Addan Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Så Hitler: Rise of Evil i dag. Falt pladask for den. Kan noen anbefale noen andre gode ww2 filmer? Helst noen som er sanne og som du lærer av. Vil ikke ha noen Behind Enemy Lines film. Se Saving Private Ryan. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 En WW2-film som falt i smak her, er «The Thin Red Line». Er ikke svart/hvitt selv om det ser sånn ut på imdb, forresten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 En WW2-film som falt i smak her, er «The Thin Red Line». Er ikke svart/hvitt selv om det ser sånn ut på imdb, forresten. Originalen er vel s/h? Eller blander jeg nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Så Hitler: Rise of Evil i dag. Falt pladask for den. Kan noen anbefale noen andre gode ww2 filmer? Helst noen som er sanne og som du lærer av. Vil ikke ha noen Behind Enemy Lines film. Se Saving Private Ryan. Støtter den. Den filmen er bare helt fantastisk. Både lyd, bilde og emosjonelt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 En WW2-film som falt i smak her, er «The Thin Red Line». Er ikke svart/hvitt selv om det ser sånn ut på imdb, forresten. Originalen er vel s/h? Eller blander jeg nå? TTRL fra 1964 er svart/hvitt, mens TTRL fra 1998 av Terrence Malick er i farger. Sistnevnte er nok den de fleste tenker på når det snakkes om The Thin Red Line. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Velig mange av mine favoritter omhandler 2. VK. Saving Private Ryan, Pianisten, Das Boot er de som har truffet meg mest, og samtlige av de er 10/10. Jeg har forresten fått meg Das Boot Uncut. Ja, den varer faktisk 5 timer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Veldig god versjon. Når jeg ser den lange versjonen så finner jeg egentlig ikke noe jeg ville kutta ut. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Veldig god versjon. Når jeg ser den lange versjonen så finner jeg egentlig ikke noe jeg ville kutta ut. Escape From Sobibor (1987) er også ganske bra innen kategorien WW2. Har også fått meg Heat og Into The Wild, men det er helt andre saker enn WW2. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Når vi snakker WW2 så blir jeg aldri lei Kellys Heroes. Donald Sutherland som hippie, 20 år før hippiene, er noe som aldri kommer til å slutte å få meg til å le. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Se Saving Private Ryan. Sånn bortsett fra det helt grunnleggende i filmen, så baseres den på en oppdiktet historie. Endret 8. april 2008 av dicktator Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Skal se Schindler's list i morra. Har hørt at den skal være veldig bra og sterk, gleder meg Lenke til kommentar
thadon Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Skal se Schindler's list i morra. Har hørt at den skal være veldig bra og sterk, gleder meg MEGET bra film ja, utrolig god film Endret 8. april 2008 av thadon Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Skal se Schindler's list i morra. Har hørt at den skal være veldig bra og sterk, gleder meg Folk sier den er helt utrolig bra. Jeg kan ikke si meg enig. Den er sterk, men ikke så sterk som alle skal ha det til. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Når vi snakker WW2 så blir jeg aldri lei Kellys Heroes. Donald Sutherland som hippie, 20 år før hippiene, er noe som aldri kommer til å slutte å få meg til å le. Always with the negative waves! - rett og slett genialt. Ganske bisarr film egentlig, Clint Eastwood med sin vanlige nokså seriøse rolle teamer up med en tullete hippie i et WW2 bankran scenario Når vi snakker om Eastwood så er også Where Eagles Dare verdt å nevne. Endret 8. april 2008 av Dandor Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Schindler's List vil påvirke deg for livet (på en gode måte). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Når vi snakker om Eastwood så er også Where Eagles Dare verdt å nevne.Så enig, så enig. Denne MÅ jeg se hver jul for å komme i julestemning. Er ikke noen julefilm egentlig, men den idylliske vinterstemningen der hører med for meg av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Noen som har lyst til og finne opp noe negativt om filmen sånn at jeg ikke får for høye forhåpninger Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg og et par kompiser driver å ser igjennom alle Bond-filmene for tiden. Alle har falt i smak, helt til vi kom til kveldens film: Diamonds Are Forever (1971). Den har en helt annen stil enn det vi ble vandt til fra foregående filmer, og det virket som den hastet seg gjennom en rotete historie. Rett og slett en sabla dårlig film. Flere som er enige? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Nja, jeg har også alle filmene og liker egnetlig alle sammen. Jeg skal prøve å se alle filmene jeg også, å se om jeg merker det samme. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 «Pianisten» gjorde så mye mer inntrykk på meg enn «Schindlers Liste». I mine øyne er den mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå