Badering Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Syntes det er dumt å se en film når man er søvnig uansett. Jeg får i hvert fall ikke den samme opplevelsen jeg ville hatt hvis jeg hadde vært lys våken. Det er dessuten ekstra lett å duppe av etter min erfaring Jeg ville ikke anbefalt å se 2001 når man er søvnig. For all del, det er en fantastisk film, og en av Kubricks beste. Men den er når alt kommer til alt langsom. Se den heller når du er våken, that's my advice ^_^v Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Så akkurat The Silence of the Lambs, fantastisk film, ble helt opplsukt. Oppfølgerne anbefales vel også? Akkurat sett den jeg også for første gang. Må si meg enig med deg. Helt fantastisk film. Jeg satt spikret til skjermen hele veien gjennom. Eneste jeg har å utsette på den er skuespillet til Jodie Foster. Hun spiller godt, men til tider syntes jeg det ble litt for dårlig rett og slett. Kan ha noe med at jeg ikke liker henne fra før av og da... Gleder meg til resten av filmene. Regner med at det er best å se de i den rekkefølgen de kom ut? Altså å først se Red Dragon, så Hannibal og Hannibal Rising tilslutt. Kom også over en annen film om Hannibal. Manhunter. Den har ikke noe med denne serien å gjøre den? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Kom også over en annen film om Hannibal. Manhunter. Den har ikke noe med denne serien å gjøre den? Orginalen av Red Dragon. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Syntes det er dumt å se en film når man er søvnig uansett. Jeg får i hvert fall ikke den samme opplevelsen jeg ville hatt hvis jeg hadde vært lys våken. Det er dessuten ekstra lett å duppe av etter min erfaring Jeg ville ikke anbefalt å se 2001 når man er søvnig. For all del, det er en fantastisk film, og en av Kubricks beste. Men den er når alt kommer til alt langsom. Se den heller når du er våken, that's my advice ^_^v Okei Var det jeg fryktet :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Eneste jeg har å utsette på den er skuespillet til Jodie Foster. Hun spiller godt, men til tider syntes jeg det ble litt for dårlig rett og slett. Kan ha noe med at jeg ikke liker henne fra før av og da... Vel, hun vant Oscar for rollen, så prestasjonen hennes er ikke ansett som svak. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Ja jeg vet det. Men selv om hun fikk Oscar for det vil det jo ikke si at alle synes den er bra. Selv har jeg vært uenig i mange Oscar-priser og ment at det er andre filmer eller skuespillere som har fortjent prisen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Tenkte bare at jeg skulle minne ham på at han er del av en gruppe som misliker hennes innsats i SotL som sannsynligvis er mindre enn motparten. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Ehh... Hvis jeg leste innlegget ditt rett nå så tror jeg du tror jeg er to forskjellige personer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Det er sannsynligvis smaken hans som gjorde at han ikke likte innsatsen hennes, ikke at hun faktisk gjorde en dårlig figur. De fleste, antar jeg, synes hun spiller godt, meg inkludert. Derfor er han en minoritet på det punktet, ikke at det gjør noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Sikkert bare jeg som er trøtt og ikke forstår innleggene dine nå. Men når du sier "han" så er det meg du snakker om. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg så 2001 første gang midt på natta mens jeg var drit forkjøla. Mulig det hjalp, fordi jeg kom inn i en slags transetilstand, filmen ble liksom bare total fokus og alt rundt bare bortevekk..mulig jeg siklet uten å merke det engang. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Hva er det du babler om, cinesque? Anyways, så Jackie Brown igår. Interresant og til tider spennende film, men skuffet i forhold til Pulp Fiction. Filmen ble litt for langtekkelig og stillestående til tider. Men Tarantino imponerer nok en gang med realistiske og levende dialoger. Noe som er litt merkelig er at Jackie Brown virker mye eldre enn Pulp Fiction, både i filmteknikk og dialog, hele filmen i seg selv, selv om PF er 4 år eldre. (hvis jeg da har rett) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg så 2001 første gang midt på natta mens jeg var drit forkjøla. Mulig det hjalp, fordi jeg kom inn i en slags transetilstand, filmen ble liksom bare total fokus og