Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Tjoheisann.. :)

 

 

Hatt noen planer om å begynne å fylle ut den litt tomme "Top 250" -lista mi.. og har nå fått tak i et par filmer jeg ikke har sett før.. Slik som Casablanca, Seven Samurai og The Good, the Bad and the Ugly (vel, den har jeg vel sett, men det er så leeenge siden at jeg ikke regner den med -noe som også gjelder noen andre filmer på lista mi.. men, uansett..) ..

 

Det jeg lurer litt på.. Dette skal jo være "prikken over i-en" når det kommer til filmer.. men, vil jeg klare å like de like mye som de BURDE ha blitt verdsatt.. Tenker mer på at de begynner jo å dra litt på åra, mange av dem! Eller er de såpass gode at jeg vil bli "trollbundet" uansett?

 

 

Takk! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serielåten er like veik i forhold til Williams sin som Dean Cain er i forhold til Christopher Reeve :wee:

 

Men jeg satt selvfølgelig spikret foran tv-skjermen for å se Lois&Clark.

 

Men selv Dean Cain vil jo bli ansett som en av de beste supermennene om de virkelig har tenkt å gi rollen som Supermann til lationogutten DJ Cotrona. Supermann blir da den laveste i hele Justice League, selv Adam Brody (fra The O.C - skal spille The Flash) er høyere. Jeg fatter ikke hva de tenker på. Må enormt med triksing til for at det i det hele tatt ikke skal se komisk ut.

 

Den nesten 2 meter høye Batman er jeg ikke så bekymret over, selv om han er alt for ung (21-22 år). Han ser jo mye eldre ut og har en helt fantastisk dyp stemme, i tillegg til å vise skuespillertalent i det lille jeg har sett av ham. Her er et ferskt bilde av han (til høyre):

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1208531731_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Tjoheisann.. :)

 

 

Hatt noen planer om å begynne å fylle ut den litt tomme "Top 250" -lista mi.. og har nå fått tak i et par filmer jeg ikke har sett før.. Slik som Casablanca, Seven Samurai og The Good, the Bad and the Ugly (vel, den har jeg vel sett, men det er leeenge siden at jeg ikke regner den med -noe som gjelder flere filmer på lista mi.. men, uansett..) ..

 

Det jeg lurer litt på.. Dette skal jo være "prikken over i-en" når det kommer til filmer.. men, vil jeg klare å like de like mye som de BURDE ha blitt verdsatt.. Tenker mer på at de begynner jo å dra litt på åra, mange av dem! Eller er de såpass gode at jeg vil bli "trollbundet" uansett?

 

 

Takk! :)

 

Det er ingenting som tilsier at du må eller burde like filmene på top 250. Dette ettersom smaken er subjektiv.

 

Hvis du ikke synes de gamle filmene ikke er noe bra, ikke se de. Det betyr utelukkende at de fra ditt perspektiv har gått ut på dato (ikke noe synd i det, det skjer med de fleste filmer).

 

Du vil trolig ikke virkelig like mer enn 100-150 av filmene, så ikke ha alt for høye forhåpninger.

Lenke til kommentar

De Top 250 filmene (Gjelder egentlig for alle filmer på IMDb med 7 eller mer i rating), som virker interessante vil nesten alltid være svært gode. For meg er det i hvert fall slik. Men filmene må som sagt virke interessante. Og det kommer kanskje litt ann på hvor godt du kjenner din egen filmsmak.

Lenke til kommentar

De eldre filmene som var høyt på listen falt jevnt over mer i smak enn de som var på bunnen av listen. Men jeg fant mange overraskelser der, filmer som ved første øyekast overhodet ikke virket å være for meg.

 

Kan også være en ide å gå for andre lister enn den tidkrevende IMDb topp 250. Finner flere på listsofbests.com.

Lenke til kommentar
Fikk Hotel Rwanda i posten i dag. verdt å se?

 

Likte egentlig Shooting Dogs bedre, så hvis du skal se bare en film om denne konflikten ville jeg anbefalt den.

 

Sier meg enig der, men Hotel Rwanda er alldeles ikke dårlig, det er bare Shooting Dogs som er hakket bedre.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

Var ikke helt det svaret jeg håpet å få, men det var vel det svaret jeg regnet med å få.. hehe..

 

 

Jeg får begynne med noen på toppen; de må vel ha klart å komme dit av en grunn.. og jeg liker jo godt over middels film (selv om jeg nok ikke er i samme "nerde-liga" som mange andre her.. :p )

 

 

Takk, igjen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Grunnen til at slike butikker greier å holde hjulene i gang er rett og slett på grunn av folks dumhet og vansker for å sjekke priser andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...