Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Skal se Schindler's list i morra. Har hørt at den skal være veldig bra og sterk, gleder meg :D

Folk sier den er helt utrolig bra. Jeg kan ikke si meg enig. Den er sterk, men ikke så sterk som alle skal ha det til.

Den er faktisk utrolig bra, men det er allikevel ikke noe man gleder seg til på en måte. Den må sees, men med andre øyne enn vanlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man ha muskeldrakt så syntes jeg de gjorde det mye bedre i Supermann Returns, hvor Routh faktisk har en slag skumgummigreie under.

 

superman_returns_tof1.jpg

 

Syntes det er best å gå for slike løsninger som her og i Spider-Man. Selv om det er svindyrt, da draktene fort koster over 100.000 stk og går i stykker fort som bare det.

Lenke til kommentar

 

Awesome!

 

Anywho. Har fått en oppgave i Norsk der jeg skal velge en film og presentere den for klassen. Da har jeg valgt 2001: A Space Odyssey, noen tips til hva jeg ha med i oppgaven?

Life imitating art, hvordan mennesket utvikler seg tre ganger på tre måter, hvor gode spesialeffektene var i forhold til andre filmer som kom ut på 60-tallet. Ellers finnes det en side som en eller annen kommer til å linke til om ca 2 minutter, som det lønner seg å se.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en film-oppgave i norsken. (innlevering neste uke)

 

Gjøre greie for synspunktene (i "Film er best på TV" av Brita M. Engseth) og kommenter synet på film- og tv-serier som kommer fram i teksten.

 

For en gangs skyld er det en oppgave som er interessant. (noe som er sjeldent når det gjelder fagdagsoppgaver) :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg fikk også en film-oppgave i norsken. (innlevering neste uke)

 

Gjøre greie for synspunktene (i "Film er best på TV" av Brita M. Engseth) og kommenter synet på film- og tv-serier som kommer fram i teksten.

 

For en gangs skyld er det en oppgave som er interessant. (noe som er sjeldent når det gjelder fagdagsoppgaver) :)

 

I slike oppgaver er ganske artige egentlig. Folk med noe over gjennomsnittlig kunnskap om emnet på bakgrunn av interesse, gjør som oftest en vesentlig dårligere jobb enn de som har ikke har det. Svært artig å se hvor skuffet de blir når de får tilbakemelding på oppgaven. Så trå varsomt.

 

Jeg så Lord of the Flies i går med så som så forventninger. Den var faktisk veldig bra. Den kommer veldig høyt opp på lista mi. Anbefales til alle. Det er den neste filmen som jeg skal kjøpe.

 

Hvordan er den egentlig i forhold til boken? Jeg startet å se orginalen for en tid tilbake, men ga opp etter ca et kvarter siden boken var alt for ferskt i minne.

 

Er den verdt å se eller blir den bare middelmådig sett i forhold til boken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...