Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Takker for svaret. Husker hvem han er nå og han er en av de snilleste og mest gode mennesken jeg noen gang har sett i en film.

 

Jepp. Men karakteren er ikke særlig realistisk. Ville noen klart det samme i den virkelige verden?

 

Men det er jo det som er poenget med karakterer som skal være inspirerende. De behøver ikke være realistiske. For hva i all verden er vitsen med fantasi da, om ikke å kunne gi oss noen uvirkelige opplevelser?

 

Om realisme hadde vært et moment for Supermanns personlighet så hadde han ikke vært noen super mann. Trolig ville han vært enten ond eller sinnsyk, om man skal simplifisere. Men hans personlighet er like umenneskelig som kleskodeksen hans.

 

Det er greit å ha noen man kan strekke seg etter. Det finnes heldigvis noen fiksjonelle karakterer som gjør at man må strekke seg litt lengre, for de som er interessert i slik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

 

Supermann er ikke en kilde til inspirasjon, men en kilde til irritasjon. Ingenting biter på han, både bokstavelig og billedlig. Han er liksom som The Really Big Buttton That Doesn't Do Anything eller som å spille Poke the Penguin uten at noe skjer.

 

Jeg er uenig i at han kan sammenlignes med jurymedlem nr. 8. Batman er vel egentlig endre sammenligning her. Jurymedlem nr. 8 brøy jo tross alt loven for å få sitt poeng frem.

Lenke til kommentar
...

 

Supermann er ikke en kilde til inspirasjon, men en kilde til irritasjon. Ingenting biter på han, både bokstavelig og billedlig.

 

Da har du ikke sett nok av han. Han har til og med gjort egoistiske handlinger. Med de fatale konskevensene det har hatt. At du blir irritert får så være, det er ikke tilfellet for mange andre. Hver sin smak. Og det hindrer ikke hans funksjon. En så mektig mann som Supermann kan ikke gjøre tabber som folk flest og andre mindre mektige helter (eksempelvis Batman).

 

Jeg regner med du forstår at det vil får verre konsekvenser om Supermann begår ting som faller i gråsoner fremfor om eksempelvis Batman gjør de. Derfor han må være slik han er i den fiksjonelle verden. For om ikke så er han ingen Supermann. Da ville ikke Supermann eksistert i det hele tatt, i hverken film, bøker eller tegneserie. Om du forventer realisme i en fiksjonell verden får så være. :)

 

Personlig syntes jeg filmkarakterer er langt mer fascinerende når de er "umenneskelige". Ellers kunne jeg like godt brukt tid på å studere naboen min fremfor å se film.....

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra kinoen, så There Will Be Blood. En veldig god film, masse gode karakterer og skuespill, men var det bare jeg som syntes historien var en smule uorginal? Jeg fikk vertfall masse assosiasjoner til Citizen Kane. Ikke at jeg mener TWBB er en ren kopi av klassikeren, men definitivt en god del likheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...