Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Versus er en ganske rå action film med zombier, samuraier og det hele, men det kan godt hende at den vil ikke falle i smak i det hele tatt.

Versus er kanskje en av tidenes kuleste filmer <3

Støtter denne. Så på ekstramaterialet og hvordan de filmet en knivkamp. Først prøvde de seg med falske kniver, men produsentene synes de så altfor fake ut, så den knivkampen de til slutt filmet var med ekte kniver, uten noen som helst øving på forhånd.

Lenke til kommentar
12 Angry Men (1957) må være noe av det beste jeg har sett noen gang. Tror ikke jeg blunket en gang i løpet av de noen og 90 min den filmen varte.

 

Elsket filmen, men det irriterte meg at jeg fikk en klisjefølelse av filmen. Dette er jo ikke filmens skyld, men at den har blit reprodusert i så mange serier og filmer over årene.

Lenke til kommentar
12 Angry Men (1957) må være noe av det beste jeg har sett noen gang. Tror ikke jeg blunket en gang i løpet av de noen og 90 min den filmen varte.

 

Elsket filmen, men det irriterte meg at jeg fikk en klisjefølelse av filmen. Dette er jo ikke filmens skyld, men at den har blit reprodusert i så mange serier og filmer over årene.

 

Har dessverre opplevd det samme med flere andre filmer fra rundt 40/50-tallet. Nye og originale idéer på den tiden blir jo like klisjéfullt som nyere filmer med samme elementer. Det er synd at vi ikke fikk opplevd disse idéene fra originalen :)

 

Ser du har byttet avatar, Otth. Takk og lov, begynte å bli lei av å se rompa til Boromir ;)

Endret av Badering
Lenke til kommentar
12 Angry Men (1957) må være noe av det beste jeg har sett noen gang. Tror ikke jeg blunket en gang i løpet av de noen og 90 min den filmen varte.

 

Elsket filmen, men det irriterte meg at jeg fikk en klisjefølelse av filmen. Dette er jo ikke filmens skyld, men at den har blit reprodusert i så mange serier og filmer over årene.

 

Har dessverre opplevd det samme med flere andre filmer fra rundt 40/50-tallet. Nye og originale idéer på den tiden blir jo like klisjéfullt som nyere filmer med samme elementer. Det er synd at vi ikke fikk opplevd disse idéene fra originalen :)

 

Ser du har byttet avatar, Otth. Takk og lov, begynte å bli lei av å se rompa til Boromir ;)

 

Jeg synes det er mest utbredt i 50-tallsfilmene, noe som delvis har skylden i at jeg ikke er så begeistret for filmer fra denne epoken.

 

Jeg synes egentlig det er ganske trist at dagens utrakapitalister, i bl.a. Hollywood, ødelegger opplevelsen av en gammel film.

 

Ja, syntes den ble litt for kjedelig. Skulle egentlig gjort det for lenge siden, men det ble bare ikke før nå.

Lenke til kommentar
Takk for svar, ser ut til at det blir Blade filmen(e). :)

Versus skal jeg forresten se selv en gang, virket underholdende den og.

Anbefaler å ligge langt unna Blade: Trinity i så fall, det er en film som driter ordentlig hardt over hele "trilogien", den burde aldri ha vært lagd.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Takk for svar, ser ut til at det blir Blade filmen(e). :)

Versus skal jeg forresten se selv en gang, virket underholdende den og.

Anbefaler å ligge langt unna Blade: Trinity i så fall, det er en film som driter ordentlig hardt over hele "trilogien", den burde aldri ha vært lagd.

 

Som jeg sa. Blade = veldig bra. Blade 2 = bra. Blade 3 = Grei nok. Klart den dårligste i triologien, men uansett mye bedre enn Blade serien. Den var skikkelig tragisk.

Lenke til kommentar

Hadde ikke noe imot 3'eren. Husker jeg var litt småskuffet over nr.2. Men jeg er jo Ryan Reynolds-fan så det er vel litt av grunnen. Regner meg ikke som noen kyniker, snarere tvert imot, så derfor gjør ikke litt økt komikk meg noe særlig, uansett hvilken sjanger det er snakk om. Men "campy" er uglesett i våre dager, så jeg er vel ganske alene der. Skylder på 80-tallet :)

Lenke til kommentar

Helt umulig å vite hvilken retning Hideo tenker å ta med filmen på nåværende tidspunkt, men så lenge han tar seg av script så lover dette meget godt allerede. Håper også at det vil være i samme spirit som Sons of Liberty, filosofisk og dyp.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...