Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Så Hitler: Rise of Evil i dag. Falt pladask for den. Kan noen anbefale noen andre gode ww2 filmer? Helst noen som er sanne og som du lærer av. Vil ikke ha noen Behind Enemy Lines film.

 

Se Saving Private Ryan.

Støtter den. Den filmen er bare helt fantastisk. Både lyd, bilde og emosjonelt.

Lenke til kommentar
En WW2-film som falt i smak her, er «The Thin Red Line». Er ikke svart/hvitt selv om det ser sånn ut på imdb, forresten.

Originalen er vel s/h? Eller blander jeg nå?

 

TTRL fra 1964 er svart/hvitt, mens TTRL fra 1998 av Terrence Malick er i farger.

 

Sistnevnte er nok den de fleste tenker på når det snakkes om The Thin Red Line.

Lenke til kommentar
Når vi snakker WW2 så blir jeg aldri lei Kellys Heroes. Donald Sutherland som hippie, 20 år før hippiene, er noe som aldri kommer til å slutte å få meg til å le.

Always with the negative waves! - rett og slett genialt. Ganske bisarr film egentlig, Clint Eastwood med sin vanlige nokså seriøse rolle teamer up med en tullete hippie i et WW2 bankran scenario :p

 

Når vi snakker om Eastwood så er også Where Eagles Dare verdt å nevne.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar
Når vi snakker om Eastwood så er også Where Eagles Dare verdt å nevne.
Så enig, så enig. Denne MÅ jeg se hver jul for å komme i julestemning. Er ikke noen julefilm egentlig, men den idylliske vinterstemningen der hører med for meg av en eller annen grunn.
Lenke til kommentar

Jeg og et par kompiser driver å ser igjennom alle Bond-filmene for tiden. Alle har falt i smak, helt til vi kom til kveldens film: Diamonds Are Forever (1971).

 

Den har en helt annen stil enn det vi ble vandt til fra foregående filmer, og det virket som den hastet seg gjennom en rotete historie. Rett og slett en sabla dårlig film.

 

 

Flere som er enige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...