Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke serier har Marvel rettigheten til da?

 

Civil War hadde vært kult,men meget usansylig,pga for mange aktører

 

De kunne fint trimmet det ned litt. Syntes Civil War ble litt trukket ned grunnet den evinnelig mengden karakterer i Marvel-universet.

Det var hvertfall ikke like ille som Infinite Crisis..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har bare en ting å si til Snipes :

 

 

*ler meg i hjel*

 

Irvin R. Schyster : "Snipes , quite whining and PAY your taxes !"

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Noen tanker rundt den kommende filmen The Box? Jeg har i hvert fall store forhåpninger!

En film basert på en short story har jeg lite tro på. Konseptet i seg selv er god og passet utmerket til en Twilight Zone-episode, men jeg kan ikke se hvordan de skal strekke den ut til en hel time. Se bare hvordan det gikk med Next og Paycheck - de var knallgode småhistorier som ble overfladiske, karakterløse drittfilmer. Man håper jo at Richard Kelly klarer å få litt mer ut av det, men da trenger historien en helt ny dimensjon - og ikke minst, en knallgod slutt.

Lenke til kommentar
Så Blade Runner igår, for en film! :dribble: Rett inn på top 20.
«I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.» Fantastisk scene - og film.
Lenke til kommentar
(Må si Lex traff spikeren når det kommer til hvorfor Supermann er så overlegen andre helter og skiller seg ut)

Er ikke så fan av Superman selv, liker best litt mørkere superhelter.

 

Noe som var poenget til Lex. Og en grunn til at Supermann er ganske unik. Men så var det jo også karakteren som startet det hele.

 

Er jo ikke hans fysiske styrker som gjør han til en super mann. Det er hans umenneskelige evne til å gjøre det riktige. Det er ganske godt parodisert i de tøysevideoene der.

 

Er egentlig bare han og Captain America som stikker seg ut i den stilen der. Skal man gå mer i dybden så blir det spesielt interessant at Supermann faktisk klarer å være en "speidergutt". Det er en sannhet når det kommer til mennesker og det er at "power corrupts". I en tid hvor det er konkurranse om å ha best "anti-helt" eller helter "man kan relatere seg selv til", så er det greit å ha et par helter som skiller seg så til de grader ut som hva Supermann gjør.

 

Batman, Daredevil, Deadpool, Wolverine, Blade, Punisher osv er i veldig lik gate (mørke). Spider-Man, The Flash osv er i samme gate. Så står henholdsvis Supermann og Captain America der. Veldig prinsippfaste og tilsynelatende uten å være sveklinger når det kommer til valg man tar(men som alle som følger med vet, så ligger det utrolig mye bak. Det er ikke bare bare å være speidergutt, da det er et valg som oftest er det motsatte av å gjøre det som er populært). Det blir umenneskelig og ikke så lett for alle å forholde seg til. For det generelle publikum er jo en gjeng med sveklinger i forhold, som ofte velger det valget som er populært fremfor det valget som er riktig.

 

Så fra tegneserier er det en grunn til at Supermann (og også Optimus Prime) skiller seg så mye ut. De er karakterer som er inspirerende (men igjen, det er ikke "pop" å ha karakterer som er "speidergutter"). De andre er mer karakterer man kan relatere seg til (for det finnes jo ikke et menneske som kan være like full av integritet som den fiksjonelle Supermann og derfor er det vanskelig å relatere til hva han faktisk går gjennom, men man kan enklere relatere seg selv til Spider-Man (som er min andre favoritt)). Ofte blir det ansett som endimensjonelt, men det er kun konkludering man kan komme frem til om man ikke helt har peiling eller har satt seg inn faktorene.

 

Det beste er variasjon. Spider-Man, Superman og Daredevil er mine favoritter, de representerer alle tre forskjellige ting. Speidergutten, den dystre anti-helten og fyren vi alle kan se litt av oss selv i :)

Lenke til kommentar
Så fra tegneserier er det en grunn til at Supermann (og også Optimus Prime) skiller seg så mye ut. De er karakterer som er inspirerende (men igjen, det er ikke "pop" å ha karakterer som er "speidergutter").

Hey, Optimus Prime er jo kul!

 

Det beste er variasjon. Spider-Man, Superman og Daredevil er mine favoritter, de representerer alle tre forskjellige ting. Speidergutten, den dystre anti-helten og fyren vi alle kan se litt av oss selv i :)

Er ikke noen fan av noen av de karene der. Kanskje litt urettferdig mot DareDevil siden min erfaring med han egentlig begrenser seg til filmen. Vanskelig å plukke bare tre superhelter, men Spawn, Batman og Hellboy er hvertfall på pallen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nick Fury: Agent of S.H.I.E.L.D. 1998 20th Century Fox Television TV movie; pilot episode for an unproduced TV series.

Blade 1998 New Line Cinema / Marvel Studios

X-Men 2000 20th Century Fox / Marvel Studios

Blade II 2002 New Line Cinema / Marvel Studios

Spider-Man 2002 Columbia Pictures / Marvel Studios

Daredevil 2003 20th Century Fox / Marvel Studios

X2 2003 20th Century Fox / Marvel Studios

Hulk 2003 Universal Studios / Marvel Studios

The Punisher 2004 Lionsgate / Artisan Entertainment / Marvel Studios Released by Columbia outside US

Spider-Man 2 2004 Columbia Pictures / Marvel Studios

Blade: Trinity 2004 New Line Cinema / Marvel Studios

Man-Thing 2005 Artisan Entertainment / Marvel Studios Planned as direct-to-video, but premiered on TV

Elektra 2005 20th Century Fox / Marvel Studios

Fantastic Four 2005 20th Century Fox / Marvel Studios

X-Men: The Last Stand 2006 20th Century Fox / Marvel Studios

Ghost Rider 2007 Columbia Pictures / Marvel Studios

Spider-Man 3 2007 Columbia Pictures / Marvel Studios

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer 2007 20th Century Fox / Marvel Studios

 

 

I was wrong

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sett dem alle jeg(minus FF:ROSS har ikke hatt baller til det enda :p)

Er en tegneserie-nut. Samler på filmene men mest tegneseriene(Hovedsaklig på Avengers)

Lenke til kommentar
Jeg trodde Optimus Prime, Superman og Atticus Finch var dine tre superheltfavoritter. Så lenge som jeg har sett deg skrive om superhelter, så har det alltid vært de tre.

 

Nå er vel ikke Atticus Finch en superhelt i så måte. Av superhelter så er det Spider-Man jeg har lest definitivt mest av, men det skyldtes også at det ble solgt blader med han. Men ikke av Supermann osv. Så i ungdomstiden var det spesielt Spider-Man, Punisher og Conan det gikk i, samt Daredevil når blader vår å oppdrive. Av tegneserier så var det Transformers, mens av film så var det Supermann (det er og forblir den beste superheltfilmen).

 

De mest inspirerende karakterene jeg liker der ute fra filmverden er Supermann, Cool Hand Luke, The Tramp, Atticus Finch og jurymeldem nr. 8. Watanabe er også en inspirerende karakter (eller, en jeg mer kan relatere til).

 

Må si jeg ble litt bekymret når Singer klarte å redusere Supermann til en kar som stakk av i åresvis uten å gi beskjed (for feig til å gi beskjed), samtidig som han lusket i buskene og spionerte på en småbarnsfamilie. Ikke akkurat privatlivets fred han tar hensyn til da, hvor ble prinsippiene av? (men ellers var det en veldig god Brandon Routh, som dessverre fikk det litt tøft grunnet svakt manus).

 

Det litt kjedelige med slike inspirasjonskilder er jo at man blir en drittsekk og en taper i forhold. Men men, på dårlige dager lar jeg heller Batman inspirere meg :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...