Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har sett Southland Tales? Likte Donnie Darko utrolig godt og håper Richard Kelly har klart å holde nivået oppe. dessverre har jeg hørt at den kan virke ganske rotete. Noen tanker?

Etter det jeg har hørt er meningene er delt omtrent på midten der den ene halvdelen sier den bare er noe pretensiøst tull, og den andre hevder den er et mesterverk av de helt store. Har litt lyst til å se den selv.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn endte jeg opp med å se The Shining istedet for Grindhouse i kveld. :hmm: Hvorfor skjønner jeg ikke helt. Jeg orket vell ikke 3 og en halv time med film.

 

Vertfall, The Shining var en knall film! En av de beste skrekkfilmene jeg har sett. Selv om det ikke var så veldig mye å bli skremt av, var det lille meget skremmende til tider. Dyp var den også i kjent Kubrick stil. Var en god del jeg ikke skjønte helt med en gang så det blir nok litt lesing på meg. :)

 

EDIT: Leste litt på IMDb om film, men fant ikke noe svar på et spørsmål ja har.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva var greia med alt blodet som kom ut i fra heisen?
Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn endte jeg opp med å se The Shining istedet for Grindhouse i kveld. :hmm: Hvorfor skjønner jeg ikke helt. Jeg orket vell ikke 3 og en halv time med film.

 

Vertfall, The Shining var en knall film! En av de beste skrekkfilmene jeg har sett. Selv om det ikke var så veldig mye å bli skremt av, var det lille meget skremmende til tider. Dyp var den også i kjent Kubrick stil. Var en god del jeg ikke skjønte helt med en gang så det blir nok litt lesing på meg. :)

 

EDIT: Leste litt på IMDb om film, men fant ikke noe svar på et spørsmål ja har.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva var greia med alt blodet som kom ut i fra heisen?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg tipper det for det første er for kunsten, men at det også er for å understreke hvor hardt det gikk for seg under den massakren som hadde skjedd..

 

Bare jeg som oppsummerer mine tanker høyt.

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar
Noen som har sett Southland Tales? Likte Donnie Darko utrolig godt og håper Richard Kelly har klart å holde nivået oppe. dessverre har jeg hørt at den kan virke ganske rotete. Noen tanker?

Etter det jeg har hørt er meningene er delt omtrent på midten der den ene halvdelen sier den bare er noe pretensiøst tull, og den andre hevder den er et mesterverk av de helt store. Har litt lyst til å se den selv.

 

Akkurat ferdig med å se den nå. Jeg digger stilen til Richard Kelly, musikken osv. men historien blir litt over the top noen ganger og noen karakterer litt for karikerte. Jeg kan ikke si jeg hang helt med hele tiden med alt som foregikk, men underholdende var det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Nettopp sett Mr. Brooks og det var ikke rent lite god opplevelse :)

 

Til tider en glitrende film, men irriterte ikke hele Demi Moore plottet deg? Ikke bare føltes det som en kjedelig avsporing, men det betydde jo også at vi fikk mindre av det glitrende Hurt/Costner samspillet.

 

På en måte irriterte det meg, men på den andre siden så var det på en måte nødvendig for filmens del. Hver bidige scene uten Costner/Hurt satt jeg og bare ventet på neste Costner/Hurt-scene. Neste alt som "irriterte" meg var der av en grunn, så der får filmen tilgivelse. Det som irriterte meg virkelig var den gedigne "tilfeldigheten" som fungerte som middel til å drive historien fremover. Men får skrive en mini-anmeldelse når edrueligheten har tatt overhånd :)

Lenke til kommentar
Pokker, nå har jeg handla filmer så jeg har -400 kr på kortet. Jeg skjønner ikk hvordan det går når jeg egentlig ikke skal ha kreditt på det.
Kan fort gå på en smell der, spesielt hvis man er på ferie i utlandet. Rentesatsene bankene bruker er skyhøye hvis saldoen er i minus. Lønner seg derfor å bruke kredittkort (Mastercard o.l.) hvor man har 30-45 dg kreditt. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Så usual Suspects og må si at jeg elsket den :D

Kan noen anbefale noen lignende? Har sett Saw, Prestige, Illusjonisten. For og vær ærlig så kommer jeg ikke på flere i farten ><

 

kjøpte the Host også, er den bra?

 

The Host kan du spare deg for, makan til møkkverk.

 

Jeg anbefaler deg Oldboy, skulle passe perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...