Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, men Supermann og Batman er for meg ikoniske og det er dem jeg har lyst til å se. En Civil War film (Marvel) hadde også vært knall. De har jo alle karakterene i egne filmer, så og si (men rettighetene er dessverre spredt).

 

For de som lurer på hva Civil War handlet om:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Etter en superheltkamp som gikk fryktelig gale slik at flere barn ble drept, innfører myndighetene tvungen registrering på alle med superstyrke. Dette vil si at ingen kan ha skjult identitet. Iron Man og Mr. Fantastic går i bresjen og får med seg Spider-Man, som for anledningen avslører for hele verden hvem han er. På den andre siden har man Captain America og co. som nekter å innfinne seg med dette. Det blir da en noe spesiell kamp mot hverandre, hvor Iron Man ikke akkurat fremgår som noen helgen der han bygger et superfengsel for alle som nekter å registrere seg a la Abu Ghraib. Spider Man finner også ut at han er på feil side. En ganske fengende historie som tar opp mange politiske problemstillinger en slik fiktiv verden ville vært utsatt for.

 

 

Er jo en fanmade om det også (legg merke til gummiørene til Captain America :D ):

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar
Tja, men Supermann og Batman er for meg ikoniske og det er dem jeg har lyst til å se. En Civil War film (Marvel) hadde også vært knall. De har jo alle karakterene i egne filmer, så og si (men rettighetene er dessverre spredt).

Sånn som jeg har forstått det er ikke rettighetene så spredtsom folk har inntrykk av. Bortsett fra noen karakter har Marvel rimelig stor kontroll over filmene.

Lenke til kommentar
Tja, men Supermann og Batman er for meg ikoniske og det er dem jeg har lyst til å se. En Civil War film (Marvel) hadde også vært knall. De har jo alle karakterene i egne filmer, så og si (men rettighetene er dessverre spredt).

Sånn som jeg har forstått det er ikke rettighetene så spredtsom folk har inntrykk av. Bortsett fra noen karakter har Marvel rimelig stor kontroll over filmene.

 

Men ikke deres sterkeste kort. Spider-Man (Om jeg husker riktig er det Paramount, korriger meg om det er feil) og X-Men (Fox). Men de er heller ikke nødvendige for en Avengers film, men de er essensielle i en Civil War-film. De har vel ikke fått tilbake rettighetene til Daredevil heller. Der er en film jeg gjerne skulle sett de prøve på nytt, da den karakteren er helt rå. Selv om jeg syntes DC versjonen av den med Ben Affleck faktisk er ganske grei.

 

Ryan Reynolds skal jo spille Deadpool i den kommende Wolverine-filmen, det blir jo artig. En karakter som passer han ypperlig.

Lenke til kommentar
Tja, men Supermann og Batman er for meg ikoniske og det er dem jeg har lyst til å se. En Civil War film (Marvel) hadde også vært knall. De har jo alle karakterene i egne filmer, så og si (men rettighetene er dessverre spredt).

Sånn som jeg har forstått det er ikke rettighetene så spredtsom folk har inntrykk av. Bortsett fra noen karakter har Marvel rimelig stor kontroll over filmene.

 

Men ikke deres sterkeste kort. Spider-Man (Om jeg husker riktig er det Paramount, korriger meg om det er feil)

 

Columbia Pictures;) og de er kun distributører, jeg er litt usikker på lovgivningen rundt der men med mindre noen har noe annet info holder jeg fast med at Marvel kan gjøre stort sett hva de vil med film karakterene.

 

og X-Men (Fox). Men de er heller ikke nødvendige for en Avengers film, men de er essensielle i en Civil War-film.

 

Spider-Man er essensiell, men ikke X-Men. Husk at X-Men forholdt seg nøytrale i Civil War konfflikten-

 

Ryan Reynolds skal jo spille Deadpool i den kommende Wolverine-filmen, det blir jo artig. En karakter som passer han ypperlig.

Kan slå begge veier det der. Reynolds passer bra det skal jeg være enig i, jeg er bare bekymret over hvordan manusforfatterne og regissøren vil fremstille ham. Og la oss ikke glemme at det er en vanskelig karakter å overføre til film, jeg ser for meg at han plutselig kan si "Pokker, har de fått Ryan Reynolds til å spille meg nå."

Endret av Mastema
Lenke til kommentar

Sony har rettighetene til å lage Spider-man filmer, med oppfølgere (aner ikke hvor mange, men 4 er allerede på vei). Jeg antar det er en klausul som forhindrer at de kan lage filmer selv i en periode. Time Warner sliter jo litt, da de risikerer å miste rettighetene til Superman, som kan ende tilbake hos Siegel-familien. Så med mindre det kommer en avtale i havn så kan man risikere at han ikke blir å finne i DC-universet lenger. Men man antar at de vil komme til enighet i den eviglange juridiske kampen.

Lenke til kommentar

Men det er fortsatt ikke Marvel som lager Spider-Man og Wolverine (og andre X-Men-spin offs som muligens kommer). Om Marvel virkelig hadde hatt alle filmrettighetene til Spider-Man så ville jeg nok tro de ville tatt over fakkelen ganske så fort, da Spider-Man er i en særklasse når det kommer til inntjening i denne klassen her. Jeg ville vært overasket om Marvel har fulle rettigheter til å lage filmer med Spider-Man og X-men involvert når de i sin tid solgte filmrettighetene (det samme gjelder vel også Ghost Rider og Daredevil) :)

 

Avtalen i 2005 regner jeg med innebefatter de heltene de ikke har solgt rettighetene til enda.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Ah, men Avi Arad (sjefen for filmavdelingen i Marvel) kjøpte tilbake de fleste rettighetene til Marvel-karakterene og er produsent for både Spider-Man og X-Men filmene. Når det gjelder X-Men filmene er jeg litt usikker siden de har avtale med Fox og ikke Paramount som du sier, men når det gjelder filmer distributert av Paramount skulle de ha stor kreativ frihet. Det er Avi Arad og ikke Paramount som bestemmer hvilke Marvel karakterer som skal til det store lerretet.

Lenke til kommentar
Hvilke serier har Marvel rettigheten til da?

 

Civil War hadde vært kult,men meget usansylig,pga for mange aktører

 

De kunne fint trimmet det ned litt. Syntes Civil War ble litt trukket ned grunnet den evinnelig mengden karakterer i Marvel-universet. Med mindre man lager en trilogi så må man begrense antallet man skal fokusere på. Filmer har begrenset med tid og den har ikke tid å bruke på særlig karakterbygging. Men det ville aldri skjedd at man hadde fått en film med Tobey Maguire, Nicholas Cage, Ed Norton, Ben Affleck, Samuel L. Jackson, Robert Downey Jr., Jessica Alba, Chris Evans, Wesley Snipes osv i en og samme film. Det blir over 100 millioner dollar bare i lønn, i tillegg til at det blir logistikkmessig nærmest umulig å samkjøre det.

 

Så de gjør nok lurt i å konsentrere seg om Hulk, Iron Man og de to-tre kommende solo-filmene og det å få skuespillerne derfra i en og samme film :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Som du kanskje leser på min forgje post blir Wesley uaktuell :p

 

Ville helst sett an en Avengers-film før en Civil War film egentlig, bare for at publikumet kunne fått en president,og vi kunne sjekke om det faktisk hadde funket.

X-men og fantastic Four blir ikke helt d samme som Avengers ved tanke på karakterer og skuespillere som har spilt dem.

 

Chris Evans,Albaosv vs RDJ,Norton,Tobey.

Blir litt som småstjerner mot Idol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...