yuo are smart Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Så nettopp "Man on Fire". Fy for en bra film! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Andre som har sett filmen Click med Adam Sandler? Akkurat ferdig å sjå den, veldig artig film, Sandler er god som alltid og til å være ein komedie er den veldig bra. Såg også The Gladiator EE i dag, gåsehudfilm deluxe! Endret 29. desember 2006 av Zeph Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Apocalypse Nå er da vitterligen bedre enn Full Metal Jacket og Platoon. Min mening, i det minste 7595524[/snapback] Der er jeg vilt uenig! Likte ikke AN. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg slenger inn mine rangeringer om Vietnam-filmene og krigsfilmer generelt: Apocalypse Now er en av de beste filmene noensinne, og selv om den ikke er den beste fremstillingen av krigen (der vinner Platoon), så er den helt klart den sterkeste og mest psykologisk utfordrende. The Deer Hunter har de sterkeste skuespillerprestasjonene, da spesielt Chris Walken som gjør sin definerende rolle. Full Metal Jacket er den mest underholdende, med Platoon helt til sist (jeg har aldri likt Oliver Stone). Det er nok riktig, det som skjer i filmen, men det blir ikke bra av den grunn. Realisme har aldri og vil aldri bli en faktor som bestemmer hvor bra en film er. Når det gjelder andre krigsfilmer, så er Black Hawk Down blant de kjedeligste. En typisk våpenrunker-film uten noen av ingrediensene jeg ser etter i en krigsfilm, hvor de sannsynligvis har telt kuler når de burde konsentrert seg om manuset. Pearl Harbour er vel ikke en krigsfilm så mye som en film som foregår under krigen, men den er verdt å se for actionsekvensene (regissert av Hollywoods kuleste actionregissør, Michael Bay). Paths of Glory er den beste anti-krigsfilmen noensinne, og det er kun Apocalypse Now som klarte å treffe meg på samme måte. Virkelig blant Kubricks beste, og det sier som sagt litt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Paths of Glory får også sterk konkurranse fra Dr.Strangelove, selv om de angriper krig på to helt forskjellige måter og blir kanskje helt sammenlignbare overfladisk sett. Forøvrig en av tidenes beste komedier. Apocalypse Now har stemningen. Full Metal Jacket har en sinnsyk humoristisk første halvdel men taper seg mye i andre halvdel. Platoon føles realistisk. Deer Hunter har skuespillerprestasjonene og musikken. De har rett og slett forskjellige elementer ved seg, som gjør hver av filmene så forbaska bra. Endret 29. desember 2006 av tjalla Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Apocalypse Nå er da vitterligen bedre enn Full Metal Jacket og Platoon. Min mening, i det minste 7595524[/snapback] Der er jeg vilt uenig! Likte ikke AN. 7597107[/snapback] Platoon og FMJ forran AN til enhver tid. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 In 2007, the world's greatest underdog is back. Rocky Balboa battles his most devastating adversary to date; ostioporosis! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Andre som har sett filmen Click med Adam Sandler? Akkurat ferdig å sjå den, veldig artig film, Sandler er god som alltid og til å være ein komedie er den veldig bra. Såg også The Gladiator EE i dag, gåsehudfilm deluxe! 7597103[/snapback] Click er utrolig dårlig og Sandler er jo ikke bra, han er bare Adam Sandler slitsom og høre på og man har sett alt han gjør før. Det eneste høydepunktet i den filmen Kate Beckinsale utkledd som Pocahontas Gladiator derimot er jo en helt annen historie, tror den filmen blir bare bedre og bedre for hver gang jeg ser den... Lenke til kommentar
quakie Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Selv syntes jeg The Deer Hunter var utrolig kjedelig til tider. Holdt nesten på å sovne visse steder(kan ha hatt noe med at jeg var litt trøtt den dagen og). Endret 29. desember 2006 av quakie Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Er jo helt greit å holde seg våken i den filmen Du vil helt sikkert få mer ut av den hvis du ser den en gang du er våken... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 ja, jeg så Paths of Glory for første gang forige uke, og må si den var fantastisk, og WW1 er den perfekte bakrunn for en antikrigs film, da det er den dummeste krigen noen sinne, den får kriger som vietnam og Irak krigen til å virke som de mest fornuftige tingene EVER. General 1 sier til general 2, hei la oss ta over 100 meter av den tyske linja. General 2 sier da, ja god ide, jeg er lei av alle filmene vi har i kinoen. 2 dager senere har 300 000 soldater dødd. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 [ Når det gjelder andre krigsfilmer, så er Black Hawk Down blant de kjedeligste. En typisk våpenrunker-film uten noen av ingrediensene jeg ser etter i en krigsfilm, hvor de sannsynligvis har telt kuler når de burde konsentrert seg om manuset. Må si meg uenig med deg. Filmen har mange tøffe kampscener og blir aldri kjedelig, ihvertfall for min del. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Black Hawk Down er en av mine desiderte favorittfilmer. En av de mest realistiske krigsfilmene der ute. Krigsfilmsjangeren inneholder jo nesten for mange gode filmer, vanskelig å velge. Enda ingen her som har nevnt Saving Private Ryan, Schindler's List, Enemy at the Gates, Tora! Tora! Tora! osv osv. :!: Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Black Hawk Down er en av mine desiderte favorittfilmer. En av de mest realistiske krigsfilmene der ute. Helt enig fantastisk film... Krigsfilmsjangeren inneholder jo nesten for mange gode filmer, vanskelig å velge. Enda ingen her som har nevnt Saving Private Ryan, Schindler's List, Enemy at the Gates, Tora! Tora! Tora! osv osv. :!: 7598643[/snapback] Jeg tror du glemte osv, osv, osv... Det er laget hauger med bra krigsfilmer... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Black Hawk Down er en av mine desiderte favorittfilmer. En av de mest realistiske krigsfilmene der ute. 7598643[/snapback] Har de to setningene sammenheng; kvalitet og realisme? Et tu, Brute? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Det er ikke akkurat en ulempe. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Det er ikke akkurat en ulempe. 7598762[/snapback] Selvsagt er det det, da det setter begrensninger for den frie utfoldelsen av idéer, bilder og situasjoner ved å måtte forholde seg til en verden med grenser og regler og lover om tyngdekraft og akselerasjon og andre kjedelige fysikk-ting. Kubrick var perfeksjonist, han lot det aldri stoppe ham fra å gjøre ting urealistiske. Og la oss ikke glemme at han er Gud. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 kommer helt på ann på filmen det, lager man en action/effekts film er jo ikke realisme så viktig, men når man skal gjennskape en ekte militær sitvasjon er realisme viktig Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Krigsfilmsjangeren inneholder jo nesten for mange gode filmer, vanskelig å velge. Enda ingen her som har nevnt Saving Private Ryan, Schindler's List, Enemy at the Gates, Tora! Tora! Tora!, Der Untergang, Das Boot, Jarhead, The Pianist, Where Eagles Dare osv osv. :!: 7598643[/snapback] Fixed! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 kommer helt på ann på filmen det, lager man en action/effekts film er jo ikke realisme så viktig, men når man skal gjennskape en ekte militær sitvasjon er realisme viktig 7598882[/snapback] Kun for de som faktisk vet om situasjonen. Jeg vet veldig lite om hva som er og ikke er realistisk, d jeg aldri har vært ute i krig. Likevel er det ofte at realisme og det som virker realistisk er to forskjellige ting. Virkeligheten er ikke alltid det mest realistiske, eller det flotteste å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå