Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor mange forksjellige Jokere som har spillt i Batman filmer opp i gjennom ?

Vet selv om Jack Nicholsen og den kommende heath Ledger ( som er død ) Påvirket døden til sistenevnte den kommende filmen The dark Knight eller noe i den dur ?

takk for all hjæ'lp

Ka-pling!

Og nei, hans død, tragisk som den var ødela heldigvis ikke noe av den nye filmen bortsett fra noe av PR-en og sjansen for en oppfølger med han.

Noen som liker The Breakfast Club her? Og noen som har tips til filmer som ligner?

Det er egentlig ganske morsomt med filmer som handler mer om personene enn selve handlingen, og har få innspillingssteder.

Lenke til kommentar

Etter å ha oppdaget Kirk Douglas i mesterverket Spartacus fikk jeg denne uken fatt i The Vikings der han spiller den kvasi-slemme broren til en stor vikinghøvding. Dette er den første filmen jeg har sett noen gang som inneholder vikinger og noe annet som er relatert til den norrøne tid, noe som styrket mitt personlige utbytte av filmen. Jeg trykket play med samme mentalitet som da jeg så Spartacus og jeg ble ikke skuffet. Den seiler rett inn på min personlige topp 100, ene og alene på grunn av den alltid bråkjekke Kirk Douglas, noen scener som var så visuelt godt utført at det ga seg fysiske utslag, og noen kampscener som slår det meste av dagens fjas. Det hele var krydret med et snev av nasjonalfølelse og flott musikk. (I den forstand at den ene melodien som tydeligvis går på repeat kan kalles musikk.) Dette er en av få filmer jeg virkelig håper blir utgitt i glitrende 1080p, for alt i alt er denne filmen like silkeglatt og visuelt dandert som det solbrune ansiktet til Kirk Douglas selv. Edit: Se bare her;

vlcsnap-337273.th.png

vlcsnap-335671.th.png

vlcsnap-332234.th.png

vlcsnap339879au2.th.png

vlcsnap340142sz8.th.png

Hvorfor tillegges det ikke like mye omsorg i å skape visuell estetikk med fargebruk, komposisjon og linjer i dagens film? Hvem kan ikke si at dette er feiende flott for øyet?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Trist egentlig. Kino er for meg et fenomen, noe høyverdig, filmens ypperstetempel, men hver gang jeg spar opp penger til å gå på kino – bortsett fra Trondheim filmklubbs visninger — blir jeg irritert og misantropisk av alle idiotene. At dette er et tema i dag, rett og slett at mennesker ikke greier å sitte rett opp og ned uten å irritere de som sitter rundt dem gjennom en hel spillefilm, er for meg helt utrolig.

Lenke til kommentar

Kino skal i utgangspunktet være en herlig opplevelse. Gode seter, godt bilde, og herlig lyd. Allikevel skjer det titt og ofte at man får filmen ødelagt av noen idioter som ikke skjønner at man går på kino for å se film, ikke for å prate med venner.

Tror ikke det blir mange kinoturer fremover. Med dagens dollarkurs får jeg No Country For Old Men levert på døra for 100 kr(inkludert frakt).

Lenke til kommentar

Stemmer det. Når jeg så Vantage Point på kino så satt disse såkalte "fjortissene" som hadde forventa seg en die hard/american pie lignende film og stønna og sukka og sa herregud hver de spola tilbake(se filmen så skjønner du hva jeg mener med spole tilbake). Personelig elska jeg måten filmen var bygd opp på :)

Lenke til kommentar

Virker jo som ingen av dem kan ta en film seriøst. De ler/sukker/snakker høyt under alvorlige/triste/whatever scener. Det virker jo som de forventer, som du sier Aleksmyy, en American Pie-lignende film hver gang.

De ble vel skuffet når Lars and the Real Girl ikke kødda nok med den oppblåstbare dukka, og at det faktisk var en småseriøs feelgoodfilm.

Jeg skjønner ikke poenget med å bruke 100 kroner på å gå på kino, når du knapt ser på filmen/tar den nogenlunde seriøs :<

Endret av cinesque
Lenke til kommentar

Jeg digger kino. Forstå meg rett her... Jeg digger kino som egeulf ordlegger seg så flott om her som filmens ypperstetempel. Jeg vil heller se filmer på det store lerretet som en aktivitet for kvelden heller enn en måte å kaste bort et par timer hjemme

Idioter i kinosalen har jeg ikke irritert meg så mye over, men det er en del annet jeg har tenkt på:

- Prisene : Det å eie en versjon av en film koster mindre enn å "spleiser" med en hel sal for å se filmen er en forvirrende tanke. Og da "må" man se reklame først". Jeg forstår ikke hvordan de kan si at de nesten ikke får det til å gå rundt. Noen må sitte et sted med en haug med penger. Og hvis man regner med prisen på det nødvendige popcornet blir hele stykket absurd.

- Bare nye filmer : Sånn sett er jo tilbudet bedre på DVD. Men allikevel er det flere filmer jeg gjerne ville sett i en kino. Tenk deg 2001: A Space Odyssey i Colosseum.

Lenke til kommentar

Når det gjelder å se gamle filmer, så har man jo alternativer som diverse cinematek, filmklubber et cetera.

Tror det ikke ville vært økonomisk smart å sette opp for eksempel 2001 på kino. Den hadde vel tiltrekt seg et par filmnerder, samt noen 40-åringer, men ikke mange nok hadde vel kommet er jeg redd.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å se gamle filmer, så har man jo alternativer som diverse cinematek, filmklubber et cetera.

Tror det ikke ville vært økonomisk smart å sette opp for eksempel 2001 på kino. Den hadde vel tiltrekt seg et par filmnerder, samt noen 40-åringer, men ikke mange nok hadde vel kommet er jeg redd.

Tja, jeg var selv på en fullpakket fremvisning av The Good, the Bad and the Ugly for noen år siden.

Lenke til kommentar

Har nesten sluttet å gå på kino i det siste. Grusomme billettpriser som jammen ikke er langt ifra prisen for en ny film og sjansen for å få en hel filmopplevelse ruinert av drittunger som ikke hører hjemme der, har tatt knekken på det som tidligere var hyppige kinobesøk. Med en stor skjerm hjemme og et godt lydanlegg, samt mer komfortabelt og tilrettelagt (for eksempel muligheten til å faktisk sette filmen på pause om man har drukket litt for mye), føler jeg at jeg får mye mer igjen ved å se filmen hjemme, enten alene eller med noen kamerater. Samt at man får filmen til odel og eie og kan se den når som helst igjen (gratis), for nesten samme pris som kinoen koster. Til og med Blu-Ray-filmer koster ikke mye mer enn en stor film på kino.

Det er vel et halvt års tid siden jeg var på kino sist, og planlegger heller ikke å gå i nær fremtid. Jeg kan vente litt ekstra på de aller, aller fleste filmer. Når det kommer nye storfilmer på kino, har jeg uansett alltid noen storfilmer som akkurat har kommet ut på DVD/Blu-Ray som jeg uansett må se, så det gjør meg ingenting. No Country For Old Men er på vei i posten. There Will Be Blood og Sweeney Todd utgis om ikke for lenge. Cloverfield er snart i sjappene, og filmer som Michael Clayton, The Assassination of Jesse James, I Am Legend osv. er utgitt (i USA) og handles øyeblikk inn.

Nei, jeg ser faktisk ingen grunn for at jeg skal gå på kino. Kino er sosialt nok, men det er faktisk mer sosialt, synes jeg, å invitere noen venner over og se film hjemme. Da kan man til og med snakke fritt uten å plage andre, noe visse andre personer burde tenke på før de går på kino ...

Lenke til kommentar
Å forvente at folk skal være stille på kino er som å si "ssh" på konsert. Ser man film/hører man på musikk blant folk må du forvente at det blir bråk.

Skal ikke kødde med det, jeg og en kompis ble gjort akkurat det under oppvarmingen til en Molvær konsert for noen år siden :p

Lenke til kommentar

Film er best på kino, ingen tvil der. Jeg elsker kino, og jeg blir nesten aldri distrahert noe særlig av andre i publikum.

Må si jeg ble litt småirritert av en liten drittunge som satt å lo konstant av den dårlige humoren i Transformers, så høyt at hele salen hørte han. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...