Badering Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den Brysomme Mannen er faktisk en god Norsk film. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Fritt Vilt synes jeg var overraskende god norsk film, veldig vakre scener i starten, spesielt når de skal opp fjellet, fin musikk og generelt fantastisk stemning. Var etter hvert at filmen dabba litt av, men jeg var likevel underholdt ganske godt. Fritt Vilt 2 skal nok sees. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Med tanke på at eg er verdas største pingle når det gjeld skrekkfilmar/spel så sat eg med hjarta rett over adamseple store delar av filmen. Lite hjalp det at dette var saman med dama Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 En skuespiller som ryktes å være så god ville klart å legge til seg en bergensdialekt, men han hadde ikke engang interesse i å prøve. Var det skuespillerens avgjørelse? Med mindre du vet noe jeg ikke vet, så virker dette som regissørs avgjørelse basert på hvordan han vil filmen skal være. Sjeldent at skuespiller har "clout" til å si at han ikke er interessert i å sette seg inn i karakteren. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Fritt Vilt 2 er dessverre bekreftet, storyen skulle visst være at hun jenta som overlevde våkner opp på et øde sykehus, men at det er noe skummelt på sykehuset eller noe sånt :/ Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Her står det altså om Fritt Vilt 2. Det virka faktisk ikke så værst. Jeg synes eneren var helt ok, men fantes ikke skremmenede. Toern blir nok samme lette lol-underholdningen. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg tror Seim sa ganske tidlig ut at han ikke ville snakke bergensk, før valget om skuespiller var tatt. Jeg ville helst sett en bergenser i rollen, som Bjørn Willberg Andersen (som spilte Veum veldig bra på DNS for et par år siden), men Trond Espen Seim har gjort en god jobb i de første filmene. Men jeg merket uansett da jeg så på svenske Wallander i påsken at VV ligger milevis bak. Norsk film har mye å gjøre. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg ville helst sett en bergenser i rollen, som Bjørn Willberg Andersen (som spilte Veum veldig bra på DNS for et par år siden) Einig. Vi var med klassen og såg ei Varg Veum framsyning. Det var solid spelt av Bjørn Willberg. Lenke til kommentar
edds Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Fritt Villt var noe av det værste jeg har sett på film. Elendig skuespill av samtlige biroller (ergo alle untatt den kvinnelige hovedrollen, og han søte som brakk benet). Vil spesiellt trekke frem han dusten som.. ja. Orker ikke å forklare, men dere skjønner vel hvem jeg mener. Gud bedre. Ellers tror jeg ikke filmen hadde ett eneste nyskapende element - alt var klisjéer og done-to-death. Grusomt. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Han med bruken fot var den einaste som kunne spele, meiner eg. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 http://www.imdb.com/title/tt1118070/ Å. Fy. Faen. Guillermo del Toro. Jeg. Elsker. Deg. Jeg elsker deg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Dotten: Så du har verken sett: Mannen som elsket Yngve, Uro, Sønner, Fritt Vilt, Uno, Villmark eller Buddy? Jeg har sett Uro, men ingen av de andre. Jeg ser mye film og har så mange historiske perler å ta igjen, samtidig som nye internasjonale filmer skal sees, at jeg rett og slett tok et valg om at norsk film heller får vente. Det er en prioriteringssak i så måte. Jeg så 5 Løgner eller hva den nå het og har heldigvis fortrengt den opplevelsen. En skuespiller som ryktes å være så god ville klart å legge til seg en bergensdialekt, men han hadde ikke engang interesse i å prøve. Var det skuespillerens avgjørelse? Med mindre du vet noe jeg ikke vet, så virker dette som regissørs avgjørelse basert på hvordan han vil filmen skal være. Sjeldent at skuespiller har "clout" til å si at han ikke er interessert i å sette seg inn i karakteren. Han har selv uttalt at det ikke var aktuelt å snakke bergensk. Jeg orker ikke google meg ivei, jeg får legge meg ned på mine knær og så inderlig be om at du kan tro meg på det. Edit: Det er vel også slik at det ikke er en regissør bak filmene, det er flere. Endret 30. mars 2008 av Dotten Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jaja.. Eg forstår i og for seg den prioriteringa sidan norsk film eigentleg ikkje har vore noko særleg bra før dei siste åra. Så du har nokre perler frå norsk kultur du absolutt bør plukke med deg og. =) Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 http://www.imdb.com/title/tt1118070/ Å. Fy. Faen. Guillermo del Toro. Jeg. Elsker. Deg. Jeg elsker deg. Vent til filmen er ferdig hvertfall. Om Del Toro ødelegger The Hobbit, så kan ingenting i denne verden redde han. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Men jeg driter i "The Hobbit". Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Da vi først var inne på norsk film. Hvordan er denne nye, Ulvenatten egentlig? Tenkte å dra på kino snart. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Da vi først var inne på norsk film. Hvordan er denne nye, Ulvenatten egentlig? Tenkte å dra på kino snart. For meg og de fleste andre jeg så den med var den en stor skuffelse. Var ikke spennende i mer enn 5 minutter og skuespillet var rett og slett for dårlig. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 http://www.imdb.com/title/tt1118070/ Å. Fy. Faen. Guillermo del Toro. Jeg. Elsker. Deg. Jeg elsker deg. Ja, leste om det der for noen uker siden, og leste novellen rett etterpå, veldig spennende imho. Gleder meg. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Er jeg den eneste som får grøssninger når jeg hører soundtracket til The Shawshank Redemption? Sangen roer meg ned, uansett! Endret 30. mars 2008 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Shawshank's sterke side har vel aldri vært musikken? Synes den er heller laber, vakker soundtrack synes jeg det er A Beautiful Mind og Road To Perdition som har. Der får jeg gåsehud. Endret 30. mars 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå