Speik Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hørt mye snakk om CC utgaven av Salò o le 120 giornate di Sodoma, og at den er den eneste DVD utgaven som fortsatt er å finne, og derfor svært ettertraktet. Men jeg så nettopp denne filmen på min lokale Free Record Shop til 99 kr, ikke CC men en annen Collectors Edition, ganske så snasen utgivelse. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Den eneste verdt å eie. Jeg spytter i trynet på alle som ser på filmer fra før 1994. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Dorian: The Rock eier Armageddon. Og hva er greia med at CC ikke har gitt ut Citizen Kane? Endret 23. mars 2008 av Speik Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) 2001 går derfor ut av listen over filmer som bør regnes med? Godt å høre... EDIT: Og hva er greia med at CC ikke har gitt ut Citizen Kane? Det å kjøpe filmer for å utgi koster mye penger, Criterion konsentrerer seg vel helst om utgivelser det er billig å få rettighetene til. Endret 23. mars 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg spytter i trynet på alle som ser på filmer fra før 1994. *ser for seg Steffy som ligger på rygg og spytter* Lenke til kommentar
Badering Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Venter på at jeg får min første CC, Seven Samurai, og gleder meg veldig. Er restaureringen like bra som på MoC-utgavene? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Venter på at jeg får min første CC, Seven Samurai, og gleder meg veldig. Er restaureringen like bra som på MoC-utgavene? Criterions siste restaureringsjobb på "Seven Samurai" må nok regnes for å være den definitive. Har bare en ting å si: Gled deg! Apropos MoC, lurer jeg på om noen har gått til innkjøp av deres utgave av Sansho dayu. Jeg har nemlig hørt at den skal være hakket bedre enn Criterionutgaven. Noen innspill? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Vil se en film idag. En som ikke er helt ny, og ikke helt gammel. Pen (og flink) jente foretrekkes i en større rolle, og sjangerene kan være Thriller, Komedie, Romantisk komedie, Action, men ikke Fantasy eller noe utenomjordisk. Noen tips? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Kva med «Silence of the Lambs» viss du ikkje har sett den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Matrix-serien! Eller Charlies Angels, så får du i bøtter og spann. Endret 23. mars 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Vel kanskje ikke den peneste jenta men hun er flink. Se Leon, knall god film. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Vil se en film idag. En som ikke er helt ny, og ikke helt gammel. Pen (og flink) jente foretrekkes i en større rolle, og sjangerene kan være Thriller, Komedie, Romantisk komedie, Action, men ikke Fantasy eller noe utenomjordisk. Noen tips? Once Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Den eneste verdt å eie. Jeg spytter i trynet på alle som ser på filmer fra før 1994. Criterion-utgaven av Armageddon er ikke den beste. Den har ikke 16:9-optimalisert bilde. Den britiske eller tyske 2-disc R2-utgaven har langt bedre bilde. Criterion er forøvrig ikke bare fryd og gammen, de kjører fremdeles med et par pussige særegenheter som ikke alle er like fornøyd med. Bl.a. har de brukt "windowboxing" på bildet på endel restaurerte titler, for at de som har skjermer med overscan skal kunne se hele bildet og ikke gå glipp av bildeinformasjon. Problemet er at mange filmentusiaster sitter (selvsagt) med 1:1 fremvisningsutstyr og får dermed en sort ramme rundt bilde, oppløsning som heller kunne vært brukt til bildet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har den versjonen også. =D Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Eg såg forresten «Battle Royale» i går, og den var heftig! Skal sjå «Battle Royale 2» i kveld. Endret 23. mars 2008 av Underpants Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Driver å handler HD DVD på billigsalg på amazon atm. Er blade runner verdt 22 dollar i HD, eller er det liksågreit å kjøpe vanlig DVD? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) BR2 suger som en våt hamster ift BR1. Det er bare en videreføring av konseptet bortsett fra at det er mere "krig" enn det var før. Jeg så BR1 på kino, faktisk. Den ble satt opp på Saga Kino. Endret 23. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 BR2 suger som en våt hamster ift til BR1. Det er bare en videreføring av konseptet bortsett fra at det er mere "krig" enn det var før. No fekk eg ikkje lyst til å se den, men eg må. :< Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Bare peis på, selv om jeg ikke liker den kan jo du få glede av den en times tid. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Once var ikke så dum, men alle de andre har jeg sett. Jeg er dog i et komediehumør idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå