Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det egentlig som befinner seg på disse 2 discene? Det står jo ingenting om innholdet på amazon..

 

Dette er den koreanske R3-utgaven. Det er filmen på disc 1 og ekstramateriale på disc 2. Ekstramaterialet er på spansk og har kun koreanske undertekster. Det følger med et hefte (som er på engelsk) og et bokmerke formet som en nøkkel.

 

Tror det er mange her som eier denne utgaven, fordi dette var en av de tidligste DVD-utgivelsene av filmen. Men jeg vil ikke si det er den beste utgaven om man ikke kan spansk eller koreansk. Innpakningen er pen, men jeg har lest mange har hatt problemer med at dengår opp i limingen. Men har ikke merket det på min.

Lenke til kommentar

At det er R3 encoding er ikke noe problem, men det med kun koreanske undertekster bekymrer meg litt.. Ekstramaterialet hadde vært skikkelig digg å faktisk kunne forstått. Jeg får vel kjøre discen i PCn gjennom VLC med nedlastede engelske subs, går vel fint det. Vil du si at boksen i seg selv er verd prisen?

Lenke til kommentar
At det er R3 encoding er ikke noe problem, men det med kun koreanske undertekster bekymrer meg litt.. Ekstramaterialet hadde vært skikkelig digg å faktisk kunne forstått. Jeg får vel kjøre discen i PCn gjennom VLC med nedlastede engelske subs, går vel fint det. Vil du si at boksen i seg selv er verd prisen?

 

Filmen har engelske undertekster. Og jeg ville ikke akkurat kalt det en boks. Etter min mening er denne utgaven ihvertfall ikke verdt prisen som står hos Amazon, $40. Det er andre utgaver som har mer ekstramateriale. Og om filmen er viktigst, har f.eks. R1-utgaven bedre lyd (DTS 6.1 ES/DD 5.1 EX). Se her diverse utgaver som finnes.

Lenke til kommentar
Okei, takker. Poenget er vel egentlig kun å ha en sinnsykt fet boks som en collectible, selve filmen har jeg på DVD fra før.

 

Som sagt, det er ikke en boks. Og "sinnsykt fet" ville være å overdrive. Den franske 5-disc utgaven kanskje (men den lider av samme problem, lite engelsk-vennlig).

Lenke til kommentar
Noen som har sett 88 minutes med Al Pacino? Så dvden i butikken idag, den ser litt spennende ut^^

 

Har ikke sett den, men har vurdert å plukke den med meg. Utifra hva jeg har lest, er det en helt middelmådig thriller, som ikke tilfører noe nytt til sjangeren. Skal få den med meg pga Pacino, men venter til den faller i pris, noe den garantert gjør ganske snart. Men når det er sagt, så har ikke Pacino bidratt med så mange fantastiske roller de siste årene.

Lenke til kommentar

2000-tallet har ikke akkurat vært den beste perioden for Pacino nei. Har også lest et par forhåndsomtaler av Righteous Kill (han og De Niro spiller) som ikke er så alt for bra. De Niro syntes jeg klarer seg bedre, selv om ikke alle liker at han har utvidet sitt eget repertoar med blant annet flere komedier.

Lenke til kommentar
Jeg har fått opp en hylle og driver å sorterer filmene mine nå. Jeg sorterer dem etter regissør, men har støtt på et lite problem. Om det er to regissører, f.eks. på Sin City, hvordan gjør dere det da?

 

Da setter den du på den reggisøren du har flest filmer av. Er ikke nødvenig å ha så fryktelig mange reggisører i hylla.

Lenke til kommentar
Jeg har fått opp en hylle og driver å sorterer filmene mine nå. Jeg sorterer dem etter regissør, men har støtt på et lite problem. Om det er to regissører, f.eks. på Sin City, hvordan gjør dere det da?

 

Da setter den du på den reggisøren du har flest filmer av. Er ikke nødvenig å ha så fryktelig mange reggisører i hylla.

Evt den regissøren du selv kobler filmen med.

Lenke til kommentar

Det ble alfabetisk etter filmtittel (ikke originaltittel, men den som står på coveret). Jeg fant ut at på mange av covrene er det vanskelig å finne ut hvem regissøren er. Da kan det bli rot om jeg må inn på IMDb hver gang jeg skal sette inn en film jeg ikke husker regissøren på.

 

Edit: Så satte jeg serier og miniserier (f.eks. Band of Brothers) utenom de andre filmene.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Noen som har sett 88 minutes med Al Pacino? Så dvden i butikken idag, den ser litt spennende ut^^

 

Husker jeg så denne for utrolig lenge siden og ble overrasket når jeg merka at denne først nå hadde dukket opp i diverse DVD-hyller. Stort mer av filmen husker jeg egentlig ikke, men ser at jeg har gitt den en 4/10 på IMDB. Lite givende saker med andre ord.

 

Al Pacino er som sagt ikke i nærheten av gamle dager. Har ikke sett han i en god rolle siden Donnie Brasco, men hører han også årna opp i Angels Of America serien.

Lenke til kommentar

Jeg trodde aldri at jeg skulle gi en IMDb Top 250-film en 3/10, men så dårlig var faktisk Young Frankenstein. Det er noe av den dummeste humoren jeg har sett på lenge og skuespillet var elendig. Spesielt Gene Wilder, som skrek et og et ord hver eneste gang han pratet.

Lenke til kommentar

Likte godt Young Frankenstein. Men er nå en stor Gene Wilder fan. Jeg vil for ordens skyld hevde det knapt må være mulig å se IMDb topp 250 uten å gi ut et par 2'ere eller 3'ere. Det er såpass stor spenn at man må være særdeles allsidig i filmsmaken om man ikke finner noe man mener er dårlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...