Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Underpants: Du burde ikke ha for høye forventninger til Sunset blvd, siden dette kan ofte ødelegge for deg. Kanskje nettop det er det som ødela Casablanca for deg?

Ja, det var det sikkert, men den lå så høgt på twofifty.

Du kan ikke gå utifra at bare fordi filmen ligger høyt på IMDB så vil du like den. Casablanca nærmest sovnet jeg i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Underpants: Du burde ikke ha for høye forventninger til Sunset blvd, siden dette kan ofte ødelegge for deg. Kanskje nettop det er det som ødela Casablanca for deg?

Ja, det var det sikkert, men den lå så høgt på twofifty.

Du kan ikke gå utifra at bare fordi filmen ligger høyt på IMDB så vil du like den.

Eg gjer dessverre ofte det. :<

Lenke til kommentar
Jah, da er vi egentlig enige, da. Det som provoserte meg var at jeg bare svarte på et helt normalt spørsmål om en genre jeg har mye kunnskap om, også kommer noen og vifter med "jeg-er-elite-filmelsker-og-bare-ser-franske-s/h-filmer-og-alle-andre-er-patetiske" flagget sitt.

Bytex, jeg synes du tillegger meg meninger som jeg ikke kjenner meg igjen i. Mitt innlegg var ikke elitistisk ment. Jeg ser allikevel i ettertid at det kunne feiltolkes og beklager at det brakte deg så til de grader ute av likevekt. Ha en fortsatt god natt. :)

Da avslutter vi det hele sånn ;)

normal_Internet-SeriousBusiness.jpg

Lenke til kommentar
[quote name='Underpants' post='10808951'

Du kan ikke gå utifra at bare fordi filmen ligger høyt på IMDB så vil du like den.

Eg gjer dessverre ofte det. :<

Sannsynligvis vil du ikke like mer enn mellom 100 og 200 av de 250 listede filmene så, du burde ikke ha alt for høye forhåpninger om filmene.

Lenke til kommentar

Dykkerklokken og Sommerfuglen. Jeg syns det var en flott film, men syns den blir litt overvurdert.

Vedrørende god, gammel fransk film (som er et felt jeg har svært tynt grunnlag å uttale meg på), vil jeg gå helt frem til 1953 for å nevne Le Salaire de la peur. Fikk Criterion-utgaven i påsken og fikk hakeslepp av en av de beste filmene jeg har sett på lang, lang tid. Jeg som trodde bilfilmer måtte inneholde høy fart for å være spennende :lol:

EDIT: Personlig satt jeg å kjedet meg gjenom mesteparten av Sunset Boulevard, på den annen side elsker jeg Casablanca, tror filmsmak har mer å si enn filmens alder når det gjelder å bedømme hva som er bra eller ikke :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Criterion. Filmselskap som kjøper opp rettigheten til filmer de mener er de filmene som skaper og former filmhistorien, restaurerer dem til det ypperste som er teknisk mulig, og gir dem ut med mest mulig bakgrunnsinfo og ekstramateriale. Rettogslett skryteutgavene av filmene, jeg er ihvertfall stolt over min beskjedne samling av Criterion-utgaver :)
Lenke til kommentar

Per i dag er det gitt ut 436 titler. Den største samlingen de har gitt ut er vel "50 years of Janus Films" en 50disc stor samling som koster nærmere $1000 skal den kjøpes ny. Criterion er merkevare, og man betaler litt mer enn for tilsvarende film utgitt av andre leverandører. Eksempel: Criterion @ PK.

EDIT: Filmene er laget i begrenset opplag, og en del av disse er nå umulige å få kjøpt ny, med mindre man er villig til å selge bilen eller kroppsdeler for å få råd til dem. "Spinal Tap", "Rebecca" og "Notorious" er titler jeg godt kunne tenkt meg Criiterion-utgaven av, men som er kliss umulig å oppdrive.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
EDIT: Filmene er laget i begrenset opplag, og en del av disse er nå umulige å få kjøpt ny, med mindre man er villig til å selge bilen eller kroppsdeler for å få råd til dem. "Spinal Tap", "Rebecca" og "Notorious" er titler jeg godt kunne tenkt meg Criiterion-utgaven av, men som er kliss umulig å oppdrive.

Kommer litt ann på bilen også, kroppsdeler er jeg ikke plass til inne :p

Lenke til kommentar
Fear and Loathing in Las Vegas må være noe av det sykeste og særeste jeg har sett noen gang på film. Helt villt.

Burde jeg se "Where the Buffalo Roam (1980)" før jeg ser Fear and Loathing..? Er det noen (viktig) sammenheng mellom filmene?

Det vet jeg ikke helt da jeg ikke har sett Where the Buffalo Roam, men følte ikke at jeg manglet noe når jeg så Fear an d Loathing...

Lenke til kommentar

En slik diskusjon krever naturligvis skrytebilde, legger ved min samling som foreløpig strekker seg over 24 titler. To til er på vei med posten, og 12 andre er wishlistet. Oppfordrer forumets filmsamlere til å komme med tilsvarende bilder, da jeg gjerne tar imot tips på hvilke utgaver som er best verd pengene de koster...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...