Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Taxi Driver ble jeg sittende å pause på hele tida. Prøvde å finne en unskyldning for å se noe annet.. Kjedelig film..
Da er det i hvert fall ikke noe poeng å se den ferdig, selv om det tar seg veldig opp mot slutten. Liker veldig godt «Taxi Driver», men har aldri hatt helt sansen for «Raging Bull». Har innført en ny policy for meg selv. Fenger ikke filmen meg etter rundt 20 minutter, trykker jeg på stopp og open (delete :blush: ). Den siste jeg gav opp var Darabonts «The Mist». De første 30 minuttene var rett og slett kjedelige. Den mannlige hovedrollen savnet også troverdighet. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da tror jeg Braveheart er tingen. ;)

 

EDIT: Likt svar og helt på likt! :D

Kingdom of Heaven kan også være et alternativ.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Sær trailer, er usikker på hva jeg skal mene. Jeg fikk ikke den samme "FY FAEN"-følelsen som jeg fikk av 300, Iron Man og The Dark Knight-trailerne, men det kan likevel vise seg å bli en ålreit film. Det blir spennende å se hvordan de velger å behandle stemningen i filmen, om den blir en actionkomedie som Bad Boys eller en god film med en del morsomme Will Smith-øyeblikk, som I Am Legend.

 

Will Smith trekker riktignok et enormt publikum, men med Iron Man har man både Iron Man-navnet og RDJ-navnet. Hvis man først er småinteressert i superhelter/comics/osv, så tror jeg man går for den etablerte Iron Man (som i tillegg til å være megahypet også ser ut til å bli en av de kuleste superheltfilmene noensinne) framfor den ukjente Hancock, uansett hvem som spiller ham.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Er sant det. Personlig tror jeg Hancock knuser Iron Man. Will Smith trekker til seg mye bredere publikum.

 

Will Smith er vår tids største blockbusterkonge. Ingen andre tar inn like mye per film i de senere år. Han knuser folk som Brad Pitt, Tom Cruise osv. Men så er han jo også konsekvent på å velge storfilmer.

 

Men Iron Man kan kose seg med å ha lite konkurranse når den slippes. I en måned hvor det tradisjonelt gåes mye på kino.

 

Iron Man får først stor konkurranse en uke etter (Speed Racer) og to uker etter kommer Narnia II. Før da Indiana Jones kommer tre uker etter og feier golvet. Men første uken, som pleier å være den viktigste, kan Iron Man kose seg som blockbusterfilm.

 

Det er i juli det virkelig blir superheltkamp, med Batman, Hellboy og Hancock.

Lenke til kommentar

Er alle de solo-filmene som kommer som gjør at jeg er smått lei. Jeg elsker jo denne sjangeren, men jeg ble irritert når Justice League ble lagt på hyllen. Hadde vært litt kjekkere med en ensemble-film fremfor nok en solo-film. 5 supermannfilmer, 7 Batmanfilmer, Catwoman, 3 Blade-filmer, 3 Spider-man filmer, Elektra, Daredevil, 2 Hellboyfilmer osv osv osv. Eneste som ligner en ensemble film er de to forglemmelige Fantastic Four filmene og de ganske gode X-Men filmene.

 

Jeg vil se dette:

 

Lenke til kommentar
Filmen er strålende og blir bedre for hver gang man ser filmen. Det er bare herlig å se karakteren til De Niro som ser på samfunnet.
Enig. Stemningen i «Taxi Driver» er helt unik. Herrmanns musikk bidrar ikke minst til dette. Dessuten har jeg veldig sans for Schrader som manusforfatter. Tror jammen jeg skal se den igjen snart.

 

"You talkin' to me?" :D

Lenke til kommentar
Er alle de solo-filmene som kommer som gjør at jeg er smått lei. Jeg elsker jo denne sjangeren, men jeg ble irritert når Justice League ble lagt på hyllen. Hadde vært litt kjekkere med en ensemble-film fremfor nok en solo-film. 5 supermannfilmer, 7 Batmanfilmer, Catwoman, 3 Blade-filmer, 3 Spider-man filmer, Elektra, Daredevil, 2 Hellboyfilmer osv osv osv. Eneste som ligner en ensemble film er de to forglemmelige Fantastic Four filmene og de ganske gode X-Men filmene.

 

Du kan jo sjekke ut de animerte Justice League seriene som er veldig gode og om alt går etter planene går det mot en Avengers film. Hellboy må vel også strengt kvalifisere som en ensemble film, men jeg hadde ikke sagt nei takk til en BPRD film heller.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Er alle de solo-filmene som kommer som gjør at jeg er smått lei. Jeg elsker jo denne sjangeren, men jeg ble irritert når Justice League ble lagt på hyllen. Hadde vært litt kjekkere med en ensemble-film fremfor nok en solo-film. 5 supermannfilmer, 7 Batmanfilmer, Catwoman, 3 Blade-filmer, 3 Spider-man filmer, Elektra, Daredevil, 2 Hellboyfilmer osv osv osv. Eneste som ligner en ensemble film er de to forglemmelige Fantastic Four filmene og de ganske gode X-Men filmene.

 

Du kan jo sjekke ut de animerte Justice League seriene som er veldig gode og om alt går etter planene går det mot en Avengers film. Hellboy må vel også strengt kvalifisere som en ensemble film, men jeg hadde ikke sagt nei takk til en BPRD film heller.

 

Er selvfølgelig alt sett. Jeg er tross alt en forvokst unge når det kommer til slikt. Så alt av tegneseriefilmer og serier sluker jeg rått. Downey Jr. er jo med i Hulk-filmen som Tony Stark, så vi får håpe de virkelig får til den Avengers-filmen. Samuel L. Jackson har også spilt inn en scene i Iron Man som Nick Fury, men den er visst kuttet fra kinoversjonen. Blir sikkert å finne på DVD-en. Men de legger nå ting til rette. Men det er også fint lite som skal til for å velte det hele. Akkurat nå er det jo Thor, Captain America og Ant-Man som må komme på bena først.

 

Kan jo også håpe på at de lager en Worlds Finest-film (Supermann og Batman) etter The Man of Steel er unnagjort, med Bale og Routh i rollene. De har jo ikke utelukket det, egentlig vært veldig positive til det (men negativ til Justice League-filmen). Og det var vel også en grunn til at Gotham ble nevnt i Superman Returns.

 

Watchmen blir jo også spennende. Der har vi en ensemble film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...