Njål Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Siden den annonserte MoC-utgivelsen ikke har dukket opp, regner med at Montag, Zaeira/M Hulot, og enkelte andre er like ekstatiske som meg: With Vampyr, Danish filmmaker Carl Theodor Dreyer's brilliance at achieving mesmerizing atmosphere and austere, profoundly unsettling imagery (as in The Passion of Joan of Arc and Day of Wrath) was for once applied to the horror genre. Yet the result—concerning an occult student assailed by various supernatural haunts and local evildoers at an inn outside Paris—is nearly unclassifiable, a host of stunning camera and editing tricks and densely layered sounds creating a mood of dreamlike terror. With its roiling fogs, ominous scythes, and foreboding echoes, Vampyr is one of cinema's great nightmares. Special Features SPECIAL EDITION DOUBLE-DISC SET FEATURES: - New, restored high-definition digital transfer of the 1998 film restoration by Martin Koerber and the Cineteca di Bologna - Optional all-new English-text version of the film - Audio commentary featuring film scholar Tony Rayns - Carl Th. Dreyer (1966), a documentary by Jörgen Roos chronicling Dreyer's career - Visual essay by scholar Casper Tybjerg on Dreyer's influences in creating Vampyr - A 1958 radio broadcast of Dreyer reading an essay about filmmaking - New and improved English subtitle translation - PLUS: A booklet featuring new essays by Mark Le Fanu and Kim Newman, Martin Koerber on the restoration, and an archival interview with producer and star Nicolas de Gunzburg, as well as a book featuring Dreyer and Christen Jul's original screenplay and Sheridan Le Fanu 1871 story "Carmilla," a source for the film Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Gandhi var egentlig ganske kjedelig og altfor lang. Men, men. Man kan jo ikke like alle filmene på lista. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg husker godt da vi så "Gandhi" i klassen. Det var en lang dag skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Andre enn meg som reagerer på de latterlig (dyre) BD-prisene til FreeRecordShop? 359 for Lille Kylling ... Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg husker godt da vi så "Gandhi" i klassen. Det var en lang dag skal jeg si deg. Støttes, alle var glad som faen som vanlig fordi vi skulle se film istedenfor å høre på læreren eller gjøre oppgaver, men det viste seg at vi skulle gjennom ren tortur. Ikke misforstå, filmen er ganske grei og leverer et godt poeng, men den var dødskjedelig ja. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg husker godt da vi så "Gandhi" i klassen. Det var en lang dag skal jeg si deg. Støttes, alle var glad som faen som vanlig fordi vi skulle se film istedenfor å høre på læreren eller gjøre oppgaver, men det viste seg at vi skulle gjennom ren tortur. Ikke misforstå, filmen er ganske grei og leverer et godt poeng, men den var dødskjedelig ja. Hva er det dere forventer - Die Hard 4 eller lignende? Ghandi er en kjempefilm som dokumenterer en av historiens store menn på en utmerket måte - hva mer kan man forlange av et historisk drama? Dere burde heller være takknemlig for at dere har lærere som ser det pedagogiske i bruk av film! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 *snip* Det bildet var jo smått lekkert. Er dette noe lignende visuelt/amtosfære som The Night of the Hunter? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg husker godt da vi så "Gandhi" i klassen. Det var en lang dag skal jeg si deg. Støttes, alle var glad som faen som vanlig fordi vi skulle se film istedenfor å høre på læreren eller gjøre oppgaver, men det viste seg at vi skulle gjennom ren tortur. Ikke misforstå, filmen er ganske grei og leverer et godt poeng, men den var dødskjedelig ja. Hva er det dere forventer - Die Hard 4 eller lignende? Ghandi er en kjempefilm som dokumenterer en av historiens store menn på en utmerket måte - hva mer kan man forlange av et historisk drama? Dere burde heller være takknemlig for at dere har lærere som ser det pedagogiske i bruk av film! Vi synes filmen var langtekkelig og kjedelig, skyt oss. Jeg ville heller ha lest om Gandhi enn å se den filmen der igjen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Dagens ungdom altså -gretten, gammal, mann. Jeg er ufattelig ergerlig over hvor lite film ble brukt i utdannelsen min. Etter å ha sett så mange utrolig viktige gamle perler, så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor ikke enkelte av dem er pensum. I hvert fall på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 *Bang* Filmen er et mesterverk, og Sir Ben Kingsley er guddommelig. Anbefaler dere å se den på nytt når dere blir litt eldre. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Vi så Gandhi på skolen. Var helt jævlig å sitte på steinharde benker å se den. Ikke var den bra, og ei spennede heller. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Dotten, Amerikanse skoler er visst ekstemt flinke på akkurat det området, viser filmer stadig vekk ifølge en kamerat som studerer der. JacEr, skal ikke se bort fra det nei, kommer nok til å få en helt annen formening om mange filmer senere. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 *snip* Det bildet var jo smått lekkert. Er dette noe lignende visuelt/amtosfære som The Night of the Hunter? Hvis du mener barnas ferd nedover elva i NotH, det drømmeaktige, så ja forsåvidt, Dreyers Vampyr er kanskje den mest-som-å-være-våken-i-en-drøm-filmen jeg har sett, en helt fanastisk opplevelse (som jeg vil si alt av Dreyer er, dv alt jeg har sett). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 The Matador kommer på TV2 lørdag. Den anbefales, en artig film (ikke noe mesterverk, men smått fornøyelig affære). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Hvis du mener barnas ferd nedover elva i NotH, det drømmeaktige, så ja forsåvidt, Dreyers Vampyr er kanskje den mest-som-å-være-våken-i-en-drøm-filmen jeg har sett, en helt fanastisk opplevelse (som jeg vil si alt av Dreyer er, dv alt jeg har sett). Er jo smått fristende da. Selv om madammen er smått irritert over litt vel mye penger brukt på film siste halvår. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Det blir enten Hotel Rwanda eller [Rec] i kveld Vanskelig valg. [Rec], skal du se alene i natt, i mørket, fordi den fikk akkurat 13. plass på topplista mi! Se sigg:) I dette øyeblikk begir jeg meg ut på dette. Alene, i en mørk stue med headset. Hvis jeg fortsatt lever etterpå kommer det tilbakemelding på filmen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Det blir enten Hotel Rwanda eller [Rec] i kveld Vanskelig valg. [Rec], skal du se alene i natt, i mørket, fordi den fikk akkurat 13. plass på topplista mi! Se sigg:) I dette øyeblikk begir jeg meg ut på dette. Alene, i en mørk stue med headset. Hvis jeg fortsatt lever etterpå kommer det tilbakemelding på filmen. Slik skal det gjøres. Btw, jeg så akkurat Ratatouille og likte den veldig godt. Havner på topplista Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Vintermåne, syns det er bare tall og lister på deg jeg. Anyways, vi så Romeo Og Julie som film, tror det var den her vi så. Fytti. Det var en forjævlig, forjævlig lang dag det. Var noe helt annet da vi så Romeo + Juliet. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Og der var [Rec] sett. En forferdelig opplevelse egentlig, på en positiv måte. Den var creepy i starten, og så fort jeg trodde mellompartiet ble litt for stille og hendelsesløs så tar det hele plutselig av mot slutten. Et par ganger skvatt jeg så headsetet mitt spratt av hodet og havnet på andre siden av stua. Et stort pluss for et "vesen" mot slutten som ser så uhyggelig ut at jeg holdt på å slå av filmen der jeg satt. Et stort minus for en sang i rulleteksten som er så utrolig malplassert, passet absolutt ikke inn. Men alt i alt en anbefaling til alle som vil ha en uhyggelig opplevelse. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Så Rovdyr sammen med gjengen i kveld... Nok en elendig norsk film som det var umulig å bli engasjert i. Etter alt snakket (og skrytet) over Rec så tror jeg at jeg slenger den på i natt/morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå