Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han går jo på syre gjennom hele filmen nesten. Samme hva type det er. Han er helt fantastisk. En fryd å se på. Likte spesielt den scenen hvor han stirrer på vindusviskeren og en mann kommer bort til han med en billett hvorpå han skvetter til og bare stirrer på mannen. Priceless :!:

Han hadde også flere slike scener.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg være "han kule" som elsker blod og gørr, men Cannibal Holocaust var faktisk ganske bra. Hadde jeg levd på 80-tallet, hadde jeg også trodd at det var ekte. Det var veldig bra skuespill, noe av det beste jeg har sett faktisk, og filmingen gjorde så jeg satt inne i jungelen sammen med skuespillerne.

Takk for tipsene Bytex. Skal sjekke de ut. Er de like bra som Cannibal Holocaust eller er det bare filmer fra samme genre du ramser opp?

Edit: Bytex, når de nevnte de filmene, som jeg aldri har hørt om, tenkte jeg med en gang: "Hvor i h*****e skal jeg få tak i dem." Etter litt ettertanke kom jeg på at jeg så at Free Record Shop, Østbanehallen i Oslo hadde et stort utvalg av to serier som het Zombie-films og Cannibal-films.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Nja, CH er vel den mest filmatiske av dem alle. Den er liksom sett på som "grand daddy" i genren. Men for all del, det er plenty med story i de andre også..bare noen av dem har veldig merkelig historie :p

Og et par bare har rappa scener og musikk direkte fra andre filmer. Den røde tråden virker å være at hvite folk er slemme og tramper på kulturen til jungelfolk, og de går tilbake til kannibalstadiet for å hevne seg.

I CH får man jo en klar følelse av at de hvite ungdommene bare er motbydelige drittsekker, og at de fortjener det de får til slutt.

Med diverse variasjoner. Mountain of the Cannibal God f.eks. handler ikke hovedsaklig om kannibaler, men om ei dame som prøver å befri søstra si fra en kristen kult i jungelen i ny-guinea. Så er det "tilfeldigvis" noen kannibaler i området også som ikke liker hvite folk, da. Fordi de har besudlet deres hellige fjell.

Som du sa, endel av de er nyreleaset på DVD med fint hefte. Men det er mange versjoner der ute som er TUNGT klippet. Og da mener jeg klippet så mye at ingenting henger sammen. Bl.a. en "horror"-serie med svarte cover med hodeskaller på. Drit.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fordi du så den med feil premisser. Du ville bare se "oooo dette blir så jævlig, nå skal det bli SÅÅÅÅ mye gørr og faenskap"..også var det bare en 70-talls film med teite klær og frisyrer fra That 70's Show istedet. Buhu.

Lenke til kommentar

Ble skremt den ene gangen jeg så filmen, fordi den virka så troverdig, det var først på slutten det begynte å skje ting. Synd at kameraten min kasta VHS'en, kosta kun 20,- på en bruktbutikk men. Husker ikke så mye fra den nå siden det er et par år sia jeg så den. Tror jeg skal kjøpe den igjen en gang

Lenke til kommentar
Som du sa, endel av de er nyreleaset på DVD med fint hefte. Men det er mange versjoner der ute som er TUNGT klippet. Og da mener jeg klippet så mye at ingenting henger sammen. Bl.a. en "horror"-serie med svarte cover med hodeskaller på. Drit.

Om jeg ikke husker helt feil, var den filmserien på Free Record Shop "Uncensored and Uncut", men jeg rakk ikke se ordentlig gjennom filmene som var der, så det kan godt hende at jeg husker feil.

Til Underpants: Skuespillet var faktisk ganske bra. Folka oppførte seg som om det hadde vært på ekte. Ondskapen til de hvite ble veldig godt skildret. Likte også eldig godt de forskjellige stammene.

Brukte de ekte stammer som fikk beskjed om hva de skulle gjøre eller var det skuespillere som egentlig bor langt inne i en storby?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...