Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
You do that. Men sørg for å se den med en gang du har den muligheten, for Sátántangó er noe av det beste filmindustrien har gitt oss :)

 

Wow, er virkelig denne filmen 450 minutter lang? Er det meningen man skal se hele sulamitten i én omgang, eller er det liksom episode-basert slik som Das Boot?

Lenke til kommentar

Jeg begynte å se på satantango, men skrudde av etter første dvd. Ikke at det var en dårlig film, men for meg ble den litt for langtekkelig. Ellers så var den fine bilder, sceneografi osv.

 

Er godt mulig at jeg satt den på når jeg ikke var i humør til den. Skal prøve meg en annen gang også.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Og det er en eventyrfilm med skyhøyt budsjett, kjente skuespillere, den er på et språk man kan (sett bortifra alvisk/osv), filmet med state-of-the-art kameraer og basert på en historie man kjente til fra før, samt at man sannsynligvis har sett filmene før (og elsket dem) hvis man først bestemmer seg for å sette seg ned i 9 timer med dem.

 

Til sammenligning er Santala-osv 8 timer lang (fordelt på 150 shots, noe som tilsvarer 6 minutter av en Hollywood-film), svart/hvitt, ungarsk, var for det meste improvisert og er basert på en bok som man sannsynligvis ikke har lest.

 

Det skal dog være sagt at jeg ser Satantango før jeg ser en LotR-maraton. ^^

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...