Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Bare for å klarne opp: De kom i 1968, ikke '69

OUATITW (Once upon a time in the West) kom '68 , 2001 kom '69 (premiere på samme dag som 007 OHMSS.....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn da var påskens første film unnagjort og Total Recall var et gledelig gjensyn.

Kan jo gjøre sånn for ikke å ødelegge for andre som har lyst til å ta en titt senere :)

Men satt og tenkte på noe på slutten Michael Ironside mister jo begge armene. Så slo tanken meg manglet han ikke 1 eller begge armene i Starship Troopers også, hva er det Ironside og Verhoeven har i mot armer når de jobber sammen :)

Neste film ut Four Brothers, skal bli moro å se hva Singelton har fått ut av denne. Når jeg først er inne på Singelton så har A-Team fått en dato å forholde seg til og det er 12.06.09.

Lenke til kommentar
Sånn da var påskens første film unnagjort og Total Recall var et gledelig gjensyn.

Den har jeg faktisk ikke sett, er en av de mer kjente Arnold-filmene jeg ikke har fått med meg.

Mest sannsynlig ligger den på nede på det lokale postkontoret eller posten her i Bergen til Lørdag. (regner med det er vanlig postgang da)

Lenke til kommentar

Fargo er absolutt en god filmopplevelse. Coen's svikter sjeldent, noe de nylig beviste med No Country.. Herlig film som jeg anbefaler alle å se!

Dama i kino-luka her i Fredrikstad titta bare dumt på oss da vi ikke skulle ha billetter til Lange, Flate... Den har faktisk 11(!!) visninger om dagen her nå, mens No Country.. kun blir tildelt èn visning kl 22.30 om kvelden.

Lenke til kommentar
Noen som har sett "fjols til fjells", "skulle det dukke opp det lik er det bae å ringe" eller "Mannen som ikke kunne le"? Hvilken type humor er det? samenlignes med fleksnes, leif juster? Ble plutselig så intresert

Vel Leif Juster er med i "fjols til fjells" så da er jo det noe å gå etter. En helt grei film også :)

Four Brothers var ikke dum, starter nesten å få sansen for Wahlberg også nå ikke bra. Da var det vel bare å avslutte film kvelden med Bug, så er det jo bare å se om den er like bra som Friedkin sin siste film The Hunted :yes:

Lenke til kommentar

Sett ferdig Indiana Jones nummer 3, herlige filmer alle sammen :) men har et lite spm angående slutten:

Fikk Indiana evig liv, han duden som hadde sitti inni hula der i evig tid sa et eller annet etter at indiana drakk av den drikke greia som jeg ikke skjønte helt. Har ikke noe imot om han får evig liv, da har dem en grunn til og fortsette og lage filmer :D

Gleder meg til nummer 4 :D

Lenke til kommentar
Sett ferdig Indiana Jones nummer 3, herlige filmer alle sammen :) men har et lite spm angående slutten:

Fikk Indiana evig liv, han duden som hadde sitti inni hula der i evig tid sa et eller annet etter at indiana drakk av den drikke greia som jeg ikke skjønte helt. Har ikke noe imot om han får evig liv, da har dem en grunn til og fortsette og lage filmer :D

Forsto det slik at han bare ble helbredet, og at hvis man skulle ha evig liv måtte man kontinuerlig drikke fra kilden.

Kan ikke peke på noe spesielt som backer opp om dette, men jeg synes det gjør historien bedre. Spesielt med tanke om det en gang skulle komme en oppfølger (det er lenge siden jeg så de).

Lenke til kommentar

Da er Fargo sett. God film det ja. Coen brødrene kan det med å lage film. Men jeg synes ikke denne nådde helt opp til No Country. Rett og slett fordi jeg syntes Fargo ikke hadde helt den samme spenningen over seg. Den ble litt for platt og rett frem. Men ellers meget god film, med mye morsomme replikker.

Lenke til kommentar

Han måtte forbli i hulen, slik som ridderen, om han skulle levd evig. Og det ville jo blitt en serdeles dårlig film om han måtte sitte i en 4x4 hule i den nye filmen. Aight?

Lenke til kommentar
Ble Reign Over Me sluppet på kinoer i Norge? Den og Into the Wild er vel de to beste filmene jeg har sett på en stund.

Nei, den kom ikke på kino i Norge.

Har den i "pirat", men har ikke helt tatt meg tid til å se den, da jeg har en del andre filmer jeg ikke har sett. (16-17 + 6-7 som kommer i posten straks)

Anatomy of a Murder: Nok et strålende "courtroom-drama", med James Stewart i spissen, som gjør en flott rolle. (som alltid)

Hadde et nytt gjensyn med SPR, da det sikkert var en 3-4 år siden sist, den står fortsatt som en utrolig filmopplevelse, og den fengsler deg (eller burde) fra første scene. De av dere som har sett den, vet nøyaktig hva jeg snakker om.

SPR er nok en av de beste krigsfilmene jeg har sett.

(riktignok har jeg ikke sett Paths of Glory eller All Quiet on the Western Front (1930))

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Fett der fikk jeg beskjeden jeg har gått og ventet på Grindhouse-settet er endelig sendt fra amazon.jp, bare så synd at det ikke dukker opp før påsken er over :(

Så hadde jo pokker meg satt ned prisen på dette settet her med nesten 1k så da var det jo bare å slå til :)

post-29624-1206097118_thumb.jpg

Så var det på tide å begynne å grave fram dagens filmer, American Gangster, Blood Diamond, Transformers, Dawn of the Dead (re-make), Silent Hill og The Mummy Returns høres jo ut som en artig dag/kveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...