Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Tar det like godt her jeg:

 

Holder på å lage til en skikkelig avstemning for filmåret 2007. Har brukt tråden hvor folk lister opp sine ti favoritter. Ventet såpass med det for å følge slippdato pr år og ikke kinopremiere i Norge, da det fort blir rot grunnet at ikke alt er på kino osv (filmfestivaler teller ikke med). Det meste av filmer fra 2007 skal ha kommet på kino i Norge nå. Har delt det opp i ni sjangre, hvor en film kan maks være å finne i to sjanger. Har sett de fleste av filmene, men ikke alle og må gå litt utifra IMDb. Om folk bare kan dobbeltsjekke slik at ikke noe er feil/ulogisk så skal jeg se om jeg får opprettet en poll i dag eller morgen (vinnerne fra hver kategori + en til blir med i egen poll for "beste film")

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Eventyr

Beowulf

Harry Potter and the Order of the Phoenix

National treasure: Book of secrets

Spider-Man 3

Stardust

Sunshine

The golden compass

Transformers

 

Drama

3:10 to Yuma

Across The Universe

American Gangster

Atonement

Black Snake Moan

Blood Diamond

Death At A Funeral

Disturbia

Eastern promises

Gone Baby Gone

Hairspray

I'm Not There

Inland Empire

Into the Wild

Juno

Once

Rescue Dawn

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

The Man from Earth

This Is England

There Will Be Blood

 

Action

Beowulf

Dao huo xian

Death Proof

Die Hard 4.0

Hitman

National treasure: Book of secrets

No Country for Old Men

Pirates of the Caribbean: At World's End

Planet Terror

Rescue Dawn

Rush Hour 3

Shoot 'Em Up

Shooter

Smokin' Aces

Spider-Man 3

Taxi 4

The Bourne Ultimatum

Transformers

Until Death

3:10 to Yuma

 

Skrekk/horror

1408

28 Weeks Later

Black Sheep

Death Proof

Hot Fuzz

I Am Legend

Planet Terror

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

 

Sci-Fi

28 Weeks Later

I Am Legend

Sunshine

The Man from Earth

 

Komedie

Americn Pie: Presents Beathouse

Black Sheep

Dan in Real Life

Death At A Funeral

Futurama - Bender's big score

Hairspray

Hot Fuzz

I Now Pronounce You Chuck & Larry

Knocked Up

Ocean's thirteen

Pirates of the Caribbean: At World's End

Ratatouille

Run Fatboy Run

Rush Hour 3

Superbad

Surf's Up

Tatt av kvinnen

Taxi 4

The Simpsons Movie

 

Romanse

Across The Universe

Atonement

Dan in Real Life

Juno

Knocked Up

Once

Stardust

Tatt av kvinnen

 

Animasjon/tegneserie

Futurama - Bender's big score

Ratatouille

Surf's Up

The Simpsons Movie

 

Krim/thriller

American Gangster

Blood Diamond

Bourne Ultimatum

Disturbia

Eastern promises

Fracture

Michael Clayton

Moon to

Mr. Brooks

No Country for Old Men

Ocean's thirteen

Shooter

Smokin' Aces

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

The Bourne Ultimatum

There Will Be Blood

Zodiac

 

Dette er filmer brukerne har nevnt som en av årets ti beste, så "omg, hva faen gjør den på listen!!??!" kommentarer kan like godt bare vente til tråden opprettes. Men om noen er plassert i helt feil sjanger, så tar jeg i mot råd (blir det voldsom diskusjon kan jeg bare splitte ut) :)

 

Edit: There Will be Blood og This Is England lå feil, fixet.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig Dotten. Er det meningen at I Am Legend skal stå både under skrekk/horror og sci-fi? Stussa litt på det.

 

Forøvrig er jeg helt sikker på at Metal Gear Solid blir årets beste film 2009.

 

Samtidig må jeg samtykke med thadon på Silence of The Lambs. Jeg liker alle oppfølgerene og har alle i samlingen min :)

Lenke til kommentar

Kurt Wimmer er en liten wildcard, jeg elsker Equilibrium, men jeg hater Ultraviolet. Men med Kojima som skal overse det hele, så kan det vel umulig gå galt. Here's hoping Harry Gregson Williams får jobben med å komponere musikken, fyffaen jeg blir mer og mer gira! :D

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Herlig Dotten. Er det meningen at I Am Legend skal stå både under skrekk/horror og sci-fi? Stussa litt på det.

 

Ja, det er meningen. Tenkte at vi setter maks på to sjanger per film. Det ble så fryktelig mange filmer i enkelte kategorier når jeg satt de opp i alle de kunne falle inn under. I Am Legend kan jo gå inn i flere av de andre sjangerne. Om jeg har funnet de to den passer best i kan folk gjerne kommentere.

Lenke til kommentar
Bør ikke "Pan's Labyrinth" tatt med på listen Dotten?

 

Filmen kom i 2006, men traff ikke store land og oppmerksomet før i 2007 (og norsk kino i 2007). Alt i 2006 var hovedsakelig festivaler ifølge imdb.com.

 

Går kun utifra 2007-release internasjonalt (visning på festivaler ikke medregnet). Så gjør vi det absolutt og får prøve å følge det i årene som måtte komme. Derfor vil man ikke finne den filmen (ble sluppet i 15 land i 2006) og et par andre som var nevnt i den andre tråden :)

 

 

Ellers blir det bare rot da det vil komme filmer fra 15-16 måneders strekk og ikke 12 måneder.

 

Underpants: Skal rette opp leif, er klipp og lim syndromet.

 

Jacer: Jeg skal legge den til jeg siden den er en av dine topp ti for året :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Er 2001 a space odyssey for tung og se om man er litt søvnig? Jeg sovner litt for lett når det blir litt for rolige scener :/

 

Det spørs helt hva slags "filmperson" du er. Personlig var den litt langdryg og kjedelig til tider, men det er en veldig god film av visjonæren Kubrick.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Ser på meg selv som en litt "moden" person når det kommer til film, sånn som når jeg så Fight Club så syns jeg den var helt herlig av mange grunner, mens kompissene mine syns det var en grei "actionkomedie" liksom :roll: Har også sett Memento som vel regnes for og være litt avansert ogsånt, og den likte jeg veldig bra^^ Har ganske høye forventninger til 2001.

Lenke til kommentar
Ser på meg selv som en litt "moden" person når det kommer til film, sånn som når jeg så Fight Club så syns jeg den var helt herlig av mange grunner, mens kompissene mine syns det var en grei "actionkomedie" liksom :roll: Har også sett Memento som vel regnes for og være litt avansert ogsånt, og den likte jeg veldig bra^^ Har ganske høye forventninger til 2001.

 

Tror du burde vente et par år med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...