alt rundt bare bortevekk..mulig jeg siklet uten å merke det engang. Artig. Jeg hadde forstua håndeleddet mens vi var på hytta. Så mens hele familien dro på skitur lå jeg hjemme og koste meg med film Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Hva er det du babler om, cinesque? Anyways, så Jackie Brown igår. Interresant og til tider spennende film, men skuffet i forhold til Pulp Fiction. Filmen ble litt for langtekkelig og stillestående til tider. Men Tarantino imponerer nok en gang med realistiske og levende dialoger. Noe som er litt merkelig er at Jackie Brown virker mye eldre enn Pulp Fiction, både i filmteknikk og dialog, hele filmen i seg selv, selv om PF er 4 år eldre. (hvis jeg da har rett) Du har feil, den er 3 år eldre. Uansett, den er klart svakere enn Pulp Fiction. Likevel særdeles undervurdert i seg selv, milevis sterkere enn Death Proof. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Jaja, ikke langt ifra da. Undervurdert? Jeg hadde da bare hørt bra om filmen før jeg satt meg ned jeg? Oscar-nominasjon og greier (ikke at det setter et veldig dypt merke i min forventning) Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Så Disturbia i går og likte den. Men jeg kunne ikke unngå å se at den nesten var helt lik "Hjemme Alene". Noen andre som så disse likhetene? Virka jo nesten som en voksenversjon av Hjemme alene Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Så Disturbia i går og likte den. Men jeg kunne ikke unngå å se at den nesten var helt lik "Hjemme Alene". Noen andre som så disse likhetene? Virka jo nesten som en voksenversjon av Hjemme alene Finner ikke disse likhetene ass. Hjemme Alene handler jo om en forlatt gutt som lurer 2 "dristige" tyver. Disturbia derimot handler jo om noe helt annet. En gutt misster sin far, tar det ut på skolen. Får husarrest. Plotter seg mot naboen, og starter en amatøretterforskning. 2 helt forskjellige plots.. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Hjemme alene: Gutt som må holde seg hjemme pga sykdom. Begynner å holde øye med naboene pga lite å gjøre. HAn finner ut at det er noe galt i nabolaget. Ringer politiet 2 ganger på falsk alarm, 3 gang han ringer, og da det faktisk gjelder, kommer ikke politiet. Men han fikser det selv ved å legge ut diverse feller. Disturbia: Gutt som må holde seg hjemme pga lovbrudd. Begynner å holde øye med naboen pga lite å gjøre. Finner ut at det er noe galt i nabolaget. Kontakter politiet 2 ganger ved falsk alarm, 3. gang han ringer, og da det faktisk gjelder, kommer ikke politiet. Men han fikser det selv ved å slå ned gjerningsmannen. Forskjellen er at i hjemme alene er det snakk om innbrudd, mens i Disturbia er det en seriemorder. Edit: Mange andre som sier at filmen ligner på Rear Window, men denne har jeg ikke sett, og kan derfor ikke uttale meg Skal prøve å få sett den snart. Rufsetufsa mener det samme som meg : Disturbia minner meg om en moderne blanding av Rear window og Hjemme Alene. Rufsetufsa Endret 3. april 2008 av -MK- Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Hjemme alene: Gutt som må holde seg hjemme pga sykdom. Begynner å holde øye med naboene pga lite å gjøre. HAn finner ut at det er noe galt i nabolaget. Ringer politiet 2 ganger på falsk alarm, 3 gang han ringer, og da det faktisk gjelder, kommer ikke politiet. Men han fikser det selv ved å legge ut diverse feller. Disturbia: Gutt som må holde seg hjemme pga lovbrudd. Begynner å holde øye med naboen pga lite å gjøre. Finner ut at det er noe galt i nabolaget. Kontakter politiet 2 ganger ved falsk alarm, 3. gang han ringer, og da det faktisk gjelder, kommer ikke politiet. Men han fikser det selv ved å slå ned gjerningsmannen. Forskjellen er at i hjemme alene er det snakk om innbrudd, mens i Disturbia er det en seriemorder. Edit: Mange andre som sier at filmen ligner på Rear Window, men denne har jeg ikke sett, og kan derfor ikke uttale meg Skal prøve å få sett den snart. Rufsetufsa mener det samme som meg : Disturbia minner meg om en moderne blanding av Rear window og Hjemme Alene. Rufsetufsa Kanskje en fordel at du nevner Hjemme Alene 3 i posten din da.. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Kanskje en fordel at du nevner Hjemme Alene 3 i posten din da.. Beklager. Huska ikke hvilken av filmene det var, men satsa på at det var den første.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå