Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke akkurat en ulempe.

7598762[/snapback]

Selvsagt er det det, da det setter begrensninger for den frie utfoldelsen av idéer, bilder og situasjoner ved å måtte forholde seg til en verden med grenser og regler og lover om tyngdekraft og akselerasjon og andre kjedelige fysikk-ting. Kubrick var perfeksjonist, han lot det aldri stoppe ham fra å gjøre ting urealistiske. Og la oss ikke glemme at han er Gud.

7598799[/snapback]

Ikke belær meg om slikt takk, du har selv vært hjem til meg og sett Death Trance. :p

Jeg mener bare at det ikke trenger å være en ulempe for filmer som Black Hawk Down, da den fremstår som mer «ekte» og brutal.

 

Gud heter forresten Ridley.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
kommer helt på ann på filmen det, lager man en action/effekts film er jo ikke realisme så viktig, men når man skal gjennskape en ekte militær sitvasjon er realisme viktig

7598882[/snapback]

Kun for de som faktisk vet om situasjonen. Jeg vet veldig lite om hva som er og ikke er realistisk, d jeg aldri har vært ute i krig. Likevel er det ofte at realisme og det som virker realistisk er to forskjellige ting. Virkeligheten er ikke alltid det mest realistiske, eller det flotteste å se på.

7598960[/snapback]

 

Nåja. En vet ofte at man ser på noe realistisk når man ser det. Jeg har aldri vært i en trafikkulykke, men jeg kan fortsatt si, med 98% sikkerhet, at Bourne Supremacy sin bil-scene er noe av det mest realistiske jeg har sett. Dessuten, når en film gjøres realistisk på den måten, så blir det bedre enn ellers. Man bare kjenner det i beina at noe har blitt gjort veldig rett.

 

Som LarsP sier: Black Hawk Down er en knallgod film, noe jeg tror har mye med realismen å gjøre. Windtalkers er en horribelt dårlig krigsfilm - ikke bare på grunn av de kvalme patriotiske klisjeene, men også fordi den er så usannsynlig.

 

Jeg tror dette har litt med underbevisstheten å gjøre. En kjenner det bare. Som du sier, Steffy, så trenger ikke realisme å være spesielt spennende. Tvert imot. Men om det gjøres på rett måte, så blir det uansett bedre enn "vanlig" film. :)

Lenke til kommentar
Ridley, Ridley.. Hm, prøver å komme på hvem det er.. Vent litt, joda, det var han bak G.I. Jane, var det ikke?

 

Hehe. Trokke det du. Kubrick wins.

7599109[/snapback]

 

Kjeften. Hadde den aldri eksistert, skulle jeg ha vært enig med LarsP. :(

 

EDIT:

Hvorfor lager de ikke film av de to siste "Odyssey" novellene av Arthur C. Clarke? Hadde likt å sett filmer basert på de to siste bøkerne også.

7599113[/snapback]

 

Eller filmer om bokserien Rama, av samme forfatter. Jeg tror det kunne blitt bra.

7599129[/snapback]

 

Jeg har lest den andre boka, og spilt spillet. Veldig bra skrevet/laget, men jeg tror at boka/bøkene ville tatt seg bedre ut som en (mini)serie.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hmm, Blade Runner. Du mener sci-fi-filmen som ikke er 2001: A Space Odyssey? Høres rimelig underlegen ut, tbh.

7599169[/snapback]

Stemmer det, Blade Runner er ikke filmen som kan best beskrives som en krysning mellom Yellow Submarine og Space Mutiny.

 

Faen, jeg som skulle være negativ.

 

Jaja, vi er uenige. Dette må feires med film når du returnerer til Trondheim en gang i mai (det er vel da psykologistudiet begynner på igjen?).

Lenke til kommentar
Stemmer det, Blade Runner er ikke filmen som kan best beskrives som en krysning mellom Yellow Submarine og Space Mutiny.

7599254[/snapback]

Har du merket at hvis man kjører filmen i dobbel hastighet, oppfører faktisk alt seg i normalt tempo?

7599355[/snapback]

 

:wee:

 

Er det Blade Runner flaming tid?

 

Harrison Ford som ble så forbannet på Scott at de knapt snakker sammen etter innspillingen. Ikke klarer de å bli enige om hva den godeste Harrison spilte heller.

Lenke til kommentar

Merket at hvis man ser 2001 tre ganger på rad, så blir den faktisk ikke tre ganger så god men faktisk opphøyd med tre? Ulikt andre filmer som enten taper seg etter hver visning (Blade Runner, ikke at den hadde langt å falle) eller Space Mutiny (som blir dobbelt så bra, så tre ganger så bra, så 4 ganger så bra som første gang), så vokser nytelsen eksponentielt med 2001. Den er ikke bare en film, den er også en matematisk bragd.

 

edit//LarsP: Jeg selvsagt med på film, bare det ikke blir Emesis. =D

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

2001 er vel en av de kjedligste filmen jeg noensine har sett, har bare sett den en gang. Men hvis jeg skal følge formelen til Steffyboy så betyr det at neste gang så kommer jeg til å sovne når jeg ser den (kommer ikke til å skje siden jeg ikke har noen planer om å se den igjen), og så vil man sove bedre og bedre for hver gang...

 

Ta og låne filmen av brodern for å teste neste gang jeg sliter med å sovne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...