Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Er i litt gangster-humør nå, noen som kan anbefale noen fete gangster filmer? Likte 8 mile og Harsh times veldig bra :)
Ser for meg at du helst liker actionfylte gangsterfilmer. Da er vel sikkert «Scarface» (1982), «Lock, Stock and Two Smoking Barrels» og «Snatch» noe for deg.

Mine favoritter: «The Godfather», «The Godfather Part II», «Goodfellas», «White Heat», Miller's Crossing», «Carlito's Way», «Road to Perdition» og «Donnie Brasco».

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er greit nok. Problemet er at du hopper fra å si at historien er svak, til særdeles svak, før du sier den er god. Da blir jeg meget forvirret.

Jeg hopper ikke noe spesielt, du blander litt i begrepene, kontekstene, definisjonene og begrensningene i mine utsagn. Historiens styrke bestemmes, som nevnt, av dens følelsesmessig appell til seeren. Her stiller historien, isolert sett er svak, og særdeles svak sammenlignet med Irreversible. Filmen er som sagt god, som er definert utifra hvordan opplevelsen er, men det skylles svært mye fortellerteknikken, og ikke historien.

Lenke til kommentar
Ser dere ramser opp endel mafiafilmer, men det jeg var ute etter var litt mer sånn in tha hood gangsta filmer om dere skjønner :p
Må vel bli filmer som: Menace II Society, Boyz 'N the Hood, Training Day, New Jack City, Clockers. American Gangster tar jo for seg organisert kriminalitet på 70-tallet, styrt av svarte.

Ønsker du å se en tv-serie med handling fra svart ghetto er The Wire å anbefale. Ikke så mye action, men ypperlig handling og miljø- og personskildringer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett hele Evil Dead-triologien. Må virkelig si at det er det villeste, sprøeste jeg har sett.

I: 6/10 pga litt kjedelige folk, og ufengende.

II: 8/10 pga genial historie, jeg skvatt hele tiden og filmen var blodig og overraskende.

III: 7,5/10 pga det er det sprøeste jeg noen gang har sett. Zombier og skjeletter som slåss med sverd i middelalderen med en fyr med motorsaghånd og shotgun.

edit: Faen, jeg gir 3ern 7,5 i stedet, når jeg tenker over skuespillet.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...