Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tidenes musikk: Transformers: "Arrival to earth."

Tror pokker jeg må kjøpe filmen.

Den er jo helt rå den biten der. Jeg spilte det om igjen og om igjen når jeg kjøpte DVD'en. Hele scenen frem mot Optimus var himmelsk for en som i 20 år har ventet på at Optimus Prime skulle vise seg på det store lerretet og bedre musikk til akkurat det skal man lete lenge etter.

Se filmen hos Youtube

Gåsehud ^_^

Lenke til kommentar

"Heltefølelsen" har vært savnet ja, men jeg fikk den også igjen i Rambo.

Gleder meg til Transformers II. En av manusforfatterne pleier å komme med innlegg på forumet til Don Murphy og har allerede lovet mye mer fokus på robotene og mindre på menneskene. Spesielt mer dialog og intriger for å gi mer substans og kjennskap til bad-guys. Når man kan historien bak så kom de flott frem i filmen, men jeg skjønner godt at de som er mindre kjent med universet gjerne ønsket å vite mer om robotene fremfor å bli introdusert til blondina og den tjukke fyren, for å nevne eksempel.

Mens Bay nok kommer til å sørge for nok av bomber og granater og gjerne et par heftige bilscener :)

Lenke til kommentar

Rambo manglet en halvtime. Jeg tror Jack Bauer stjal den fordi han var redd for å miste actionheltstatusen anno 2008 til Rambo. Godt gjort av Bauer, men han feilet uansett. Vår største actionhelt i 2008 er den samme som vår største actionhelt på 80-tallet (sammen med Arnold).

Vi kan vel trygt si at Jack Bauer går til sengs iført Rambo-pyjamas? :)

Lenke til kommentar
Gleder meg til Transformers II. En av manusforfatterne pleier å komme med innlegg på forumet til Don Murphy og har allerede lovet mye mer fokus på robotene og mindre på menneskene. Spesielt mer dialog og intriger for å gi mer substans og kjennskap til bad-guys. Når man kan historien bak så kom de flott frem i filmen, men jeg skjønner godt at de som er mindre kjent med universet gjerne ønsket å vite mer om robotene fremfor å bli introdusert til blondina og den tjukke fyren, for å nevne eksempel.

Mens Bay nok kommer til å sørge for nok av bomber og granater og gjerne et par heftige bilscener :)

Nå vekket du liv i den utålmodige siden av meg... Æsj. Satser på at du holder meg/oss oppdatert om Transformers 2 nyheter fra disse forumene. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg fikk utrolig lyst til å se 2001 igjen når jeg så Sunshine. Men jeg ender alltid opp med å kjede meg mye i løpet av filmen. Men det har nok mye med at temaene ble jeg utsatt for gjennom serier og andre filmer før jeg fikk sett 2001. Så da hadde jeg ikke noe å fundere over i dødtiden :/

Men kanskje en gang i fremtiden. Smaksløkene håper jeg fortsatt ikke er statisk hos meg og at de til stadighet utvikler seg. Time will tell :)

Lenke til kommentar

2001 er en sånn film som er best å se bare 1 gang tror jeg. For da får man alle de "wowwwwwwwwwww"-øyeblikkene, når bilde og musikk bare fusjonerer og alt er perfekt. Mens andre gangen har man sett alt, og da blir det ikke interessant igjen.

Jeg visste knapt noe annet enn at et tema er brukt som introlåt til Elvis sine show, og at HAL9000 var med. Pluss lest referanser til filmen i diverse pop culture ting, da. Men selve handlingen visste jeg ingenting om, og det reddet vel filmen for min del. Føler ikke noe behov for å se den en gang til, liksom.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...