Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

IMDb - Daily Poll

Nå må vi støtte god gammel norsk animasjon ved å stemme på Flåklypa! ;)

Støtter tanken din, men tviler på at Flåklypa klarer å komme med. Til det er det nok for mange kunnskapsløse amerikanere som deltar i denne avstemmingen. Iflg foreløpige resultat ligger jo "Beauty& the Beast" (usj) og Southpark (grøss og gru) på topp.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyst på noen Woody Allen filmer, hvilke er å anbefalle? Sett What's new pussycat og Annie Hall ganske nylig, samt et par andre, som jeg nesten ikke husker, for en del år siden.

Har Cassandras Dream på spillelisten, er den noe bra?

Endret av Otth
Lenke til kommentar
IMDb - Daily Poll

Støtter tanken din, men tviler på at Flåklypa klarer å komme med. Til det er det nok for mange kunnskapsløse amerikanere som deltar i denne avstemmingen. Iflg foreløpige resultat ligger jo "Beauty& the Beast" (usj) og Southpark (grøss og gru) på topp.

Det må en sjelløs europeer til for å ikke sette pris på Beauty and the Beast.

Lenke til kommentar
IMDb - Daily Poll

Det må en sjelløs europeer til for å ikke sette pris på Beauty and the Beast.

Ja, for vi europere har jo gjerne et litt avmålt forhold til mye av det sukkersøte oppgulpet Hollywood leverer. :tease: Skal jeg dessuten først se Beauty & the Beast, foretrekker jeg en versjon som holder kunstnerisk mål, nemlig Cocteaus " La Belle et la bête"!

Lenke til kommentar

Ikiru var veldig god, men jeg må si at den tapte seg litt nærmere slutten, foruten en spesiell scene;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Scenen i "flashback" der vi ser han sitte på dissen/husken/whatever og synger på den sangen han sang på tidligere, da i baren. Akkurat denne scenen sitter virkelig godt.

Så faktisk John Rambo i helgen, kult og alt det der, men den skulle gjerne vært lenger, ville se mer :p

Forresten, om Rambo og noe litt merkelig i filmen;

Hva i huleste var greien med claymore-minen Rambo fikk av sniperen? Det er da en anti-personell mine, ikke en mini-nuke.
Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Så faktisk John Rambo i helgen, kult og alt det der, men den skulle gjerne vært lenger, ville se mer :p

Hva i huleste var greien med claymore-minen Rambo fikk av sniperen? Det er da en anti-personell mine, ikke en mini-nuke.

Jeg antar at du snakker om den enorme eksplosjonen? Rambo plasserer minen på en gammel, udetonert bombe.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du snakker om den enorme eksplosjonen? Rambo plasserer minen på en gammel, udetonert bombe.

Ja det stemmer, da var det heldigvis en slags forklaring på det, ville blitt for dumt ellers.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er overrasket over hvor mange som ikke får det med seg. Ser du ikke hvor han plaserer den? Tidligere i filmen går de forbi en bombe på størrelsen med en Polo som har lagt igjen siden 2.verdenskrig. Det er inntil denne han plasserer Claymoren sin, derav den svære eksplosjonen. ;)

Var litt sent ute der ja, men da fikk du forklaringen ihvertfall :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...