Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Being There er en fantastisk flott film, en film jeg er nødt å se igjen snarest.

Angående spørsmålet ditt:

Jeg fant også slutten litt pussig da jeg så den, og tenkte mye på den.

Det var en bruker på IMDb som trakk paralleller mellom slutten på Being There, og historien om humlen som ikke vet at den ikke kan fly, så den flyr allikevel. At Chance enkelt og greit ikke viste at han ikke kunne gå på vann, så han gjorde nettopp det. Chance som bare ved å være der (Being There) nå har blitt verdens kanskje mektiges mann, uten å vite det. Dette mye på grunn av det at han ikke viste at det allmenne syn ikke mener at en mann så enkel som Chance kan komme i en slik situasjon. Jeg har blitt veldig glad i den slutten etter å ha tenkt litt over den.

Må si at jeg likte denne forklaringen svært godt. Personlig tenkte jeg mer i Jesus-baner, men fikk det ikke helt til å stemme.

Tror faktisk filmen hadde gjort det bedre om slutten ikke var så irriterende.

Litt trist egentlig at denne filmen oppnådde så liten populæritet både da den kom ut og i ettertid.

Lenke til kommentar

Jeg hater filmer som ikke følger en form for tredeling. War of the Worlds er en slik film, den har ikke noen slutt. Den starter, bygger opp spenningen, så bygger den opp spenningen litt til, og så kommer rulleteksten. Sitter kun igjen med følelsen av "WTF?!!!"

Drittfilm.

Og hvordan har de angrepende romvesene klart å blitt så teknologisk avansert uten å ha en minste forståelse for biologi? Du sørger da for svarte å undersøke om du kan leve på landområdet du prøver å okkupere.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Jeg hater filmer som ikke følger en form for tredeling. War of the Worlds er en slik film den har ikke noen slutt. Den starter, bygger opp spenningen, så bygger den opp spenningen litt til, og så kommer rulleteksten. Sitter kun igjen med følelsen av "WTF?!!!"

Drittfilm.

Og hvordan har de angrepende romvesene klart å blitt så teknologisk avansert uten å ha en minste forståelse for biologi? Du sørger da for svarte å undersøke om du kan leve på landområdet du prøver å okkupere.

Jeg å synes begynnelsen var spennende å underholdende....

Lenke til kommentar
Jeg hater filmer som ikke følger en form for tredeling. War of the Worlds er en slik film, den har ikke noen slutt. Den starter, bygger opp spenningen, så bygger den opp spenningen litt til, og så kommer rulleteksten. Sitter kun igjen med følelsen av "WTF?!!!"

Drittfilm.

Noen drittfilm er det ikke. Storslagne effekter, godt driv, fint skuespill og noen flotte scener er plusser jeg husker jeg noterte meg i margen. Men jeg er likevel helt enig i at slutten bare slår deg i trynet og stikker av. Utrolig rushet avslutning, som var veldig dårlig lagt opp. Legg på noen plotthull og lite troverdige hendelser, så har du en katastrofefilm som burde vært langt bedre enn det den var.

Lenke til kommentar
Noen drittfilm er det ikke. Storslagne effekter, godt driv, fint skuespill og noen flotte scener er plusser jeg husker jeg noterte meg i margen. Men jeg er likevel helt enig i at slutten bare slår deg i trynet og stikker av. Utrolig rushet avslutning, som var veldig dårlig lagt opp. Legg på noen plotthull og lite troverdige hendelser, så har du en katastrofefilm som burde vært langt bedre enn det den var.

Hos meg ødelegger slutten helhetsinntrykket helt. Den overskygger lett alle lyspunktene det ellers er i filmen, og for meg det vanligvis helhetsinntrykket som teller. Spesialeffekter legger jeg aldri noe spesielt vekt på, for meg er det det skuespillet og handlingen som teller mest.

Lenke til kommentar

Koste meg nettopp med North by Northwest, en annerledes, men veldig god adventure thriller av Hitchcock.

Han har det med skjønnheter i filmene sine; Eva Marie Saint (North by Northwest), Grace Kelly (Rear Window), Janet Leigh (Psycho) og Kim Novak.

Jeg skulle likt å sett Monroe i en av filmene hans, men det er det (dessverre) for seint for.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hos meg ødelegger slutten helhetsinntrykket helt. Den overskygger lett alle lyspunktene det ellers er i filmen, og for meg det vanligvis helhetsinntrykket som teller.

Skjønner at det er lett å tenke slik, men jeg klarer ikke å avvise det faktum at jeg til tider hadde det veldig fint i godstolen under WotW. En svak slutt klarer demper selvsagt helhetsinntrykket, men skyver ikke de gode delene ned i søla.

Spesialeffekter legger jeg aldri noe spesielt vekt på, for meg er det det skuespillet og handlingen som teller mest.

Si det når du ser en moderne høybudsjettsfilm som Die Another Day og effektene ser ut som noe fra 1992. Svake effekter ødelegger troverdigheten, samtidig som gode effekter bedrer troverdigheten. Men det er jo noe som blir mindre og mindre viktig jo eldre filmene er.

jeg har sagt de før og sier det igjen, jeg takler bare ikke Tom lengre, han har blitt alt for sprø til at jeg kan ta han seriøst som skuespiller.

Jeg tar heldigvis ikke med meg ukebladene inn i kinosalen. Så lenge Tom Cruise leverer varene på lerretet, så er jeg godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Vertigo synes jeg er knallspennende. Men slutten var litt merkelig satt opp:

Avsløringen av den onde planen kommer 15 minutter for tidlig og dreper litt av spenninga. Heldigvis gjør Stewart's glimrende skuespill oppe i tårnet delvis opp for det.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Hmm, den skal jeg se snart. Godt å få litt negativt om den, da eventuelle forventninger skrus ned ;)

Ikke i nærheten av filmer som Shadow of Doubt og Rope for mine del. Rope er sjukt bra til at den handler om en fyr som ligger i en kiste hele filmen, mens vennene hans holder en fest for han og lurer på hvorfor han ikke kommer. En av mine favoritter av Hitchcock.

-----------------------------

Jeg så filmen The Crow (1994) i går og elska den.

En liten plot-synopsis til de som er interesserte :)

Et goth-par som er sammen, men plutselig bryter det seg noen folk inn i leiligheten, voldtar dama og hiver mannen ut av et høyt vindu så han dør

1 år senere står han goth-karen opp fra de døde og beggyner å jakte ned de som gjorde det mot dem. Han er nå udødelig og nådeløs.

Kjempedyster, gotisk, og trist film, sammenpakket i en sjukt voldelig historie. Skuespillet til hovedrollen er også solid som faen. Hvem som enn nevnte denne filmen for meg fortjener en stor klem, for denne filmen havner rett på min ymdb. Anbefales på det varmeste!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...