Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal slutte å se alle filmer med en skuespiller som har for seg et eller annet, kan du vel utelukke de aller beste. Å droppe å se en film pga. at du ikke liker skuespillerne er greit, men å droppe den pga. hans meninger/handlinger blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Om du skal slutte å se alle filmer med en skuespiller som har for seg et eller annet, kan du vel utelukke de aller beste. Å droppe å se en film pga. at du ikke liker skuespillerne er greit, men å droppe den pga. hans meninger/handlinger blir bare for dumt.

 

Hvor mye vet du egentlig om scientologi? Nå ønsker ikke jeg at vi skal diskutere dette her, men at folk velger å boikotte filmene hans på bakgrunn av det han er involvert i, synes jeg er helt forståelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dette er en filmtråd. Hvis du er interessert i Scientologi så er det null problemer å søke seg frem både på forumet og på internett generelt :)

 

Edit: Eventuelt klikke på linken under ;)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Om du skal slutte å se alle filmer med en skuespiller som har for seg et eller annet, kan du vel utelukke de aller beste. Å droppe å se en film pga. at du ikke liker skuespillerne er greit, men å droppe den pga. hans meninger/handlinger blir bare for dumt.

 

Nei, Tom Cruise tar kaka. Jeg er sterkt imot scientologi, og det å boikotte filmene hans blir min måte å vise avsky på. Dette er som sagt en tråd om film så jeg skal ikke gå noe mer inn på det :)

Lenke til kommentar
Nei, Tom Cruise tar kaka. Jeg er sterkt imot scientologi, og det å boikotte filmene hans blir min måte å vise avsky på. Dette er som sagt en tråd om film så jeg skal ikke gå noe mer inn på det :)

Teit av deg å boikotte det kollektive arbeidet til en haug med folk pga privatlivet til én av de involverte. Jaja, your loss.

Lenke til kommentar

^ Han har nok rett her, det er mange andre mennesker involverte i prosjekter som har det som levebrødet sitt, om vi alle skal begynne å boikotte filmene til alle skuespillere som er medlemmer av Scientologi, så går det egentlig for det meste kun utover "uskyldige" mennesker.

Lenke til kommentar
Nei, Tom Cruise tar kaka. Jeg er sterkt imot scientologi, og det å boikotte filmene hans blir min måte å vise avsky på. Dette er som sagt en tråd om film så jeg skal ikke gå noe mer inn på det :)

Teit av deg å boikotte det kollektive arbeidet til en haug med folk pga privatlivet til én av de involverte. Jaja, your loss.

Enkelte av disse involverte er jo med i prosessen av å velge ut Cruise til filmen. Dersom nok folk boikottet filmene hans ville kanskje ikke de største regissørene vært så hyppe på å bruke han.

Lenke til kommentar

Dessuten må man huske på at Tom Cruise ikke er den eneste scientologen Hollywood, skal man boikotte alle filmer hvor en scientolog er involvert må man gå grundig til verks.

 

Og skal en persons religiøse overbevisning spille inn på slikt? Jeg gir faen i hva disse folka driver med på fritiden, jeg skal ikke ta en kopp kaffe og snakke om eksistensielle spørsmål med dem, jeg skal se dem opptre på lerretet. Og mange av disse scientologene er i tillegg til å være medlemmer av en religiøs bevegelse jeg ikke støtter, forbanna gode og underholdende skuespillere.

Forøvrig kan jeg nevne at hvis man skal dømme skuespillere utifra deres personlighet og tidfordriv; en viss prosent av Hollywood-stjernene er antagelig dårlige mennesker, kanskje tilogmed din favorittskuespiller. Peter Sellers var visstnok et jævla rasshøl. Skal du slutte å se Sellers-filmer nå?

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager henger folk seg så opp i privatlivet til en skuespiller? Hva pokker har det med saken å gjøre når det er filmbidrag vi snakker om? Er det samme som med Heston dette.

 

Folk må seriøst lære av Chaplin. Få av de helvetes politiske brillene og nyt kunsten. Ikke begynn å dømme utifra eget politisk ståsted. Et vennlig råd i en krass tone ^^

 

Det minner meg om McCarthyismens inngripen i kunst og kultur. Bare med en annen ideologi. Les gjerne sitatet av Chaplin i signaturen min. :)

Lenke til kommentar

Personlig boikotter jeg ikke filmene hans. Det jeg skrev var bare et bidrag til debatten, som etter mitt syn var ganske relevant. Når det er sagt har jeg aldri vært noen stor fan av Tom Cruise. Han er god, skal ikke si noe på det, men det finnes sikkert 100 + skuespillere jeg synes er bedre.

Lenke til kommentar

Tom Cruise vant meg over i Magnolia. Selv om han er langt fra en av mine favoritter. Men han er dyktig.

 

Er det noe jeg hater så er det dop, men tenk om jeg skulle slutte å lytte til artister som dopet seg. Jeg kunne jo ikke hørt på musikk for resten av livet. For ikke å snakke om alle filmene jeg ikke kunne sett.

 

Som filmentusiast så prøver jeg etter beste evne å bedømme kunsten og ikke privatlivet til en av de som har vært med å skape den. Jada, man bommer alltid i ny og ne for ingen av oss er perfekte. Men det er bare utrolig bittert om jeg ender opp med å mislike et mesterverk fordi jeg mente at en av skuespillerne i verket var en idiot.

 

Jeg mislikte Jack Nicholson gjennom hele barndommen og ungdomstiden. Han skremte vettet av meg og han virket som en idiot utifra hva jeg leste om han. Så resultatet var at det tok år før jeg klarte å se forbi min egen tåke og forelske meg i hva han presterte på filmlerretet.

 

Men selvfølgelig, slik pressen fungerer i dag så er det utrolig vanskelig, om ikke umulig, å ikke bli påvirket. Så det blir vel lite walking the talk.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager henger folk seg så opp i privatlivet til en skuespiller? Hva pokker har det med saken å gjøre når det er filmbidrag vi snakker om? Er det samme som med Heston dette.

 

Folk må seriøst lære av Chaplin. Få av de helvetes politiske brillene og nyt kunsten. Ikke begynn å dømme utifra eget politisk ståsted. Et vennlig råd i en krass tone ^^

 

Det minner meg om McCarthyismens inngripen i kunst og kultur. Bare med en annen ideologi. Les gjerne sitatet av Chaplin i signaturen min. :)

 

I disse OL-fakkeltider synes jeg det er helt ok at folk boikotter skuespillere hvis de ikke liker det skuespillerne står for. Skal vedde på at de fleste her inne unngår å se filmene til visse skuespillere fordi de ikke liker utseende deres, fordi de har rar stemme, fordi de synes skuespillerne er irriterende eller andre rare grunner. Da må det jo også være ok å "boikotte" skuespillere på bakgrunn av deres politiske eller religiøse overbevisning.

 

Jeg synes folk skal nyte friheten til å velge å se, eller å ikke se de filmene de selv vil. Går de glipp av en viktig film så tar de jo selv konsekvensen av det.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...