Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hva handler VS om?

 

At Tom Cruise driver og puler på Cameron Diaz og Penélope Cruz.

 

Absolutt ikke. Et av sammendragene på IMDb:

 

David Aames takes all he has for granted; his wealth, his inherited publishing company, his good looks - his relationships. Especially his relationships. It catches up to him when a friend/sometimes sex-partner can't see their relationship the way he sees it. From that point, the movie takes a Lynchian twist that ultimately and literally pulls us into Aames' tortured psyche.

 

Undervurdert film.

Lenke til kommentar
Hva handler VS om?

 

At Tom Cruise driver og puler på Cameron Diaz og Penélope Cruz.

 

Absolutt ikke. Et av sammendragene på IMDb:

 

David Aames takes all he has for granted; his wealth, his inherited publishing company, his good looks - his relationships. Especially his relationships. It catches up to him when a friend/sometimes sex-partner can't see their relationship the way he sees it. From that point, the movie takes a Lynchian twist that ultimately and literally pulls us into Aames' tortured psyche.

Det var jo nesten akkurat det jeg skrev, bare litt mer utfyllende og fancy skrevet. Uansett ikke en film som er verdt strevet.

Lenke til kommentar

Nettopp sett Mr. Brooks og det var ikke rent lite god opplevelse :)

 

Kevin Costner har alltid vært solid og stødig i sitt skuespill, med sin velkjente litt nølende, men bestemte, væremåte. Kjører samme stilen i Mr.Brooks, men herrecruise som han har perfeksjonert det! Gud så fenomenal han var og Mr. Brooks føler jeg er en film som i fremtiden vil bli sett tilbake på som en klassiker. Det som åpenbart er litt irriterende med filmen som man biter merke i når man ser den blir egentlig ganske underordnet og irrelevant etterhvert. Flott thriller. Filmen har fått for liten oppmerksomhet. Costner er så til de grader tilbake :)

 

2007 blir bare et bedre og bedre filmår. Syntes oscarakademiet gjorde en veldig god jobb med sine nomineringer, men dette inntrykket ødelegges litt av at Costner ikke ble nominert for beste skuespill. Ikke like god som DDL, men veldig nærme. Burde tatt plassen til Johnny Depp eller George Clooney.

Lenke til kommentar
Mr.Brooks er meget bra etter min mening, genial slutt(av Costner)

Skrev vel et innlegg om filmen for noen månder siden her på Forum

 

8\10

 

Action? Imdb forteller meg: Crime / Drama / Mystery / Thriller

 

Var vel trolig et svar på innlegget over deg. ;)

 

Så Gone in 60 seconds (orginalen) for en tid tilbake, var ikke så alt for mye annet enn rent action der.

Lenke til kommentar
Fikk bare lyst på noe plain action. Noen som har noen med noe god action?

En god og ganske rett fram action film? Kanskje en av nyere dato helst?

-Four Brothers (2005)

-Kung Fu Hustle (2004)

-Hitman (2007)

-Mission: Impossible III (2006)

-Once Upon a Time in Mexico (2003)

-Running Scared (2006)

 

-The 6th Day (2000)

-Banlieue 13 (2004)

-Rob-B-Hood (2006)

-Crank (2006)

-The Hunted (2003)

-The Kingdom (2007)

-Shooter (2007)

-Ong-Bak (2003)

-The Protector (2005)

Lenke til kommentar
Nettopp sett Mr. Brooks og det var ikke rent lite god opplevelse :)

 

Kevin Costner har alltid vært solid og stødig i sitt skuespill, med sin velkjente litt nølende, men bestemte, væremåte. Kjører samme stilen i Mr.Brooks, men herrecruise som han har perfeksjonert det! Gud så fenomenal han var og Mr. Brooks føler jeg er en film som i fremtiden vil bli sett tilbake på som en klassiker. Det som åpenbart er litt irriterende med filmen som man biter merke i når man ser den blir egentlig ganske underordnet og irrelevant etterhvert. Flott thriller. Filmen har fått for liten oppmerksomhet. Costner er så til de grader tilbake :)

 

Fikk jo ikke noe mer lyst til å se filmen nå, men jeg får jo ikke sett den ennå (har den i hylla bak meg men på BD) :(

 

Har Costner vært borte? Han har i mine øyne levd godt på prestasjonene siden fra '80 og starten av '90 og har en høy stjerne hos meg av den enkle grunn. Han kunne faktisk ha lagt film-støvlene sine på hylla og fremdeles ha levd godt på gamle prestasjoner.

 

Men Mr. Brooks ser jeg virkelig fram til, det gikk/går vel noen rykter om at det er en triologi i gang også. Var vel noe jeg leste om før filmen var sluppet på kino...

Lenke til kommentar
Har Costner vært borte? Han har i mine øyne levd godt på prestasjonene siden fra '80 og starten av '90 og har en høy stjerne hos meg av den enkle grunn. Han kunne faktisk ha lagt film-støvlene sine på hylla og fremdeles ha levd godt på gamle prestasjoner.

 

Han har ikke vært borte, men han har kjørt autopilot. Det er ikke som om han har forsøkt å toppe seg selv føler jeg, men mer har kjørt på med det han kan. Men i denne filmen så har han plutselig funnet ut å heve seg enda et hakk. Det blir også forsterket av selve filmstilen, her skal regissør ha litt ros. Hver bidige scene uten Costner så satt jeg bare og ventet på neste scene med han. Samspillet med Hurt var uber.

 

Jeg er bare glad Costner fortsatt har noe å bidra meg og fortsetter utviklingen. For han har alltid vært en av mine favoritter. Det ville vært synd om han ble en "same old" evt "has been". Jeg ser frem til mer av han nå på en måte jeg ikke har gjort siden 90-tallet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Costner har vel drevet med komedier i det siste, og den filmen om redningskøyta med Asthon Kutcher. Etter min mening er Mr.Brooks det beste av Kevin på lenge(Dragonfly var også grei)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Den er meget bra, en typisk *made for oscar* film.

Vil anbefalle at du ser filmen Crash av Paul Haggis. Meget sterk film,som fikk meg til og felle en tåre.

 

Den filmen bidrar i å tenke over egne fordommer og måten man oppfører seg i dagens multikulturell samfunn.

 

Den fikk 11\10 av meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...