Jan Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den Brysomme Mannen er faktisk en god Norsk film. Da er "platt" og "gjennomsiktig" gode nøkkelord. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den brysomme mannen er en norske favoritter. - Lenke til kommentar
Montag Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Noen her som har fått med seg Tarsem "The Cell" Singhs film fra 2006 kalt The Fall? Jeg har nettopp sett traileren og syntes det så interessant ut. Lurer som sagt på om filmen lever opp til reklamen... For trailer, se her Endret 30. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Alt for sterke og klare farger. Uff så grusomt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Amelie er akkurat sett. Flott skuespill, nydelig soundtrack og en fengende historie er mer enn nok for å gi denne filmen minst en 8/10 Endret 31. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vent til filmen er ferdig hvertfall. Om Del Toro ødelegger The Hobbit, så kan ingenting i denne verden redde han. Del Toro kan ikke ødelegge noen ting. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Amelie er akkurat sett. Flott skuespill, nydelig soundtrack og en fengende historie er mer enn nok for å gi denne filmen minst en 8/10 Fantastisk film, obligatorisk å se på date. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vent til filmen er ferdig hvertfall. Om Del Toro ødelegger The Hobbit, så kan ingenting i denne verden redde han. Del Toro kan ikke ødelegge noen ting. Jeg forventer en film i samme stil som LOTR, og om vi får servert noe ala del toro stil så ser jeg på filmen som ødelagt. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vent til filmen er ferdig hvertfall. Om Del Toro ødelegger The Hobbit, så kan ingenting i denne verden redde han. Del Toro kan ikke ødelegge noen ting. WTF. Du synes kanskje at Del Toro er Hitchcock reborn el.no? Han har regissert Blade meget godt, kudos for det. Hellboy var totalt crap og Pans Labyrinth har jeg ikke sett ennå, så jeg kan ikke uttale meg, men selv om den er god, så er det så langt bare en film som har virkelig blitt anerkjent. Hvis det er f.eks en regissør jeg kan trygt påstå ikke kan feile, så blir det Christopher Nolan. Del Toro? HAH! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Med unntak av Mimic så har du sett Del Toros to "dårligste" filmer, så kom tilbake når du har sett Cronos, El Espinazo del diablo og El Laberinto del fauno så kan du få lov til å uttale deg om Del Toros anerkjente filmer... Del Toro er faktisk eneste grunnen for at jeg kommer til å se The Hobbit i det hele tatt. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg kommer neppe til å gidde å se de heller, men Pans Labyrinth skal jeg gi en sjanse. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hellboy er en av de beste og mest undervurderte filmene innen superheltsjangeren. Kun en over-the top slutt ødela. Traileren til Hellboy II viser den flotte eventyrlige atmosfæren Del Toro får til. http://www.kulturo.no/video/4139 CGI på siste klippet må jobbes med, men så er sluttresultatet alltid betydelig forbedret fra en trailer som kom et halvt år før filmen. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg kommer neppe til å gidde å se de heller, men Pans Labyrinth skal jeg gi en sjanse. Da kan du heller ikke gjøre deg opp en mening om mannen. Men det er jo bare min mening... Hellboy er jo en av de superhelt filmene som skiller seg litt ut mengden på grunn av en atmosfære og stemning som stort sett bare Del Toro klarer å få til og ender ikke opp som en a4 film som f. eks FF2 eller noe i den duren. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Orfanato, El noe bra da? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg håper virkelig det, men jeg kommer til å vente med å se den til jeg har fått denne i hus i løpet av ikke alt for lenge. Får se om jeg klarer å overtale brodern til å se den også siden jeg ikke har fått en BD spiller i hus ennå Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hellboy var totalt crap Hellboy var fantastisk underholding. Herlig film. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Noen her som har fått med seg Tarsem "The Cell" Singhs film fra 2006 kalt The Fall? Jeg har nettopp sett traileren og syntes det så interessant ut. Lurer som sagt på om filmen lever opp til reklamen... For trailer, se her Etter å ha gjort litt research ser det ut for at denne filmen kun er vist på diverse filmfestivaler. Regissøren sliter med å få internasjonal distribusjon så det er visst høyst uvisst når den måtte komme på kino. Filmen er forresten utelukkende finansiert av regissøren selv, da han ønsket full kreativ kontroll. For interessant bakgrunnshistorie se her. Ekstra trailer her Jeg håper virkelig det blir mulig å få sett denne snart - mannen har uten tvil en interessant stil, det spørs bare om historien kan leve opp til det visuelle... Blant de som faktisk har sett filmen virker det som om ingen bestrider at det er et visuelt mesterstykke. David Fincher beskriver filmen som "what would've happened if Andrei Tarkovsky had made 'The Wizard of Oz.' " Endret 31. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Filmen er forresten utelukkende finansiert av regissøren selv, da han ønsket full kreativ kontroll. For interessant bakgrunnshistorie se her. Slikt er kos. Slipper den tilpassede stilen man finner i land med litt for mye statlig kontroll, eller litt for mye kommersielle hensyn. Er sprøtt hvor mye en film kan endre seg på bakgrunn av eksempelvis en screening. Greit nok, på en måte får jo publikum si sitt på den måten, men det blir jo alt for A4 med en slik markedsundersøkende føring. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Filmen er forresten utelukkende finansiert av regissøren selv, da han ønsket full kreativ kontroll. For interessant bakgrunnshistorie se her. Slikt er kos. Slipper den tilpassede stilen man finner i land med litt for mye statlig kontroll, eller litt for mye kommersielle hensyn. Er sprøtt hvor mye en film kan endre seg på bakgrunn av eksempelvis en screening. Greit nok, på en måte får jo publikum si sitt på den måten, men det blir jo alt for A4 med en slik markedsundersøkende føring. Helt enig der, Dotten. Det står respekt av en mann som bruker det meste av sine egne sparepenger for å fiansiere sitt livs film. Tarsem selv angrer ingenting og sier: "Money makes accountants happy. But I didn't want to end up an old guy, sitting around talking about the movie I never got to make." Det er vel tvilsomt om noe filmstudio ville latt et slikt prosjekt gå gjennom. Verden trenger flere kompromissløse regissører av Tarsems kaliber som ikke er redd for å realisere sine egne kunstneriske visjoner uavhengig av markedsundersøkelser eller testpublikum. I motsatt fall ender vi kun opp med glatte filmer av typen POTC og Harry Potter. Endret 31. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Enkelte regissører makter jo å få full kreativ kontroll etter at de har prestert og sniffet execs bakende lenge nok. Singer er eksempelvis en som ikke fikk kreativ frihet til X-men, men fikk det til oppfølgeren og til Superman Returns. Men på den andre siden, grunnet skuffende prestasjon av sistnevnte (som ofte kort oppsummeres til en film om en supersterk mann med løftefetisj) så undres jeg på om han får enkelte føringer til oppfølgeren, da studiosjefer med ett gikk ut og sa at neste film skal ha mye mer action for det yngre publikum. Hollywood sliter nok på mange, men det samme skjer når staten legger føringer. Det optimale er om man får tilliten til å lage filmen man ønsker. I kapitaltankegangen så skal filmer ikke være for lange (fordi da blir det færre visninger pr. dag) og de bør helst ikke ha for høy aldersgrense (for å ikke begrense målgruppen). De sitter jo med formler for det hele. På den andre siden er det jo også greit om fans blir til dels hørt, det gjelder spesielt filmer basert på andres originale verk. Det blir en balansegang. Men de største klassikerne har jeg inntrykk av har stor grad av selvstendighet og mindre grad av pålagte føringer. Noen finnes selvfølgelig. Det viktigste er at vi får en god film, gjerne med integriteten i behold. Men det nok av filmer basert på slike "formler" som jeg har endt opp å like ganske så godt. Smaksløkene er nå som de er, så lenge jeg blir fornøyd så er jeg fornøyd og blablabla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå