Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Noen her som har sett Hitman filmen? Var den verdt pengene?

 

Det lurer jeg også på. Tenker på å se den snart.

Jepp, den er veldig bra synes jeg. Skjønner ikke helt kritikken om at den ikke er veldig Hitman fordi bodycounten er høyere enn du ville fått hvis du spilte spillet som det "skal spilles", hvis det samme hadde skjedd i et spill hadde han drept like mange. Tror ikke han legger seg ned og griner fordi mange folk er ute etter han sånn plutselig. Noen ting er annerledes enn i spillene, men noen endringer må man forvente, så den er mer 75% Hitman.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en herlig filmdag. For en stund siden ble jeg ringt opp av en telefonselger fra brafilm.no. De hadde et gratis prøvetilbud på filmleie-per-post-greien sin, og selv om jeg aldri har takket ja til noe over telefon før (selvom det har vært gratis), ble det til at jeg takket ja denne gangen. Jeg skulle få låne fire filmer gratis, før abonnementet begynte. Jeg ser ingen grunn til å leie film, det er nesten like billig å kjøpe, og jeg er tross alt litt stolt av min beskjedne samling. Vil gjerne bygge mer på den, så filmleie er for meg bortkastet. Overaskelsen ble stor når jeg var inne på sidene dems for å avslutte kontoen min før jeg hadde tatt den i bruk, at jeg av gammel vane søkte rundt etter et par filmer jeg har leitet høyt og lavt etter. Jeg fant Hichcoks "Rebecca" og "Notorious", to filmer som er komplett umulig å få tak i som nye utgivelser. Begge er på IMDbs top250 liste, og det har lenge irritert meg at jeg ikke har fått noen mulighet til å se dem. Når de lå i postkassen i dag, var det rett på butikken for å handle inn bamsemums og popcorn, alle dagens gjøremål ble avlyst, og jeg har hatt ca 4 timer med ypperlig underholdning.

 

Jeg håper dette ikke går imot forumets regler med hensyn til reklame, men jeg anbefaler andre Hitchcock-fans og twofifty-fanatikere til å benytte seg av tilbudet, og se disse to filmene både gratis og lovlig. Man må riktignok være 18 år, ikke ha vært medlem tidligere og stå uten betalingsanmerkninger. Bare mitt lille tips. Nå stikker jeg å avslutter kontoen min der, før jeg må begynne å betale noe. :)

Lenke til kommentar

Så akkurat James Bond: GoldenEye, tittelen ligna på Goldfinger, så når jeg bestilte den så trodde jeg det var Goldfinger. Husker at alle filmene gikk på Nrk for en stund siden, så under filmen så tenkte jeg på hvor i svarte er den mannen med den jernhatten. Dt kom jo aldri, men da fikk jeg sett en film jeg ikke har sett før. Får heller bestille goldfinger neste gang

Lenke til kommentar
Hva synes folket her om Terminator 2? Sterke/svake sider? Meninger? Rating 1-10? Er litt spent på å se andre folks perspektiver på denne her.

 

Terminator 2 og svake sider = 0 logikk. Det finnes ikke svakheter i den. Tidenes actionepos :)

 

Dere kan komme med Die Hard, The Matrix, men T2 = Alt. Actionfilmenes svar på Gudfaren.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Hva synes folket her om Terminator 2? Sterke/svake sider? Meninger? Rating 1-10? Er litt spent på å se andre folks perspektiver på denne her.

 

Terminator 2 og svake sider = 0 logikk. Det finnes ikke svakheter i den. Tidenes actionepos :)

 

Dere kan komme med Die Hard, The Matrix, men T2 = Alt. Actionfilmenes svar på Gudfaren.

 

For min del er Die Hard et lite hakk over alle filmer på hele jordkloden, men det er nå min sære mening.

 

Matrix-triologien har jeg aldri vært noe stor fan av pga de ganske svake oppfølgerene, men 1ern er selvsagt et mesterverk

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Hva synes folket her om Terminator 2? Sterke/svake sider? Meninger? Rating 1-10? Er litt spent på å se andre folks perspektiver på denne her.

 

Terminator 2 og svake sider = 0 logikk. Det finnes ikke svakheter i den. Tidenes actionepos :)

 

Dere kan komme med Die Hard, The Matrix, men T2 = Alt. Actionfilmenes svar på Gudfaren.

 

For min del er Die Hard et lite hakk over alle filmer på hele jordkloden, men det er nå min sære mening.

 

Første gangen jeg så den sleit jeg litt med å "godta" det flytende metall konseptet. Jeg håper jeg kan nyte filmen bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å lage gode norske filmer. For et makkverk Varg Veum - Tornerose var.

Var ikke spennende i det hele tatt.

 

Da kan du stikke å se Mannen som Elsket Yngve, en særdeles fornøyelig opplevelse.

 

 

The Assassination of Jesse James by The Coward Robert Ford havnet i postkassen i går, og jeg satt og stirret hypnotisert på skjermen i to og en halv time. Her er jeg fristet til å bruke ordet mesterverk, rett og slett filmkunst på høyt plan. Det eneste negativet jeg kan komme på er at filmen var for kort. Man kunne godt ha slengt på enda en halvtime med bakgrunnshistorier og oppbygging rundt enkelte karakterer.

 

Alt det snakket om at denne filmen var kjedelig som få skjønner jeg meg ikke på i det hele tatt. Jeg var limt til skjermen hele veien jeg, men nå er jo jeg den typen som setter pris på visuell vakkerhet, fargebruk, spennende cinematography ogsåvidere.. Jeg elsket også filmmusikken!

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Hvis du forventer deg skikkelig klassisk western-action, så vil jo ikke akkurat Jesse James innfri og dermed bli en kjedelig opplevelse. Så akkurat det forstår jeg veldig godt. Men hvis man går inn med "Danser Med Ulver" innstillning, så vil seeren bli belønnet. Det er en fabelaktig og utrolig vakker film, som leverer på absolutt alle plan.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Skytescener er fortsatt best når det er western, i mine øyne. Har en egen sjarm og spenning tilknyttet.

 

"Assassination-scenen" i Jesse James innfridde jo så det suste. Musikken, stemningen, og selve koreografien av drapet satt som ett skudd! (pun?)

 

Enig i at det ikke er en everyday actionfyllt western, mer et psykologisk drama som utfolder seg i rolig tempo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...