Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det er rett og slett latterlig når hele gjengen synger det de makter, når de henger på korset. Du snakker om Life Of Brian, ganske bra den og. Oisann! Tenkte alt for mye "påske", jeg. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Monthy Python Life og Brian og MP and the Holy Grail er blant de beste komediene laget. Bare denne biten her er verdt sin vekt i gull; Cleric: And the Lord spake, saying, "First shalt thou take out the Holy Pin. Then shalt thou count to three, no more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in my sight, shall snuff it. Alt er så gjennomført hysterisk morsomt, det er omtrent ingenting som ikke fungerer i denne filmen her. (altså som er morsomt eller underholder på en eller annen måte) Endret 21. mars 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Den replikken der er noe av det beste og morsomste jeg har sett på film. Har ikke sett Life of Brian enda, men skal få sett den i morgen. Ligger i hyllen å bare venter på å bli sett. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 gleder meg virkelig til Valkyrie kommer, tror den blir ganske bra Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Uten å ha sett Smokin' Aces eller Shoot 'em Up, så er kanskje Crank ein sånn type film? Fin underholding i alle fall. Vil nok si du tipper ganske godt der. Ville valgt både Crank og Smokin' Aces foran Shoot em' Up. Jeg ble litt skuffet over sistnevnte, den fikk ikke ut "kulheten" Clive Owen vanligvis skinner av. Men jeg vil nå si at Smokin' Aces er i en litt annen del av actionsjangeren. Ser ikke grunn til å sammenligne den med de to andre. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Monthy Python Life og Brian og MP and the Holy Grail er blant de beste komediene laget. Bare denne biten her er verdt sin vekt i gull; Cleric: And the Lord spake, saying, "First shalt thou take out the Holy Pin. Then shalt thou count to three, no more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in my sight, shall snuff it. Alt er så gjennomført hysterisk morsomt, det er omtrent ingenting som ikke fungerer i denne filmen her. (altså som er morsomt eller underholder på en eller annen måte) Du glemmer Meaning of Life. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 En kompis av meg sa at regissøren bak Cannibal Holocaust, Ruggero Deodato, ble fenglset etter filmen. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Han ble ikke dømt, men ble dratt i rettssalen, ja. Folk syns ikke det var bra at de drepte dyr på ordentlig. Men han forsvarte det med at de ble drept på samme vis jungelfolket slakter dyr, og de ble spist etterpå så det var ikke bortkastet. Opprinnelig ble han dratt for retten fordi noen idioter innbilte seg de drepte mennesker på ordentlig i filmen. Hele casten måtte dras inn i rettssalen for å bevise at de var levende fremdeles. Alle "jungelfolkene" var såklart betalte skuespillere de også. Flere av de samme folka er i andre kannibalfilmer fra samme periode. Endret 22. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Da var jeg akurat ferdig med No Country for Old Men. Ironisk nok satt jeg å stoppet et blødende sår på armen gjennom hele filmen, [Mulig spoiler] noe som samsvarte bra med det gjennomgående temaet med blødende mennesker og dyr som dukket opp støtt og stadig. [/Mulig spoiler] Dette var forøvrig min første film av "Coen-brødrene" noen sinne og jeg gikk rett på, uten å ha noen annen info om filmen enn et vagt bilde av terningkast 6 kreditert til filmen fra en eller annen anmelder i Aftenposten. Jeg lot meg ikke begeistre for filmen på samme nivå som annmelderen i Aftenposten, men visse deler ved den glimtet til gjengjeld sterkt mot meg med sitt nærvær. Jeg synes Javier Bardem gjorde en etter forholdende flott innsats som følelsesløs slakter, og jeg (som sikkert mange andre) fant scenen med bensinstasjonen spesielt fremragende. Jeg satt også pris på mangelen av flere tradisjonelle virkemidler slik som musikk, og den påtvungne endringen i fokus dette medførte. Stemningen i filmen hadde jeg vanskeligheter med å ta inn over meg og det at alt var så upersonlig gjorde at de følelsesmessige relasjonene totalt uteble. Jeg bet meg derimot merke i flere fargerike ord og utrykk som gjorde dialogen til noe helt eget, og dette sammen med den forholdsvis avslappede driven i historiefortellingen gjorde at filmen alltid holdt et skarpt og godt fokus. For min egen del føles helhetsintrykket ut som en litt nedtonet versjon av det jeg satt igjen med etter Full Metal Jacket: En god start hvor en spesiell scene utmerket seg som virkelig fremragende, og en pågfølgende svakere siste halvdel som ikke ga like mye av seg som den første. Hvis denne filmen er representativ for brødrene Coen blir det nok ikke min siste film jeg bevist ser der de har hatt en arm med i spillet, men jeg ser ikke bort fra at det kan gå noen år før jeg sniffer innom igjen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Monthy Python Life og Brian og MP and the Holy Grail er blant de beste komediene laget. Bare denne biten her er verdt sin vekt i gull; Cleric: And the Lord spake, saying, "First shalt thou take out the Holy Pin. Then shalt thou count to three, no more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in my sight, shall snuff it. Alt er så gjennomført hysterisk morsomt, det er omtrent ingenting som ikke fungerer i denne filmen her. (altså som er morsomt eller underholder på en eller annen måte) Du glemmer Meaning of Life. Synes ikke den er noe morsom jeg. Den har sine øyeblikk, men er et godt stykke bak Holy Grail. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du glemmer Meaning of Life. Som forøverig går på NRK3 kl 21:05 idag. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Meaning of Life er ikke så mye en sammenhengende historie, mere en samling sketsjer med en rød tråd mellom dem. (Forskjellige stadier i livet) Men den er veldig bra den også. Litt oversett kanskje. Endret 22. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Den starter nå på NRK3. Og til de som måtte lure, starten er bare en "forfilm" som er helt separat fra selve filmen. Den skulle egentlig bare vise som forfilm på kino, men ble tatt med i hovedfilmen likevel. Den er laget av Terry Gilliam uten noen av Python-skuespillerne. Han ville bevise at han kunne lage noe som ikke var tegnefilm. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Er det laget to versjoner av Jaws? Jeg så den nå nettopp og da så haien mye mer ekte ut en jeg kan huske fra tidligere. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Husker jeg så Jaws 3 (jaws = haisommer right?) har ikke sett værre effekter før, spessielt når haien eksploderte Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Har nettopp sett ferdig "Shoot 'em up".Fantastisk tøff film. Herlig action, gode effekter og skuespillere. Historien er vel middels, men kunne vært mye verre. Elsker slike hjernedøde actionfilmer. Skjedde noe nesten hele tiden Noen som kan anbefale noen lignende filmer? Full Time Killer er vel ganske lik i stil. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Fear and Loathing in Las Vegas må være noe av det sykeste og særeste jeg har sett noen gang på film. Helt villt. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Fear and Loathing in Las Vegas må være noe av det sykeste og særeste jeg har sett noen gang på film. Helt villt. "Look, there's two women fucking a polar bear!" Herlig film <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå