Xtra Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hmm, den skal jeg se snart. Godt å få litt negativt om den, da eventuelle forventninger skrus ned Ikke i nærheten av filmer som Shadow of Doubt og Rope for mine del. Rope er sjukt bra til at den handler om en fyr som ligger i en kiste hele filmen, mens vennene hans holder en fest for han og lurer på hvorfor han ikke kommer. En av mine favoritter av Hitchcock. Rope er veldig god, makan til suspense skal man lete lenge etter. De lange tagningene fungerer også veldig godt, eneste problemet jeg har med filmen er spillingen til Farley Granger. (Phillip) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Han blir litt for nervøs og nesten nevrotisk som jeg mener fører til noe "merkelig" spill. PS: Jeg trenger fortsatt tips om hva jeg skal gjøre for å fikse Play.com kontoen min. Noen som har en mail? Må man ringe til det telefonnummeret som står på "help" sidene deres? Endret 15. mars 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville blitt veldig nervøs hvis jeg visste at jeg var utrolig nære å bli tatt for å ha myrdet en venn. Så ikke noe galt i det. Synes ikke han ble for nervøs, men hver sin mening Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville blitt veldig nervøs hvis jeg visste at jeg var utrolig nære å bli tatt for å ha myrdet en venn. Så ikke noe galt i det. Synes ikke han ble for nervøs, men hver sin mening Det er nok ikke noe galt i akkurat det, men det er måten han er nervøs på som gjorde utslaget for min del. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Si det når du ser en moderne høybudsjettsfilm som Die Another Day og effektene ser ut som noe fra 1992. Svake effekter ødelegger troverdigheten, samtidig som gode effekter bedrer troverdigheten. Men det er jo noe som blir mindre og mindre viktig jo eldre filmene er. Siden jeg hopper noe enormt i årstall legger jeg ikke særlig merke til dette, bare i dag t.eks. har jeg hoppet fra 1936 til 1984 til 1939 til 2002. Det ender med at det er de gamleste filmene som liksom setter standarden siden årstall er ikke nødvendigvis noe underbevistheten min legger særlig vekt på. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Spesialeffekter kan imponere stort, selv om filmene er gamle. Eksempel: Metropolis (1927). Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Når filmen er laget er uviktig for meg, men ser noen ganger gamle filmer fordi jeg ønsker noe skikkelig gammelt, og ikke noen CGI-voldtatt actionfest. edit: Da jeg så Psycho glemte jeg faktisk at filmen var svart/hvitt og at den var laga for over 50 år siden, osv. Den var så utrolig fengslende. I det siste har jeg sett så utrolig mye gamle filmer, så jeg tenker ikke en gang at det er svart/hvitt, eller gammal kvalitet på noen filmer. Endret 15. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Spesialeffekter kan imponere stort, selv om filmene er gamle. Eksempel: Metropolis (1927). En av de første virkelig gamle filmene (eldre enn 1950) jeg så og må si at den imponerte stort. Bare så synd at så mye av filmen har gått tapt til tiden. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Spesialeffekter kan imponere stort, selv om filmene er gamle. Eksempel: Metropolis (1927). En av de første virkelig gamle filmene (eldre enn 1950) jeg så og må si at den imponerte stort. Bare så synd at så mye av filmen har gått tapt til tiden. Gått tapt? Metropolis regnes fortsatt som en av tidenes største filmer. Bare fordi dagens unge gir faen, er den da slettes ikke glemt. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Det Otth mente var nok det at omtrent en fjerdedel av den originale utgitte filmen har blitt borte i tidens løp. Ihvertfall den DVD utgaven jeg har har løser dette ved å ha tekst som forteller hva som skjer i fortellingen der det mangler scener. Endret 16. mars 2008 av Bruckiania Lenke til kommentar
modin Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det Otth mente var nok det at omtrent en fjerdedel av den originale utgitte filmen har blitt borte i tidens løp. Ihvertfall den DVD utgaven jeg har har løser dette ved å ha tekst som forteller hva som skjer i fortellingen der det mangler scener. Ja, eller snarer var det vel snakk om filmselskapet som bestemte seg for å sakse litt i Fritz Langs arbeid, og gjøre om hele historien og de bortklipte delene ble aldri satt inn igjen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Noen drittfilm er det ikke. Storslagne effekter, godt driv, fint skuespill og noen flotte scener er plusser jeg husker jeg noterte meg i margen. Men jeg er likevel helt enig i at slutten bare slår deg i trynet og stikker av. Utrolig rushet avslutning, som var veldig dårlig lagt opp. Legg på noen plotthull og lite troverdige hendelser, så har du en katastrofefilm som burde vært langt bedre enn det den var. The story always comes first, og i dette tilfellet virket manuset mer som en ettertanke enn et grunnlag for filmen. Spesialeffektene var nok allerede i full sving før de hadde ansatt noen til å adaptere boken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 I går gikk pianisten på NRK. Jeg så mer eller mindre hele filmen og jeg ble like overrasket i går som første gang jeg så filmen, hvor engasjerende den var. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 I går gikk pianisten på NRK. Jeg så mer eller mindre hele filmen og jeg ble like overrasket i går som første gang jeg så filmen, hvor engasjerende den var.Så på TCM i går, der gikk en annen Roman Polanski-film: Dance of the Vampires. Merkelig film Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har jeg gått glipp av noe om jeg ikke har sett de tidligere indiana jones filmene? Hvor mange er det av dem egentlig? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har jeg gått glipp av noe om jeg ikke har sett de tidligere indiana jones filmene? Hvor mange er det av dem egentlig? 3. Den første er den eneste jeg har sett. Jeg synes den var tøff, men tror at noen av filmnerdene roser den i skyene. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Man behøver ikke å være filmnerd for å rose den i skyene. Det eneste man behøver er å være ung til sinns og klar for et fantastisk eventyr :---) Helst uten forventninger, men det er vel ikke lett i dag. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Får vel ta en titt på dem da Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg må si gårsdagen var en herlig start på påsken og en herlig film dag. Startet dagen med litt klassisk Chaplin i Modern Times, før jeg fortsatte med litt action i den post-apocalyptiske Red Dawn. Deretter gikk turen tilbake til 30-tallet igjen med klassikeren Mr Smith goes to Washington. Så sto Asia for tur på spillelisten, først med den Koreanske Sex is Zero og så til Hong Kong hvor jeg avsluttet filmen med Infernal Affairs. Kan heller ikke si at denne dagen har startet så dårlig. Å starte dagen med Rambo: First Blood Part II er ikke så værst, men jeg tviler litt på at det blir like mange filmer i dag da. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Humm tror Raiders of the lost ark er den eneste Indy-filmen jeg aldri har sett. Blandet den sammen med ..crusader men de hadde jo ikke samme plot fant jeg ut. 2'rn har jeg vel sett et par ganger på TV sånn helt tilfeldig. Men treern husker jeg best. Testen før de finner Holy Grail, tyskeren som dør osv. Endret 16. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 1'ern var jo den klart beste da. Se den sporenstraks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå