Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Om There Will Be Blood ligner Citizen Kane, og samtidig er spennende, så må jeg rett og slett bare få den med meg. Citizen Kane var tørt som knekkebrød. Makan til kjedelig film. "Tidenes beste film" meg i maishullet. Den var sikkert genial for sin tid (teknisk sett), men den klarer i alle fall ikke å holde meg interessert. Satser på at TWBB er litt mer spennende da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Filmen No Escape Med Ray Liotta,Lance Hendricksen,Ernie Hudson og Kevin Dillon er bortimot det samme som The Condemned. Samme oppsett, fanger på en øy som dreper hverandre.

 

Battle Royale er vel også noe lignene den sjangeren

Lenke til kommentar

Battle Royale er virkelig noe for seg selv, så den for første gang et par år tilbake, lå dødstrøtt på sofaen midt på natta og bare bladde gjennom kanaler, plutselig fikk jeg øye på denne filmen. Jeg må si det var en helt syk opplevelse, all trøttheten forsvant i løpet av 5 minutter.

Lenke til kommentar
Om There Will Be Blood ligner Citizen Kane, og samtidig er spennende, så må jeg rett og slett bare få den med meg. Citizen Kane var tørt som knekkebrød. Makan til kjedelig film. "Tidenes beste film" meg i maishullet. Den var sikkert genial for sin tid (teknisk sett), men den klarer i alle fall ikke å holde meg interessert. Satser på at TWBB er litt mer spennende da. :)
Den var ikke bare banebrytende filmteknisk, men også fortellermessig. Har sett den én gang. Føler at det holder egentlig. At den figurerer som nummer 1 på de fleste store filmlister plager ikke meg egentlig.
Lenke til kommentar
Om There Will Be Blood ligner Citizen Kane, og samtidig er spennende, så må jeg rett og slett bare få den med meg. Citizen Kane var tørt som knekkebrød. Makan til kjedelig film. "Tidenes beste film" meg i maishullet. Den var sikkert genial for sin tid (teknisk sett), men den klarer i alle fall ikke å holde meg interessert. Satser på at TWBB er litt mer spennende da. :)
Den var ikke bare banebrytende filmteknisk, men også fortellermessig. Har sett den én gang. Føler at det holder egentlig. At den figurerer som nummer 1 på de fleste store filmlister plager ikke meg egentlig.

 

Plager ikke meg heller. Men den havner ikke på min topp-liste i det hele tatt, for å si det slik. :)

Lenke til kommentar
Om There Will Be Blood ligner Citizen Kane, og samtidig er spennende, så må jeg rett og slett bare få den med meg. Citizen Kane var tørt som knekkebrød. Makan til kjedelig film. "Tidenes beste film" meg i maishullet. Den var sikkert genial for sin tid (teknisk sett), men den klarer i alle fall ikke å holde meg interessert. Satser på at TWBB er litt mer spennende da. :)
Den var ikke bare banebrytende filmteknisk, men også fortellermessig. Har sett den én gang. Føler at det holder egentlig. At den figurerer som nummer 1 på de fleste store filmlister plager ikke meg egentlig.

 

Fortellermessig, som i flashbackstrukturen?

 

Velspilt og godt laget? Ja, noe særlig mer enn det? Nei.

 

Nå tenker jeg hvis man kun ser på filmen og ikke teknikken bak den. Det er jo selvsagt at filmen har hatt stor påvirkningskraft og inspirert en haug med filmer, men selve filmen får ikke mer enn en 8'er på min vurdering.

Lenke til kommentar
Nå er jo 8/10 en ganske god vurdering av en film som "kun" er velspilt og godt laget. Men hva mer hva du ute etter egentlig?

 

Nå må du ta i betraktning at Citizen Kane er høyt elsket av kritikerne, den er også en av de filmene kritikerne klarer å enes om (i den grad det er mulig) er den beste amerikanske filmen noensinne. Da er det klart at det gjør noe med forventningene mine for filmens del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...