Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så den var billigere hos Amazon etter at jeg postet i stad, men jeg gadd ikke redigere linken. Men jeg tenkte egentlig ikke på prisen, men underholdningsverdien i disse filmene. Er de så dårlige at de blir bra, eller er alt bare dårlig? :wee:

God jul til alle, ja, og måtte dere som Deathie sa få en hel haug med filmer!

Lenke til kommentar
Men jeg tenkte egentlig ikke på prisen, men underholdningsverdien i disse filmene. Er de så dårlige at de blir bra, eller er alt bare dårlig? :wee:

7567649[/snapback]

Kan uten tvil si at dette er bortkastede penger. Hvis du gidder å jobbe deg gjennom disse filmene skal du få en premie av meg.

Jeg, og tydligvis LarsP også, har aldri hørt om noen av disse filmene før. Da skurrer det litt at disse visstnok er kultklassikere. Ved en nærmere kikk, kan du se at nærmere samtlige filmer nesten ikke har stemmer på imdb - noe som bekrefter at navnet på boksen er svært overdrevet.

Det betyr jo selvsagt ikke at de ikke er underholdende. Men etter å ha sett en del gamle, dårlige og ukjente filmer, kan jeg trygt si at du vil kjede deg ihjel med alle disse filmene. Hvis du kikker litt nærmere, kan du se at alle filmene er drama fra 30- og 40-tallet. Det spørs jo selvsagt hva du liker, men filmer som er 'så dårlige at de blir bra', er som regel litt nyere, og helst i scifi-kategorien - i alle fall ikke drama.

Hvis du har litt ekstra penger å bruke, så er det bare å kjøpe boksen. Men jeg kan vedde på at du maks gidder å se på 2 av filmene. Det kan jo også hende at det er, som LarsP sier, et par filmer som er skikkelige gullkorn. Jeg synes at 'The Terror of Tiny Town' hørtes litt underholdende ut, og kan sikkert være ganske morsom. Men det er ikke nok for at jeg gidder å kjøpe boksen i alle fall.

Men om du kjøper den og synes at filmene er kjempemorsomme, er det bare å fortelle oss :wee:

Edit: ...og god jul ja!

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Om man er ute etter gode, dårlige filmer så skal jeg poste en aldri så liten "Who's who" her (prisene er hentet fra DVDpacific):

Bortsett fra disse så anbefales selvsagt MST3K vol. 1-10 (hvor finner blant annet Space Mutiny som er TIDENES BESTE dårlig = bra-film) som kan kjøpes for ca 200,- stykket hos DVDpacific. Om dollarkursen faller litt så bør man slippe unna ekstra avgifter.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
_Julenissen_: Reefer Madness er definisjonen på kultklassiker.

7568607[/snapback]

Personlig har jeg aldri hørt om den, men jeg så at den var relativt kjent. Men det var også den eneste, og derfor hjelper det lite. Derfor prøvde jeg også å få med 'nesten' så ofte det passet i posten min :wee:

'Definisjonen på kultklassiker' er nok litt å ta i. Men hvis poenget ditt var at den kan være ganske morsom, så er nok det sant. Men det spørs likevel om man gidder å kjøpe boksen for en film og resten fyllmateriale.

Edit: Hvis man har lyst til å se filmen [Reefer Madness] før man kjøper, kan man gjøre det her:

http://video.google.com/videoplay?docid=-6696582420128930236

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Jeg har ikke sett noen av dem, Argento frister litt. Hva synes dere om Tenebrae?

Tenebrae er fantastisk. Se de de første 30 sekundene av denne videoen. Det er først menyen til en av DVD-ene, så kommer traileren. Men traileren må du ikke se, spoiler alt for mange av de herlige drapsscenene som Argento er så flink til. Bare se de første 30 sekundene for å få en smaksprøve på soundtracket laget av Goblin. God damn de gutta kan lage musikk.

Violence is Italian Art!

7565669[/snapback]

Endte opp med Tenebrae og EvilSpeak. Tenebrae var herlig og soundtracket likeså, men det var jeg egentlig klar over (har The Best of Goblin dobbeldisk-cd). Gammeldags giallomusikk eier egentlig generelt. Drittfilmer som Zombe3 (Zombie Flesh Eaters 2) har jo til og med nydelige soundtrack.

EvilSpeak var også en artig liten sak. Veldig dårlig, med ekstremt treig oppbygning, men de 5 siste minuttene var verdt å få med seg. Jeg greide ikke stoppe å le etter hodekløyvingen begynte :D

---

Reefer madness er en artig liten sak. "SEE youthful marijuana victims - what actually happens!". Cocaine Fiends er av samme kaliber. "The white dust from hell!"

:!:

Lenke til kommentar
'Definisjonen på kultklassiker' er nok litt å ta i. Men hvis poenget ditt var at den kan være ganske morsom, så er nok det sant. Men det spørs likevel om man gidder å kjøpe boksen for en film og resten fyllmateriale.

Edit: Hvis man har lyst til å se filmen [Reefer Madness] før man kjøper, kan man gjøre det her:

http://video.google.com/videoplay?docid=-6696582420128930236

7568696[/snapback]

Jeg tenkte kanskje mest på at den er en kultfilm som faktisk er litt skjult for folk flest, ikke sånn som Star Wars/Ringenes Herre/Donnie Darko som folk flest vet om/har sett. Reefer Madness, Rocky Horror, Gayniggers from Outer Space og Re-Animator er eksempler på filmer jeg tenker på når jeg tenker kult, ikke Blade Runner og Dirty Harry, som wikipedia foreslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...