Hopperesque Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er i litt gangster-humør nå, noen som kan anbefale noen fete gangster filmer? Likte 8 mile og Harsh times veldig bra Ser for meg at du helst liker actionfylte gangsterfilmer. Da er vel sikkert «Scarface» (1982), «Lock, Stock and Two Smoking Barrels» og «Snatch» noe for deg. Mine favoritter: «The Godfather», «The Godfather Part II», «Goodfellas», «White Heat», Miller's Crossing», «Carlito's Way», «Road to Perdition» og «Donnie Brasco». Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Men det er greit nok. Problemet er at du hopper fra å si at historien er svak, til særdeles svak, før du sier den er god. Da blir jeg meget forvirret. Jeg hopper ikke noe spesielt, du blander litt i begrepene, kontekstene, definisjonene og begrensningene i mine utsagn. Historiens styrke bestemmes, som nevnt, av dens følelsesmessig appell til seeren. Her stiller historien, isolert sett er svak, og særdeles svak sammenlignet med Irreversible. Filmen er som sagt god, som er definert utifra hvordan opplevelsen er, men det skylles svært mye fortellerteknikken, og ikke historien. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Så du mener ikke "svak" som i "dårlig", men som ikke "følelsesmessig sterk"? For i så fall er det jeg som har misforstått, selv om jeg selvsagt er totalt uenig Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ser dere ramser opp endel mafiafilmer, men det jeg var ute etter var litt mer sånn in tha hood gangsta filmer om dere skjønner Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 How High Regner med det var komedie du ville ha Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ikke egentlig, litt i samme gate som Harsh Times og 8 Mile men takk for forslag da^^ Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ser dere ramser opp endel mafiafilmer, men det jeg var ute etter var litt mer sånn in tha hood gangsta filmer om dere skjønner Må vel bli filmer som: Menace II Society, Boyz 'N the Hood, Training Day, New Jack City, Clockers. American Gangster tar jo for seg organisert kriminalitet på 70-tallet, styrt av svarte. Ønsker du å se en tv-serie med handling fra svart ghetto er The Wire å anbefale. Ikke så mye action, men ypperlig handling og miljø- og personskildringer. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Skal ta en titt på de nevnte, takker^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ny Robocop-film Må si meg ganske enig i kommentaren i den artikkelen der. Med mindre det er Sly som regisserer det så blir det vel noe politisk korrekt oppgulp. Har de ikke voldtatt stakkars Robocop nok gjennom elendige oppfølgere? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Ser dere ramser opp endel mafiafilmer, men det jeg var ute etter var litt mer sånn in tha hood gangsta filmer om dere skjønner Da tror jeg "A Guide to Recognizing Your Saints" faller i smak. Endret 14. mars 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Nå har jeg sett hele Evil Dead-triologien. Må virkelig si at det er det villeste, sprøeste jeg har sett. I: 6/10 pga litt kjedelige folk, og ufengende. II: 8/10 pga genial historie, jeg skvatt hele tiden og filmen var blodig og overraskende. III: 7,5/10 pga det er det sprøeste jeg noen gang har sett. Zombier og skjeletter som slåss med sverd i middelalderen med en fyr med motorsaghånd og shotgun. edit: Faen, jeg gir 3ern 7,5 i stedet, når jeg tenker over skuespillet. Endret 14. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg har lyst til å se en film med litt trøkk i. Noen forslag? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 last boyscout The kingdom true lies Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Takk for det. Venter spent på Rambo på Blu-Ray, på Elkjøp, hvis den ikke allerede er ute da. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg sett hele Evil Dead-triologien. Må virkelig si at det er det villeste, sprøeste jeg har sett.... Sett på maken. 10/10, 10/10 og 10/10 fra meg. Bruce Campbell gjør tidenes actionhelt i de filmene der. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Evil Dead er min favoritt-trilogi. Elsker alle tre filmene. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Forbanna bra rolle han gjorde som skikkelig badassmuthafucka i 3ern! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, Army of Darkness er min favoritt i trilogien. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, Army of Darkness er min favoritt i trilogien. Synes 2ern var hakket bedre. Mye mer skremmende. Jævlig ekle zombies. Ble faktisk litt redd av de. Skvatt som et helvete fordi de dukka opp hele tiden overalt. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Amerikanerne skal nok en gang massakrere en god ikke-engelskspråklig film, denne gangen Chan-wook Parks "Lady Vengeance". Når skal disse hersens insulære yankeene lære seg å seg å se film med undertekster? Tro forresten hvem som får hovedrollen i den amerikanske versjonen av Oldboy - Brad Pitt, kanskje? Endret 14. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå