Dotten Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Tar det like godt her jeg: Holder på å lage til en skikkelig avstemning for filmåret 2007. Har brukt tråden hvor folk lister opp sine ti favoritter. Ventet såpass med det for å følge slippdato pr år og ikke kinopremiere i Norge, da det fort blir rot grunnet at ikke alt er på kino osv (filmfestivaler teller ikke med). Det meste av filmer fra 2007 skal ha kommet på kino i Norge nå. Har delt det opp i ni sjangre, hvor en film kan maks være å finne i to sjanger. Har sett de fleste av filmene, men ikke alle og må gå litt utifra IMDb. Om folk bare kan dobbeltsjekke slik at ikke noe er feil/ulogisk så skal jeg se om jeg får opprettet en poll i dag eller morgen (vinnerne fra hver kategori + en til blir med i egen poll for "beste film") Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Eventyr Beowulf Harry Potter and the Order of the Phoenix National treasure: Book of secrets Spider-Man 3 Stardust Sunshine The golden compass Transformers Drama 3:10 to Yuma Across The Universe American Gangster Atonement Black Snake Moan Blood Diamond Death At A Funeral Disturbia Eastern promises Gone Baby Gone Hairspray I'm Not There Inland Empire Into the Wild Juno Once Rescue Dawn The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford The Man from Earth This Is England There Will Be Blood Action Beowulf Dao huo xian Death Proof Die Hard 4.0 Hitman National treasure: Book of secrets No Country for Old Men Pirates of the Caribbean: At World's End Planet Terror Rescue Dawn Rush Hour 3 Shoot 'Em Up Shooter Smokin' Aces Spider-Man 3 Taxi 4 The Bourne Ultimatum Transformers Until Death 3:10 to Yuma Skrekk/horror 1408 28 Weeks Later Black Sheep Death Proof Hot Fuzz I Am Legend Planet Terror Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street Sci-Fi 28 Weeks Later I Am Legend Sunshine The Man from Earth Komedie Americn Pie: Presents Beathouse Black Sheep Dan in Real Life Death At A Funeral Futurama - Bender's big score Hairspray Hot Fuzz I Now Pronounce You Chuck & Larry Knocked Up Ocean's thirteen Pirates of the Caribbean: At World's End Ratatouille Run Fatboy Run Rush Hour 3 Superbad Surf's Up Tatt av kvinnen Taxi 4 The Simpsons Movie Romanse Across The Universe Atonement Dan in Real Life Juno Knocked Up Once Stardust Tatt av kvinnen Animasjon/tegneserie Futurama - Bender's big score Ratatouille Surf's Up The Simpsons Movie Krim/thriller American Gangster Blood Diamond Bourne Ultimatum Disturbia Eastern promises Fracture Michael Clayton Moon to Mr. Brooks No Country for Old Men Ocean's thirteen Shooter Smokin' Aces The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford The Bourne Ultimatum There Will Be Blood Zodiac Dette er filmer brukerne har nevnt som en av årets ti beste, så "omg, hva faen gjør den på listen!!??!" kommentarer kan like godt bare vente til tråden opprettes. Men om noen er plassert i helt feil sjanger, så tar jeg i mot råd (blir det voldsom diskusjon kan jeg bare splitte ut) Edit: There Will be Blood og This Is England lå feil, fixet. Endret 2. april 2008 av Dotten Lenke til kommentar
thadon Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Så akkurat The Silence of the Lambs, fantastisk film, ble helt opplsukt. Oppfølgerne anbefales vel også? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Red Dragon er grei nok. Har dog ikke sett Hannibal eller Hannibal Rising, men jeg satser en tier (!) på at Silence of the Lambs er den beste. Endret 2. april 2008 av Badering Lenke til kommentar
thadon Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hanibal Rising har jeg sett, likte den godt, men sett i lyset til silence of...... suger den skikkelig Lenke til kommentar
Fluffypuff Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Silence of the Lambs er helt klart den beste av de tre. Men synes egentlig alle Hannibal filmene er gode filmer. Dotten: Etter hva jeg så synes jeg lista så veldig bra ut. Når vil avstemningen komme ut? