Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ha DVDene i mapper eller vesker er vel omtrent like sjarmerende som å ha en samling bestående av bare brente filmer. Man får ikke noen følelse av en skikkelig samling.

 

Så forresten Elephant (2003) her om dagen, og det er noe av det beste jeg har sett. Fytti rakkern til bra den var. Så den i media timen, og har vel aldri vært så nær å felle en tåre (eller to) i løpet av en undervisningstime noen gang. Har helle ikke sett en film som har bygd seg opp følelsesmessig, så bra som denne, uten at filmen har èn hovedkarakter. (Og det på bare 80 min)

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Likte godt Young Frankenstein. Men er nå en stor Gene Wilder fan. Jeg vil for ordens skyld hevde det knapt må være mulig å se IMDb topp 250 uten å gi ut et par 2'ere eller 3'ere. Det er såpass stor spenn at man må være særdeles allsidig i filmsmaken om man ikke finner noe man mener er dårlig. :)

 

Jeg har funnet elendige filmer på twofifty. Les Diaboliques f.eks. var en helt sinnsykt dårlig film. Absolutt ikke noe jeg kan forstå hvorfor folk stemmer høyere enn 2/10 på. Jeg ga den, den karakteren hvert fall.

Lenke til kommentar
Likte godt Young Frankenstein. Men er nå en stor Gene Wilder fan. Jeg vil for ordens skyld hevde det knapt må være mulig å se IMDb topp 250 uten å gi ut et par 2'ere eller 3'ere. Det er såpass stor spenn at man må være særdeles allsidig i filmsmaken om man ikke finner noe man mener er dårlig. :)

 

Jeg har funnet elendige filmer på twofifty. Les Diaboliques f.eks. var en helt sinnsykt dårlig film. Absolutt ikke noe jeg kan forstå hvorfor folk stemmer høyere enn 2/10 på. Jeg ga den, den karakteren hvert fall.

 

Så den nylig og ga den selv en 2'er. Tror jeg skrev en anmeldelse av den. Men jeg kan forstå hvorfor folk gir den høy karakter, men for meg er det en film som er gått ut på dato og nok heller er minneverdig for hva den oppnådde den gang og i årene etter. Men for 28 år gamle meg i 2008 så ble det en trasig affære. :/

Lenke til kommentar

Vet ikke om folk her har fått med seg at "Machete" fra planet terror mest sannsynlig blir film nå.

Men her er noe jeg bare må dele. Viss dere har samme dårlige humor som meg kan dere ikke ungå å le litt.

 

Rodriguez har lyst til å lage en ny genre, ved navn mexploitation. I denne tråden diskuterer de mulige filmtitler. ^^

Lenke til kommentar
Så den nylig og ga den selv en 2'er. Tror jeg skrev en anmeldelse av den. Men jeg kan forstå hvorfor folk gir den høy karakter, men for meg er det en film som er gått ut på dato og nok heller er minneverdig for hva den oppnådde den gang og i årene etter. Men for 28 år gamle meg i 2008 så ble det en trasig affære. :/

 

Det er en annen toppfilm jeg ikke skjønner fikk så gode karaktere. Jeg klarer bare ikke å se hva som er så bra med Casablanca. Er det fordi det er den første filmen om WW2 eller noe?

 

Så nettopp One Flew Over the Cuckoo's Nest. Det var en virkelig fantastisk film med enorme skuespillerprestasjoner av absolutt alle, fra søster-bitchen til alle pasientene. Jeg kjente faktisk ikke igjen Jack Nicholson med en gang. Han hadde jo hår, selv om vikene allerede da var ganske dype.

Lenke til kommentar

Harvey Weinsteins produksjonsselskap skal gjøre en remake av Kurosawas "Shichinin no samurai ", denne gangen med europeiske, asiatiske OG amerikanske stjerner. Hvorfor i alle dager skal man på død og liv massakrere mesterens visjon - er virkelig idetørken i Hollywood så stor at man ikke klarer å komme opp med nye historier?

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Så akkurat traileren til Bangkok Dangerous, og den så helt horribel ut. Det var ikke den filmen jeg hadde lyst til å snakke om, derimot fikk jeg følelsen av at det har blitt ganske mange slike "lone gunman"-filmer i det siste. Er det et forsøk på å kapitalisere på Bourne filmene, tro? Personlig begynner jeg å bli ganske lei de, men må si at jeg fremdeles har store forventninger til War Inc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...