Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nøyaktig hvordan mener du han bruker sin status og makt for å "reklamere" for scientologi? Det er heller USAs svar på Se&Hør og lignende som finner detaljer om scientologiens merkelige regler (det får nå være) gjennom intervjuer med ansatte i husholdningen, bekjente og så videre.

 

Nå må jeg innrømme at hverken scientologi eller Tom Cruise interesserer meg det minste, men jeg trodde det var allment kjent at de bruker kjendiser for å reklamere for sitt budskap. Søk litt på wikipedia og youtube så finner du det du lurer på.

 

Ett eksempel:

SPIEGEL: Do you see it as your job to recruit new followers for Scientology?

 

Cruise: I'm a helper. For instance, I myself have helped hundreds of people get off drugs. In Scientology, we have the only successful drug rehabilitation program in the world. It's called Narconon.

 

SPIEGEL: That's not correct. Yours is never mentioned among the recognized detox programs. Independent experts warn against it because it is rooted in pseudo science.

 

Cruise: You don't understand what I am saying. It's a statistically proven fact that there is only one successful drug rehabilitation program in the world. Period.

 

Link

 

Dette må vel kunne regnes som "reklame" vel?

Selv synes jeg det er helt ok at han sier det han mener, på samme måte som de som er uenige med han også gir uttrykk for sine meninger, enten ved å kritisere han eller boikotte filmene hans.

 

Håper Der Spiegel er en mer troverdig kilde enn "USA's svar på Se&Hør".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nøyaktig hvordan mener du han bruker sin status og makt for å "reklamere" for scientologi? Det er heller USAs svar på Se&Hør og lignende som finner detaljer om scientologiens merkelige regler (det får nå være) gjennom intervjuer med ansatte i husholdningen, bekjente og så videre.

 

Nå må jeg innrømme at hverken scientologi eller Tom Cruise interesserer meg det minste, men jeg trodde det var allment kjent at de bruker kjendiser for å reklamere for sitt budskap.

 

Link

 

Dette må vel kunne regnes som "reklame" vel?

Selv synes jeg det er helt ok at han sier det han mener, på samme måte som de som er uenige med han også gir uttrykk for sine meninger, enten ved å kritisere han eller boikotte filmene hans.

 

Håper Der Spiegel er en mer troverdig kilde enn "USA's svar på Se&Hør".

 

Problemet mitt med hele denne "saken" her er at det er kun Cruise som får noenslags kritikk for å være scientolog, mens det er en rekke kjendiser som er scientologer;

Leah Remini

John Travolta

Catherine Bell

Beck

Katie Holmes

Paul Haggis

 

Skal man boikotte Tom Cruise-filmer, så burde man nesten boikotte alt disse skuespillerne, Becks musikk og Paul Haggis sine manus. (og derav filmene han skriver manus til)

 

Dette er da hvis man følger den logikken som enkelte utviser her. Hvis man mener Tom Cruise er dum, teit, har en tullete tro, alright, men hva med de andre? Følger ikke de det nøyaktig samme systemet som Cruise og derav har en rekke av de samme meningene? Hvorfor skal man ikke boikotte dem også? :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Eg lurer på kor mange han hadde drept eigentleg.. Og han ville jo berre danse =<

 

Han har da strengt tatt ikke drept noen.

 

Kan vel nesten se på disse tingene som en personifisering av våre personlige demoner, og hvordan disse til slutt kan ødelegge alt for oss om vi prøver å flykte fra de istedet for å konfrontere de.

Lenke til kommentar
Så Hitler: Rise of Evil i dag. Falt pladask for den. Kan noen anbefale noen andre gode ww2 filmer? Helst noen som er sanne og som du lærer av. Vil ikke ha noen Behind Enemy Lines film.

 

Vet nå ikke helt hvor sanne disse er da, men The Great Escape, Stalag 17, Das Boot, Der Untergang, Schindlers List, The Pianist, Enemy at the Gates er en god start

Lenke til kommentar
Så Hitler: Rise of Evil i dag. Falt pladask for den. Kan noen anbefale noen andre gode ww2 filmer? Helst noen som er sanne og som du lærer av. Vil ikke ha noen Behind Enemy Lines film.

 

skal du ha sanne historier er the Longest day og a bridge too far meget gode filmer.

 

de er ikke 100% riktige med du lærer en del av dem

Lenke til kommentar
Vet nå ikke helt hvor sanne disse er da, men The Great Escape, Stalag 17, Das Boot, Der Untergang, Schindlers List, The Pianist, Enemy at the Gates er en god start

Skal se the pianist i kveld. Sett enemy at the gates. Har Schindlers List men er litt redd for at den skal ødelegge mitt unge sinn. Der Untergang har jeg veldig lyst og se.

 

Dirty Dozen har jeg ikke sett eller hørt om men jeg skal skjekke den ,og andre otth anbefalte, ut :)

Ble noe utrolig feil me den setningen tror jeg men men :p

 

Edit: Får sjekke GF sine forslag også. Vet at dem må være ganske rett siden det er han som anbefaler dem :p

 

Bare kom med flere filmer pga jeg har kommet i denne ww2 fasen :p

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
Korrekt, og ganske bra en tom. :)

 

Bra film frem til de siste 10 minuttene.

 

 

Var for dumt når den totalt overlegne Major König gikk ut fra plassen sin å rotet rundt på en tom plass. Vært et steg foran, å klart bedre hele filmen, så gjør han sånn en rookie mistake og blir drept. Ble forbanna jeg. Andre gangen jeg så den slo jeg av rett før det. Ble hele filmopplevelsen mye bedre :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...