Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Okei. Så hvilken er det som er Directors Cut da?

 

 

I kinoversjonen overlever han visstnok og sitter sammen med kona og hører på lydbåndet hvor vi hører datteren snakke, mens i Directors Cut'en dør han når han tenner på rommet og det siste vi ser er at han sitter i rommet, datteren hans kaller på han og han forsvinner.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teaser trailer til The Spirit har kommet:

 

http://www.mtv.com/overdrive/?id=1585694&vid=225572

 

Ser jo uten tvil kul ut, men det kan vel ha mye å gjøre med at det ser ut som Sin City 2.

Hva faen?! Dette er ikke The Spirit! The Spirit var ikke en kar som kom med indre monologer a la "My city screams", men i Frank Millers verden er alle karer folk som har røyket sigaretter og drikket whisky siden barndommen og som er hardbarket og tøffe, mens alle kvinner er enten hjelpeløse stakkarer som treneger hjelp eller femme fataler. Damn, hvorfor kunne de ikke gitt denne filmen til noen som ikke vil pisse over Will Eisners arbeid.

Lenke til kommentar
Okei. Så hvilken er det som er Directors Cut da?

 

 

I kinoversjonen overlever han visstnok og sitter sammen med kona og hører på lydbåndet hvor vi hører datteren snakke, mens i Directors Cut'en dør han når han tenner på rommet og det siste vi ser er at han sitter i rommet, datteren hans kaller på han og han forsvinner.

 

 

Da var det Directors Cut jeg så da. Takk for hjelpen btw! ;)

Lenke til kommentar
Hva faen?! Dette er ikke The Spirit! The Spirit var ikke en kar som kom med indre monologer a la "My city screams", men i Frank Millers verden er alle karer folk som har røyket sigaretter og drikket whisky siden barndommen og som er hardbarket og tøffe, mens alle kvinner er enten hjelpeløse stakkarer som treneger hjelp eller femme fataler. Damn, hvorfor kunne de ikke gitt denne filmen til noen som ikke vil pisse over Will Eisners arbeid.

 

Dette minner litt om stigmatiseringen av Michael Bay :wee:

 

Det blir litt som å hisse seg opp over at Supermann kan fly, eller at Batman ikke har pistoler. For det var jo slik de var opprinnelig....

 

Poenget er at tegneserier som har levd i flere tiår også utvikler seg. De finnes flere forskjellige versjoner og varianter, alt for å gå mer i stil med tidsånden. Ønsker du The Spirit slik han var på 40-tallet? Ønsker du at The Dark Knight skal være slik Batman var på 40-tallet?

 

Syntes filmen så spennende ut. Men klippingen var noe merkelig ja.

 

Edit:

 

Er kommet nytt bilde fra Hulk-filmen:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1208686984_thumb.jpg

 

Det er også bekreftet at Robert Downey Jr. er med i et klipp i filmen, som Tony Stark.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Poenget er at tegneserier som har levd i flere tiår også utvikler seg. De finnes flere forskjellige versjoner og varianter, alt for å gå mer i stil med tidsånden. Ønsker du The Spirit slik han var på 40-tallet? Ønsker du at The Dark Knight skal være slik Batman var på 40-tallet?

Ja, jeg vet at tegneserier utvikler seg, poenget er at denne filmen ikke ser ut til å være basert på tegneserien i det hele tatt og om man ikke er litt tro mot karakteren ser jeg ikke vitsen med å lage filmen. Noe Nolan faktisk har klart, Batman Begins var svært tro mot tegneserien Year One (som er et eksempel på at Miller kan hvis han vil) og the Dark Knight ser ut til å være basert på the Long Halloween (som er en veldig god tegneserie). Jeg ønsker ikke at hverken Batman eller the Spirit ikke skal utvikle seg, men at man skal være tro mot karakteren.

Det blir litt som å hisse seg opp over at Supermann kan fly, eller at Batman ikke har pistoler. For det var jo slik de var opprinnelig....

Ja, siden et av de viktigste aspektene med Batman er at han aldri bruker pistoler ville jeg blitt litt sur om han plutselig begynte å skyte villt rundt seg.

Lenke til kommentar

Karakteren Batman brukte pistoler opprinnelig og kunne drepe kaldblodig. Alt annet som har kommet har derfor vært lite tro mot den originale karakteren, om man skal følge den retorikken. Nolan sine filmer er tro mot 80-tallets Batman-versjon (ironisk nok en nyskapende versjon av nettopp Frank Miller). Men er milevis unna originalen, langt mer enn hva det ser ut som Miller er angående The Spirit ;)

 

Hvis du ser på linken som ble gitt tidligere, så vil du kunne se et intervju hvor Frank Miller forteller hvorfor filmen er som den er og hva det er han har satset på.

