Dotten Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Om folk hadde visst like mye om politiske standpunkt til sine favorittskuespillere så er jeg redd mange med ett ville stokket om på hvem man liker eller ikke. At folk har fått et stigmatisert bilde av mannen grunnet en idiot som Michael Moore er litt synd. Jeg skjønner ikke hvorfor folk frivillig utsetter seg for filmene til Moore, med mindre man er klar over alle feilene, løgnene og skitne triksene Moore benytter seg av. Han er nesten en like stor klovn som Bush. Den eneste som kler klovnerollen i filmverdenen er Charlie Chaplin Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Om folk hadde visst like mye om politiske standpunkt til sine favorittskuespillere så er jeg redd mange med ett ville stokket om på hvem man liker eller ikke. At folk har fått et stigmatisert bilde av mannen grunnet en idiot som Michael Moore er litt synd. Jeg skjønner ikke hvorfor folk frivillig utsetter seg for filmene til Moore, med mindre man er klar over alle feilene, løgnene og skitne triksene Moore benytter seg av. Han er nesten en like stor klovn som Bush. Den eneste som kler klovnerollen i filmverdenen er Charlie Chaplin Er jo greie filmer hvis man er ute etter en god latter. Mannen er jo helt på fjern........ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Rent politisk tror jeg meg og Moore er veldig, veldig like. Men mannen har ikke integritet for fem flate øre. Han slipper dessverre for billig unna i media. Kan ikke skjønne annet enn at det enten skyldes uvitenhet fra journalister, eller at de ser andre veien fordi de er politisk enig med mannen. Jeg har til tider vanskelig for å vite hvem jeg misliker mest av Moore og Bush. Blir irritert bare av å tenke på det ^^ Uavhengig av Heston sin politiske ideologi så har han satt sitt fotavtrykk i filmhistorien. Han gjorde sine saker bra, selv om jeg ikke anser han som en legende. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Enig med deg der Dotten. Han er heller ikke en av mine favortter, men har helt klart kommet med noen bra filmer opp igjennom. Må le litt av det du sa for ett par poster siden også. Er helt enig med deg. Folk missliker Heston pga de har sett en Michael Moore film. Hadde de gjort litt mer gransking i favoritt skuespillerene sine hadde de nok sett at der er mange tullinger der ute. Se bare på Tom Cruise. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Har ikke sett en eneste Moore-film (fordi jeg ikke liker stilen hans), men er godt nok opplyst om Heston sine bedrivelser. Alle vet at Heston var ekstrem forkjemper for våpenlovgivningen der borte. Men men..dette er vel ikke tråden for å diskutere amerikansk våpenpolitikk heller. Endret 6. april 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Eneste jeg vet om mannens politikk er at han var en aktivist for å få fjernet rasismen og deltok på møte eller lignende med Luther King. Han var også tilhenger av JFK og stilte opp med James Stewart etter attentatet for å samle folk om visepresidenten. I tillegg så støttet han folks rett til å bære våpen. Den famøse og skandaløse scenen i Bowling for Columbine som er under enhver kritikk legger jeg null lit til. Men det andre er lest, sikkert på Wikipedia eller lignende uten at jeg helt husker hvor. Sier sitt når jeg har mer lit til min senile hukommelse... Det er vel best å gjøre som James Stewart og Henry Fonda. Bestevennene var på hver sin side politisk og begynte å sloss etter en diskusjon på 40-tallet. Etter det diskuterte de aldri mer politikk og unngikk flere nevekamper ^^ Blir bare bråk av politisk diskusjon. Man skaper seg et ensidig fiendebilde. Man må jo være et monster for å stemme *sett inn parti* osv, når sannheten er at man kunne vært bestevenner. Jeg er sikker på at mange her inne som ikke liker Heston hadde kommet kjempegodt overens med fyren. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Ja, pluss at vi har en egen politikk-del på forumet. Back to films, then Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Back to films: Er Moores andre filmer like fulle av fjas og lureri som jeg fikk vite «Bowling for Columbine» er? Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Åå, så The Dark Knight-traileren på kino idag. Fikk gåsehud av Ledgers psykotiske latter. Gleder meg sinnsvakt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Når kommer den på kino i Norge?TDF altså og hva med Iron Man og Hellboy + Indiana jones på Mai Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Back to films: Er Moores andre filmer like fulle av fjas og lureri som jeg fikk vite «Bowling for Columbine» er? Det er mye faktafeil. Jeg skjønner det egentlig ikke for han er dyktig i retorikken og stilen ellers. Men det er bare til å google litt og lese, slik at man kan sile vekk fjaset. For temaene han tar opp syntes jeg i hvert fall er viktig, men det er vel litt avhengig av hvor man står politisk. En republikaner mener nok ikke filmenes tema er like viktig eksempelvis. Både den første boken hans, samt Bowling for Columbine, lurte meg trill rundt en periode. Heldigvis noen som tok meg litt i ørene. Man lærer som man lever, eller hvordan det nå går. Den siste filmen hans har jeg ikke sett. Har så mange filmer på ventelisten at Moore værsågod får vente langt og lenge, noe han kan takke seg selv for. Så forresten Varg Veum på kino i dag. Fjortisser burde hatt forbud mot å gå på kino. Makan. Under den mest groteske scenen, som er skikkelig trist, så begynte de å le høylytt. Lange samtaler og idiotiske kommentarer, popcorn som ble knipset fremover osv. Idioter. Klaget til kinoen og fikk refundert utgiften. Synd de ikke har noen til å passe på for slike folk. Endret 6. april 2008 av Dotten Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Michael Moore i Team America World Police Se filmen hos Youtube Endret 6. april 2008 av JimRamse Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Jeg tror noen er bitre fordi de ble lurt trill rundt, jeg Michael Moore setter sin lit til seerens sofistikerte evne til å tolke hendelser. Det eneste han gjør er å peke på problemer på sin ytterst vulgære måte som skriker veldig høyt og oppnår ønsket effekt, nemlig fokus. At han samtidig har gitt dokumentaren en ny oppsving og oppmuntrer til debatt rundt filmens evne til å fortelle "fakta", er viktig. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Back to films: Er Moores andre filmer like fulle av fjas og lureri som jeg fikk vite «Bowling for Columbine» er? Det er mye faktafeil. Jeg skjønner det egentlig ikke for han er dyktig i retorikken og stilen ellers. Men det er bare til å google litt og lese, slik at man kan sile vekk fjaset. For temaene han tar opp syntes jeg i hvert fall er viktig, men det er vel litt avhengig av hvor man står politisk. En republikaner mener nok ikke filmenes tema er like viktig eksempelvis. Både den første boken hans, samt Bowling for Columbine, lurte meg trill rundt en periode. Heldigvis noen som tok meg litt i ørene. Man lærer som man lever, eller hvordan det nå går. Den siste filmen hans har jeg ikke sett. Har så mange filmer på ventelisten at Moore værsågod får vente langt og lenge, noe han kan takke seg selv for. Takk for at du tok meg i ørene, da. Så har jeg lært litt mens jeg lever. Jeg syntes både «Bowling for Columbine» og «Fahrenheit 9/11» var utrolig interessante og var skikkelig engasjert under filmene da jeg så dem. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Back to films: Er Moores andre filmer like fulle av fjas og lureri som jeg fikk vite «Bowling for Columbine» er? "Michael Moore controversies". Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Du bør se «Bowling for Columbine» av Michael Moore. Herrejemini (...) Det var ikke meg du quotet der, jeg utelot bevisst noen referanse til BFC på grunn av de mange faktafeilene og stigmatiseringen i alle Moores filmer, rett skal være rett. Det bare slo meg som litt pussig med RIP-utsagn og tristesse for en såpass kontroversiell fyr hvis arbeid og mål har som bieffekt å bidra til et økt antall mord og skader. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Fikk følgende filmer: Pianisten En Verden I Krig 1 box*(Hitler:rise of evil, Yamato, Twin sisters) De kalte oss helter extended cut American Beauty Usual Suspects Deer Hunter World Trade Center Så Yamato når jeg var i danmark så spørsmålet er hvilken skal jeg se etter? Begrunn svaret litt og ett spm til: Er American Beauty bra og se med eventuelt en av det motsatte kjønn? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Mange seier at Pianisten er steinbra, eg har aldri sett den og kan difor ikkje uttale meg. Ellers ville eg ha sett Deer Hunter eller American Beauty. Begge er bra filmer med grei historie. Eg såg American Beauty med (x)kjæresten min og den var faktisk bra mottatt. Det er jo ikkje ein typisk jentefilm heller igrunnen og passer bra for begge kjønn. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Er American Beauty bra og se med eventuelt en av det motsatte kjønn? Sett i forhold til de andre, ja. Ville også startet med denne filmen, btw.. En litt lystigere film enn de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå