Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En film som står høyt på min må se liste, er den spanske zombiegrøsseren Rec. (2007). Er det noen her som har fått sett den allerede?

 

(Amerikansk remake er forresten allerede godt på gang.)

 

Jeg så den nå. Helt alene i mørket. Må virkelig si at den var helt fantastisk. Havner rett på min toppliste! Den amerikanse remaken blir sikkert med masse CGI, en sexscene og en helt som redder dagen. facepalm.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe fan av skrekkfilmsjangeren i det hele tatt. Ikke fordi jeg ikke liker å bli skremt, det er bare kos, det er bare noe med skrekkfilmer som sjelden fungerer. Kanskje jeg bare har sett dårlige, men når jeg har valget, blir skrekkfilmer alltid nedprioritert fremfor hva som helst annet.

Lenke til kommentar
Hvordan det?

Ikke alle liker å bli skremt :)

 

Yep. Hater å bli skremt, hater grøssere. :hrm:

 

Da jeg var liten var jeg ekstremt redd for alt mulig av halloween-masker osv. Mens alle kompisene mine satt og leste grøsserene og så det som serie på tv osv, satt jeg og leste noen kjipe bøker. Var også livredd klovner fram til jeg var 10-11 tror jeg. Men en dag for ca. halvt år siden ble jeg ikke redd noe lenger. Jeg sier ikke dette for å skryte!, men siden da har ikke noe som helst film, e.l skremt meg i det hele tatt.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
2001: A Space Odyssey var en fantastisk film, spesielt på det visuelle. Jeg satt helt trollbundet på den siste halvtimen av filmen. Det eneste var at jeg ikke helt forsto slutten. Kan noen forklare meg den i spoiler?

 

http://www.kubrick2001.com/

 

Tusen takk for flashen. Jeg forstår mer av den nå, men ikke alt. Det er kanskje ikke meningen å forstå alt heller.

 

 

Jeg tok rommet i slutten altfor bokstavelig og skjønte ikke helt hvem den gamle mannen var. Først nå skjønte jeg at kanskje Kubricks poeng er at vi lar altfor mye styres av våre verktøy og at vi omtrent ikke tenker selv lenger.

 

 

Edit: Klarte å legge den i quote i stedet for spoiler. Håper jeg ikke ødela for noen.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Seriøst eg misunner dykk som kan kose dykkar med ein grøssar/skrekkfilm.

 

Hvordan det?

Vanskelig å seia. Eg synes skrekkfilm er ekstremt morosamt, men eg sit alltid med hjarte oppe i halsen. Ja, eg er rett og slett skitredd. Bortimot uansett kva skrekkfilm det er. F.eks. I am Legend er på grense til kva eg kan kose meg med, filmar utover det klarar eg berre ikkje å kose meg med, det blir meir at eg sit og ventar på neste gong eg vil skvette til! :/

 

Eg trur det heile kokar ned til at eg har ei ganske stor innlevelsesevne generelt når det gjeld film. Det er ikkje slik at eg byrjar å grine av triste filmar, men eg er flink til å setje meg inn i filmane. Ein av dei desidert verste "filmaugeblikka" mine (rettelse: serie), var når eg såg ein spesiell episode av MacGyver. Episoden omhandla "Big-Foot" i Alaska eller kor det var. Eg var ganske liten når eg såg denne episoden, og sov første gong ei veke etterpå. Kanskje eg kan kurrere meg sjølv for denne "skrekkfilmfobien" ved å sjå den spesielle episoden igjen, kven veit. :)

Lenke til kommentar
Tror egentlig at Das Experiment hadde passet best i en klasse, med tanke på at det er mere film for alle, og de to andre er ikke alle som liker sikkert. Men alle de tre nevnte er sabla gode filmer.

Das Experiment er den jeg ville anbefalt av de, selv om Das Leben der Anderen er en av mine desiderte favoritter. Das Experiment er veldig informativ og samtidig underholdende, et must spør du meg. Filmer som handler om temaene som Das Leben der Anderen og Der Untergang tar for seg blir man veldig veldig veldig lei av i ungdomsskole- og videregåendetiden, siden det er det eneste lærerne viser omtrent.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Noen som husker denne serien her?

 

Grunnen til at jeg skriver innlegget i denne tråden er at hver gang jeg prøver å komme på "Supermann-låta", så er det denne jeg begynner å nynne på, og ikke John Williams sin originale, selv om jeg har hørt på begge like mye opp gjennom årene. Har hørt at andre gjør det samme også.

 

Låta er kjenningsmelodien til "Lois & Clark: The New Adventures of Superman", såklart, gikk på TVNorge i noen år.

 

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...