 

Poenget mitt er at du bør gå inn med åpent sinn her. Har inntrykk av at du forhåndsdømmer litt mye her, korriger meg om jeg oppfatter feil. Det kan ødelegge en potensiell god filmopplevelse. Frank Miller gjenskapte Batman i "ny drakt" på 80-tallet, som da Nolan benyttet seg av til å lage en flott film. Hvorfor ikke ha tillit til at han kan gjøre det samme med The Spirit? :)

 

For å avslutte:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1208689088.gif
Lenke til kommentar

Når filmindustrien slutter å lage filmer som de vet kommer til å tjene penger? Aner ikke, men så lenge det finnes slike "sure things" så kan de fortsette med independent-studioene. Uten filmene "de lærde" hater, blockbusters og remakes og oppfølgere, så kunne vi aldri hatt Fox Searchlight, Focus eller Warner Independent, som distribuerer de virkelig gode indiefilmene.

 

Men så er jeg blant de tullingene som ikke mener at en remake ødelegger en god film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har samlet Bruce Lee i drøyt 10 år nå men dette er første gang jeg har sett...selve telegrammet ang Game of Death :

 

http://img2.freeimagehosting.net/image.php?f59e85015d.jpg

 

Taky takket nei til rollen (han mente han var klønete/ukordinert) i Game of Death som skulle filmes 10/72 , dessverre døde Lee 9 mnd senere.

 

Bruce Lee til Taky : "I want you in that picture !"

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du bør gå inn med åpent sinn her. Har inntrykk av at du forhåndsdømmer litt mye her, korriger meg om jeg oppfatter feil. Det kan ødelegge en potensiell god filmopplevelse. Frank Miller gjenskapte Batman i "ny drakt" på 80-tallet, som da Nolan benyttet seg av til å lage en flott film. Hvorfor ikke ha tillit til at han kan gjøre det samme med The Spirit? :)

 

Fordi min tillit til Miller er rimelig tynnslitt. Selv om det kanskje ikke kan se sånn ut så er jeg en fan av Miller, han har gjort mye bra men i det siste har han produsert så mye møkk at jeg har vanskelig for å ha så store forventninger til han lenger.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du bør gå inn med åpent sinn her. Har inntrykk av at du forhåndsdømmer litt mye her, korriger meg om jeg oppfatter feil. Det kan ødelegge en potensiell god filmopplevelse. Frank Miller gjenskapte Batman i "ny drakt" på 80-tallet, som da Nolan benyttet seg av til å lage en flott film. Hvorfor ikke ha tillit til at han kan gjøre det samme med The Spirit? :)

 

Fordi min tillit til Miller er rimelig tynnslitt. Selv om det kanskje ikke kan se sånn ut så er jeg en fan av Miller, han har gjort mye bra men i det siste har han produsert så mye møkk at jeg har vanskelig for å ha så store forventninger til han lenger.

 

Og hva er så alt dette "møkket"?

 

Jeg syntes Miller har den rette innstillingen. Han sier det best selv.

"People are attempting to bring a superficial reality to superheroes which is rather stupid. They work best as the flamboyant fantasies they are. I mean, these are characters that are broad and big. I don't need to see sweat patches under Superman's arms. I want to see him fly."

 

Han har jo møtt slik kritikk før. Sist var det Batman-fans som mente han hadde ødelagt karakteren...

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du bør gå inn med åpent sinn her. Har inntrykk av at du forhåndsdømmer litt mye her, korriger meg om jeg oppfatter feil. Det kan ødelegge en potensiell god filmopplevelse. Frank Miller gjenskapte Batman i "ny drakt" på 80-tallet, som da Nolan benyttet seg av til å lage en flott film. Hvorfor ikke ha tillit til at han kan gjøre det samme med The Spirit? :)

 

Fordi min tillit til Miller er rimelig tynnslitt. Selv om det kanskje ikke kan se sånn ut så er jeg en fan av Miller, han har gjort mye bra men i det siste har han produsert så mye møkk at jeg har vanskelig for å ha så store forventninger til han lenger.

 

Og hva er så alt dette "møkket"?

 

The Dark Knight Strikes Again

All-Star Batman and Robin

Martha Washington Dies

 

Og hans nye prosjekt Holy Terror, Batman! høres alt annet enn lovende ut for å si det mildt.

 

Han har jo møtt slik kritikk før. Sist var det Batman-fans som mente han hadde ødelagt karakteren...

Om de mente hans siste Batman prosjekter er jeg faktisk helt enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...