Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Liker spesielt når det kommer litt tilleggsinfo i anmeldelser. Det kan godt være det er fordi anmelder ønsker å briefe med sine kunnskaper om film, men jeg setter pris på å bli foret den.

 

Det er jeg enig i. Alle kan skrive et handlingsreferat og runde av med en konklusjon, men det blir ikke nødvendigvis interessant av den grunn. Anmeldelser som inneholder fun facts og trivia er det gøyeste å lese.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare ekstremt arrogante drittsekker som meg har et så lavmåls liv at en kan synke ned til det forkastelige nivået som innebærer å benytte seg av det begrepet ved et par anledninger i anmeldelsene sine.

:!: Nei jeg forstod heller aldri helt hvordan folk klarte å henge seg så utrolig opp i bruken av ett lite ord.

Lenke til kommentar
Ugh. Er det bare meg, eller er The Green Mile fryktelig overvurdert? Den oser av endimensjonale og irriterende karakterer, innpakket i en ellers kjedelig, platt og alt for lang film.

 

+ For noen flotte scener, og diverse bra skuespill, men ellers; blæh!

 

Den filmen er noe av det beste jeg har sett. Husker jeg satt og måpte i 3 timer. Karakterene er ikke irriterende. De er detaljerte og virkelig gjennomførte. For min delm synes jeg det virka som om filmen varte i en halvtime, og det hadde ikke gjort meg noe om filmen varte i et par timer til. Hvordan du får denne til å bli platt og kjedelig er jeg nysgjerrig på. Jeg storkoste meg hvert fall med en av tidenes beste filmer.

Lenke til kommentar

Vel, da ser det ut som om det er spikeren i kisten for Justice League. Det blir ingen film med Supermann, Batman og co. med det første. Alle problemene, streik, nektet skattekutt osv, har gjort at filmen er og forblir på is. Gudene vite hvor lenge.

 

Så det blir vel fortsatt kun en lang remse med solo-filmer. Dessverre. Skulle gjerne likt å sett hva Weta klarte med drakter og slikt. I tillegg til endel rykter om mye nyskapende og en visjon fra Miller som visstnok var veldig godt mottatt.

Lenke til kommentar

Den er jo veldig Forrest Gump, og det er det ikke alle som faller for. Filmer som Forrest, Crash, The Green Mile og Shawshank er typiske eksempler på filmer som regnes som fantastiske av svært mange, men fordi de er ganske emosjonelle og spiller på følelser og sympati, så vil enkelte føle at de er platte, overfladiske og overvurderte. Jeg liker alle 4 eksemplene, men forstår absolutt hva folk mener når de sier at de ikke liker dem. At de ikke liker dem er nå en ting, men det burde være rimelig enkelt å forstå hvorfor folk liker dem. Innimellom trenger man bare en sånn film, slik at man får gråte og le og bli underholdt av karakterer som aldri kunne eksistert i en virkelig verden, men som fungerer utmerket i en film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...