Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venter på at jeg får min første CC, Seven Samurai, og gleder meg veldig. Er restaureringen like bra som på MoC-utgavene?

Criterions siste restaureringsjobb på "Seven Samurai" må nok regnes for å være den definitive. Har bare en ting å si: Gled deg!

Apropos MoC, lurer jeg på om noen har gått til innkjøp av deres utgave av Sansho dayu.

Jeg har nemlig hørt at den skal være hakket bedre enn Criterionutgaven. Noen innspill?

Criterion'en har en rundt 80-siders bok, men er windowboxed (og trolig litt manipulert sortnivå), MoC'en har minst like bra bilde, og er en 2-disk-utgave med Gion Bayashi på disk 2 (ikke like bra bilde som Sansho).

Ellers har de jo ganske forskjellig ekstramateriell ved siden av boka vs en film til.

Jeg droppet dilemmaet, og kjøpte begge (vurderte også den ene av de franske Mizoguchi-boksene som visstnok skal ha engelske undertekster, men slo det fra meg).

Takk for svar, Njål. Jeg er ikke noe videre glad i windowboxing, så da blir det nok innkjøp av MoC utgaven - kjekt med bonusfilm også da. :yes:

Lenke til kommentar
Så Cube 2 i går på TV. Bruker aldri å se film på TV, men jeg orket ikke flytte meg. Aldri sett Cube (1), men satan for et simpelt pissopplegg. Og budsjettet? Anelse hva det lå på?

Cube hadde et budsjett på $250 000 (USD). Cube 2 hadde et høyere budsjett (noe som ikke akkurat er en så alt for stor bragd). Den siste cubefilmen i serien Cube Zero hadde et budsjett på ca CAD 1,2 mill.

Nå er det bare enern og treer som er bra i serien, så det er nå ikke noe sjakktrekk å begynne med toern.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Venter på at jeg får min første CC, Seven Samurai, og gleder meg veldig. Er restaureringen like bra som på MoC-utgavene?

Criterions siste restaureringsjobb på "Seven Samurai" må nok regnes for å være den definitive. Har bare en ting å si: Gled deg!

Apropos MoC, lurer jeg på om noen har gått til innkjøp av deres utgave av Sansho dayu.

Jeg har nemlig hørt at den skal være hakket bedre enn Criterionutgaven. Noen innspill?

Criterion'en har en rundt 80-siders bok, men er windowboxed (og trolig litt manipulert sortnivå), MoC'en har minst like bra bilde, og er en 2-disk-utgave med Gion Bayashi på disk 2 (ikke like bra bilde som Sansho).

Ellers har de jo ganske forskjellig ekstramateriell ved siden av boka vs en film til.

Jeg droppet dilemmaet, og kjøpte begge (vurderte også den ene av de franske Mizoguchi-boksene som visstnok skal ha engelske undertekster, men slo det fra meg).

Takk for svar, Njål. Jeg er ikke noe videre glad i windowboxing, så da blir det nok innkjøp av MoC utgaven - kjekt med bonusfilm også da. :yes:

Sammenligningen @DVDBeaver og MoC-anmeldelsen @DVD Times gir tilsammen godt inntrykk av versjonene (og konklusjonen er vel at MoC'en vinner, unntatt at jeg synes Criterion-coveret/innpakningen på denne utgaven slår MoC ganske klart).

Prismessig er det jo oftere lett å finne Moc-titler med solid avslag enn Criterion-titler.

Lenke til kommentar

Jeg er i startfasen i å samle på filmer og lurer på hvordan dere med store samlinger sorterer filmene deres? Alfabetisk, kronologisk eller alfabetisk etter hvem som har laget den? Og setter dere serier og f.eks. Criterion-utgaver sammen med resten av filmene?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Jeg er i startfasen i å samle på filmer og lurer på hvordan dere med store samlinger sorterer filmene deres? Alfabetisk, kronologisk eller alfabetisk etter hvem som har laget den? Og setter dere serier og f.eks. Criterion-utgaver sammen med resten av filmene?

Vanlige DVDer står etter rekkefølgen jeg kjøper dem i. Criterion og Masters of Cinema står for seg selv, det samme gjør spesialutgaver der coveret ikke er lik vanlige DVDer, Samlebokser og TVserier. Nå skal det sies at jeg langt ifra har blandt de største samlingene.

EDIT: Oppfølgere flyttes naturligvis til sine forgjengere når de er sett.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Jeg har en blanding, hvor land er førsteprioritet. Japan, Kina og Italia har egne hyller. Videre blir dette orgianisert i en kombinasjon av sjanger og regissør. En hylle for amerikansk skrekk. Jeg har også en Van Damme hylle, som fortsetter til eldre filmer. Og en for nyere filmer som ikke passer inn noen andre steder.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

De går etter regissør og sjanger. Så de fleste ligger egentlig ganske tilfeldig. Jeg har prøvd meg på alfabetisk før, men jeg klarer aldri å holde det over tid. Etter få uker ligger filmene over alt. Som er grunnen til at jeg har valgt å gjøre det enklere, men alikevel holde en viss form for organisering.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mange forksjellige Jokere som har spillt i Batman filmer opp i gjennom ?

Vet selv om Jack Nicholsen og den kommende heath Ledger ( som er død ) Påvirket døden til sistenevnte den kommende filmen The dark Knight eller noe i den dur ?

takk for all hjæ'lp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...