Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hva som angår soundtrack, så er jeg nok ganske så uenig, i noen scener i Shawshank så fungerer musikken veldig bra, men helhetlig er den midt på treet. En av mine favoritt soundtracks er The Last Samurai f.eks, der har du perfeksjonisme gjennom alle melodiene. Hans Zimmer gjorde en fantastisk jobb.

Musikken i Transformers var også god, jeg likte spesielt melodien som spiller når Optimus Prime ankommer byen og transformerer, rett før Megatron angriper han. Scorponok's theme er også meget bra, men litt for lang oppbygging.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Big Baby :wee:

Hulken, Batman og Iron Man skal få tøff konkurranse i år ja.

Blir en meget pen kino-år gitt.

Fremdeles varm i trøya etter No Countyr for older men og There wil be blood

Lenke til kommentar

Vertigo (1958)

Stilig film med noen tvister som både er forventet og uforventet. En god Hitchcock-klassiker som i kjent stil oftest har en naturlig forklaring på det uforklarlige. Hitchcock er skikkelig dyktig hva gjelder "suspense" i denne filmen - damen er som vanlig pen.

8,5/10

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Så akkurat "No Country For Old Men", jævli bra, men en helt merkelig slutt. 9\10 fra meg.

I morgen blir det et gjensyn med "Jurassic Park", husker jeg og en i klassa mi elska den når vi gikk i 3-4 klasse, blir artig å få sett den

Lenke til kommentar

Ikke akkurat det Mental søker da, selv om det ligner litt, men er det laget en remake av The Hustler? Så den akkurat og fikk følelsen av at jeg hadde sett den før uten å ha sett den. Fikk følelsen av at det var noe med Tom Cruise.

Ikke en svindler film, men Hustle er en særdeles bra feel good svindler serie. Ellers er vel Matchstick Men også en slik film.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen bra svindler/"feel good"(?) filmer?

The Sting. Ingen over, få ved siden. En av dem er Sleuth (originalen, ikke nyversjonen). Selv om den er i en helt annen ende på svindlerfronten og kanskje ikke så feel-good (men jeg gliste nå uansett).

Ikke akkurat det Mental søker da, selv om det ligner litt, men er det laget en remake av The Hustler? Så den akkurat og fikk følelsen av at jeg hadde sett den før uten å ha sett den. Fikk følelsen av at det var noe med Tom Cruise.

The Color of Money. Ikke en remake, men en oppfølger. Et par tiår senere :)

Edit: The Italian Job (1969) må så absolutt nevnes. Veldig bra, i samme bane som The Sting.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...