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Herlig Dotten. Er det meningen at I Am Legend skal stå både under skrekk/horror og sci-fi? Stussa litt på det. Forøvrig er jeg helt sikker på at Metal Gear Solid blir årets beste film 2009. Samtidig må jeg samtykke med thadon på Silence of The Lambs. Jeg liker alle oppfølgerene og har alle i samlingen min Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Kurt Wimmer er en liten wildcard, jeg elsker Equilibrium, men jeg hater Ultraviolet. Men med Kojima som skal overse det hele, så kan det vel umulig gå galt. Here's hoping Harry Gregson Williams får jobben med å komponere musikken, fyffaen jeg blir mer og mer gira! Endret 2. april 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Herlig Dotten. Er det meningen at I Am Legend skal stå både under skrekk/horror og sci-fi? Stussa litt på det. Ja, det er meningen. Tenkte at vi setter maks på to sjanger per film. Det ble så fryktelig mange filmer i enkelte kategorier når jeg satt de opp i alle de kunne falle inn under. I Am Legend kan jo gå inn i flere av de andre sjangerne. Om jeg har funnet de to den passer best i kan folk gjerne kommentere. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kjempebra liste , Dotten, men jeg mener bestemt at Le Scaphandre et le papillon bør komme inn under Drama-kategorien. En kjempefin kinoopplevelse som fortjener en plass Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Bør ikke "Pan's Labyrinth" tatt med på listen Dotten? Filmen kom i 2006, men traff ikke store land og oppmerksomet før i 2007 (og norsk kino i 2007). Alt i 2006 var hovedsakelig festivaler ifølge imdb.com. Endret 2. april 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Nå har jeg sett Lawrence of Arabia. Den hadde virkelig alt. Soundtrack 10/10. Skuespill 10/10. Story 10/10. Visuelt 10/10. Replikker 10/10. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Dotten, eg ser på lista di at det står «American Pie: Beathouse». Kan hende eg har misforstått, men eg trur den heiter «Beta House». Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Noen som har fått med seg Hanro Smitmans siste,"Skin"? Filmen er basert på en sann historie og handler om en 16år gammel jødisk gutt som blir med i et nynazistmiljø hvor han ender opp med å drepe en karibisk guttunge. Traileren ser virkelig interessant ut. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Bør ikke "Pan's Labyrinth" tatt med på listen Dotten? Filmen kom i 2006, men traff ikke store land og oppmerksomet før i 2007 (og norsk kino i 2007). Alt i 2006 var hovedsakelig festivaler ifølge imdb.com. Går kun utifra 2007-release internasjonalt (visning på festivaler ikke medregnet). Så gjør vi det absolutt og får prøve å følge det i årene som måtte komme. Derfor vil man ikke finne den filmen (ble sluppet i 15 land i 2006) og et par andre som var nevnt i den andre tråden Ellers blir det bare rot da det vil komme filmer fra 15-16 måneders strekk og ikke 12 måneder. Underpants: Skal rette opp leif, er klipp og lim syndromet. Jacer: Jeg skal legge den til jeg siden den er en av dine topp ti for året Endret 2. april 2008 av Dotten Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Takker. Mener fremmedspråklige filmer er underrepresentert på listen, håper El Orfanato også er sterk nok til å bli representert, men den har jeg ikke fått sett enda. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er 2001 a space odyssey for tung og se om man er litt søvnig? Jeg sovner litt for lett når det blir litt for rolige scener :/ Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Er 2001 a space odyssey for tung og se om man er litt søvnig? Jeg sovner litt for lett når det blir litt for rolige scener :/ Det spørs helt hva slags "filmperson" du er. Personlig var den litt langdryg og kjedelig til tider, men det er en veldig god film av visjonæren Kubrick. Endret 2. april 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ser på meg selv som en litt "moden" person når det kommer til film, sånn som når jeg så Fight Club så syns jeg den var helt herlig av mange grunner, mens kompissene mine syns det var en grei "actionkomedie" liksom Har også sett Memento som vel regnes for og være litt avansert ogsånt, og den likte jeg veldig bra^^ Har ganske høye forventninger til 2001. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ser på meg selv som en litt "moden" person når det kommer til film, sånn som når jeg så Fight Club så syns jeg den var helt herlig av mange grunner, mens kompissene mine syns det var en grei "actionkomedie" liksom Har også sett Memento som vel regnes for og være litt avansert ogsånt, og den likte jeg veldig bra^^ Har ganske høye forventninger til 2001. Tror du burde vente et par år med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå