Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle "kannibalene" er godt betalte statister ja. Deodato ble trukket for retten fordi noen moraltullinger trodde de drepte folk på ordentlig. Selvsagt ble det avklart når skuespillerne kom i rettssalen så de så de levde enda.

I kommentarsporet på cannibal ferox sier han ene skuespillern at "kannibalene" kjørte rundt i landsbyen på mopeder og hadde TV'r og levde livet.

Lenke til kommentar
Folkens, er det ikke på tide å legge dette kannibaltullet på hylla, og heller se en god gammel s/h film?

S/H?

Eg så «Casablanca» på fredag. Skuffa. :shrug:

Men skal sjå «Sunset Boulevard» snart, og den har eg høge forventningar til.

Jeg ble også ganske skuffet over Casblanca. SKjønner ikke hvorfor den ligger så høyt på IMDb. Sannsynligvis fordi det er en av de første filmene om krigen, om ikke den aller første.

Lenke til kommentar
Folkens, er det ikke på tide å legge dette kannibaltullet på hylla, og heller se en god gammel s/h film?

S/H?

Svart/hvit. ;)

Underpants: Du burde ikke ha for høye forventninger til Sunset blvd, siden dette kan ofte ødelegge for deg. Kanskje nettop det er det som ødela Casablanca for deg?

Endret av porcelaiN
Lenke til kommentar
Så hva ville Montag anbefalt innen fransk mellomkrigsfilm?

Går utfra at spørsmålet ditt er seriøst ment, så her får du et seriøst svar:

Jeg har alltid vært svak for Jean Renoirs filmer og kan anbefale deg å ta en titt på følgende:

La Règle du jeu (1939),

La bête humaine (1938),

La grande illusion (1937)

- og selv om den ikke er fra mellomkrigstiden - La belle et la bête (1946).

Da kan du bare gå i gang med innkjøp, Otth. ;)

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Så man MÅ digge franske kulturfilmer i svart-hvitt for å være filmelsker. Spar meg for bullshiten, otth.

På ingen måte, jeg hadde faktisk lyst å se noen franske svart/hvit filmer fra mellomkrigstiden, og spurte om noen anbefallinger. Jeg har sett noen tyske og amerikanske fra denne tiden, men ikke noe særlig fra Frankrike. Syntes det hadde vært interessant å se hvordan de franske filmskaperne så på mellomkrigstiden, om den var fylt med en optimisme ala amerikanerne eller en pessimisme ala tyskerne.

Edit: Takker Montag. Disse virket som en svært god begynnelse og skal undersøkes nærmere.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Det er jo mye bedre å like filmer fra et mange forksjellige genre og ikke bli genrelåst slik som altfor ofte skjer i musikk. Jeg kan sammeligne med musikk:

Man liker omtrent bare black metal. Da har man ekstremt mye å velge mellom og høre.

Om man bare liker en filmgenre, f.eks. fransk s/h (lærte noe nytt), så kommer man til et punkt hvor det ikke er flere filmer å se. Hva gjør man da? Mye bedre å like mange forskjellige filmgenre.

Lenke til kommentar

Jah, da er vi egentlig enige, da. Det som provoserte meg var at jeg bare svarte på et helt normalt spørsmål om en genre jeg har mye kunnskap om, også kommer noen som ikke har snøring på genren og vifter med "jeg-er-elite-filmelsker-og-bare-ser-franske-s/h-filmer-og-alle-andre-er-patetiske" flagget sitt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Man har automatisk høye forventninger til filmer som ligger høyt på IMDb. Det er nok ofte det som har ødelagt for mange. De sitter hele filmen og venter seg noe virkelig spektakulært som ikke kommer. Egentlig så er filmen jevnt god gjennom hele uten noen spektakulære topper. Om man har sånne forventninger er det lett å overse hvor god filmen er.

Lenke til kommentar
Jah, da er vi egentlig enige, da. Det som provoserte meg var at jeg bare svarte på et helt normalt spørsmål om en genre jeg har mye kunnskap om, også kommer noen og vifter med "jeg-er-elite-filmelsker-og-bare-ser-franske-s/h-filmer-og-alle-andre-er-patetiske" flagget sitt.

Bytex, jeg synes du tillegger meg meninger som jeg ikke kjenner meg igjen i. Mitt innlegg var ikke elitistisk ment. Jeg ser allikevel i ettertid at det kunne feiltolkes og beklager at det brakte deg så til de grader ute av likevekt. Ha en fortsatt god natt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...