Dotten Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Titanic er jo et godt eksempel på populær og underholdende film. En historisk hendelse blir plattform, mens historien ellers er ren og skjær fiksjon. Mener å huske at det ble rabalder fordi en av offiserene som var navngitt (og var badguy) hadde noen etterkommere som ikke helt likte fremstillingen. Truet vel med sak eller noe slik, men husker ikke helt hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 vel båten sank jo, så de fikk jeg det riktig, hadde mel gibson hvert med ville en av 2 ting skjedd 1. han redder skipet fra å synke veld hjelp av jesus 2. det var egentlig jødene som står bak senkinga Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Pent lite jøder og jesus i filmene M. Gibson spiller i da, filmene\skandalene han lager derimot Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 HAHA! Der Untergang då? Det er jo ein "historisk inspirert" film, inneheld den mykje feil? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 vel båten sank jo, så de fikk jeg det riktig, hadde mel gibson hvert med ville en av 2 ting skjedd 1. han redder skipet fra å synke veld hjelp av jesus 2. det var egentlig jødene som står bak senkinga Må du slutte å sutre å klage på Mel Gibson. Roter man litt rundt klarer man å grave opp dritt på de fleste skuespillerene i Hollywood vil jeg tro. Har ikke noen problemer med The Patriot. Tar det for det det er. Ren underholdning. Vil jeg ha en historie time, kjøper jeg meg en dokumentar. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Det her hører hjemme i en historiedebatt, ikke i en filmdebatt. En film er ment å fungere på sine egne prinsipper, den er ikke bundet av historisk korrekthet (og til alles informasjon: Historie er ikke et sannhetsfag). Såvidt jeg kan se, er The Patriot defnert som action-, drama- og krigs-film, ikke historisk film. Action? Ja. Drama? Ja. Krig? Ja. = OK Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Nokon som kan anbefale meg ein god film til i morgon? I morgon er siste dagen på jobb før eg tar ferie, og vil "feire" det heile ved å slengje meg på sofaen og sjå ein skikkeleg god film medan eg et middag. Hmm.. Filmer om byggjer seg opp og ender i eit skikkeleg klimaks er ikkje å forakte (eks. The Shawshank Redemption). Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Joblo.com The Tenspot Emne for tenspot: My Top 10 Dream Pairings Hopper rett ned til nummer 1:Schwarzenegger & Stallone Get it over with before one of them dies. Sly has proved he's still got what it takes. Arnie's political career might finally be coming to an end in a couple years so if he starts working out now he should be able to be half as big as he once was. Somebody write a script where lot's of bad guys need to die and something blows up every ten minutes. Six lines of dialogue, four music montages, one hottie, and a legendary fight scene. Done and done. Jeg kan se det for meg, Arnold vs Stallone i en "ny" Demolition Man Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men en slik film ville jeg gladelig betalt for å få sett på kino Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Nokon som kan anbefale meg ein god film til i morgon? I morgon er siste dagen på jobb før eg tar ferie, og vil "feire" det heile ved å slengje meg på sofaen og sjå ein skikkeleg god film medan eg et middag. Hmm.. Filmer om byggjer seg opp og ender i eit skikkeleg klimaks er ikkje å forakte (eks. The Shawshank Redemption). Kommer til å slenge ut en hel del forskjellig her. Har valgt ut filmer som er temmelig lette å se, veldig interessante, alle har fått meg svært involvert i historien og alle har høy IMDb rating. De har også gode klimaks. Så hvis noen virker interessante, anbefaler jeg deg på det sterkeste å se dem. Vi begynner med min all time favoritt film. Hvis anime filmer går greit: Princess Mononoke (1997) - Se trailer her Hvis eldre filmer går greit: In the Heat of the Night (1967) Hvis europeiske filmer går greit: The Experiment (2001) Hvis asiatiske filmer går greit: Memories of Murder (2003) Hvis du helst vil se en Hollywood film: Children of Men (2006), Collateral (2004), Groundhog Day (1993), eller The Truman Show (1998). Hvis du vil se en film med mange likheter til The Shawshank Redemtion: Erin Brockovich (2000) eller The Green Mile (1999) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tusen takk Lunarpoet! Du gav meg akkurat ei slik liste eg var ute etter Påskeferien min er i alle fall reddet Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men en slik film ville jeg gladelig betalt for å få sett på kino For 15 år siden så hadde jeg vært helt enig, nå ikke fullt så enig. Hadde Schwarzenegger holdt seg til filmen og i "form" så kanskje men ikke nå... Jeg hadde heller tatt en kombo av nr. 10, 7 og 2 Det kommer til å bli MYE film titting på meg i påsken, den nye HD dekoderen min fra Get var død når jeg kom hjem fra jobb før i kveld så jeg skal kutte ned kraftig i bunken av usette HD DVD filmer... Edit: Del Toro som The Wolfman, den filmen tror jeg blir konge: Endret 19. mars 2008 av Manx Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Oi, Braveheart er på topp 250. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Oi, Braveheart er på topp 250. Jeg synes på ingen måter denne filmen har holdt tidens tann. Den brude strykes fra listen øyeblikkelig. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Oi, Braveheart er på topp 250. Burde vært på topp 20. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Oi, Braveheart er på topp 250. Burde vært på topp 20. *Smekk på fingrene* Gå og skam deg. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Oi, Braveheart er på topp 250. Jeg synes på ingen måter denne filmen har holdt tidens tann. Den brude strykes fra listen øyeblikkelig. Tidens tann??? filmen er 12-13 år gammel, er en kongefilm og vil for alttid være en kongefilm... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Oi, Braveheart er på topp 250. Jeg synes på ingen måter denne filmen har holdt tidens tann. Den brude strykes fra listen øyeblikkelig. Men det synes veldig mange andre, inkludert meg. Umulig å diskutere enkeltfilmer da det går på hver enkelt sin smak og oppfatning. Jeg personlig ville aldri plassert Ringenes Herre-filmene på topplisten, men mange andre vil det tydeligvis. Vær glad for at man er forskjellige. Kjipt hvis filmen du ville se på kino alltid var utsolgt. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg mistet jomfrudommen min til Braveheart gående i bakgrunnen. Filmen gir i hvertfall meg en god følelse. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Skjønner ikke hvorfor Lange flate ballær II fikk så dårlig kritikk, det er lenge siden jeg ledd mere. Det er jo en ganske tynn historie men det skjer noe hele tiden og ingen uthaling av tiden. Terningskast: 5 Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg mistet jomfrudommen min til Braveheart gående i bakgrunnen. Filmen gir i hvertfall meg en god følelse. Ingenting er som skotter som luftar gråtass i pilregn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå