Gunfreak Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) fikk 3 disk versjonen av American Gangster i dag, en kjempe fin boks, simpel men stilig Endret 13. mars 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Så Indiana Jones og paktens ark i går kveld. Det var en bra film. Lenge siden jeg har sett den var det også. Sorry for at jeg quoter et litt gammelt innlegg, men jeg har ikke sittet på forumet her noen dager. Jeg og en kompis har sett gjennom de gamle Indiana Jones-filmene nå som det snart kommer ny. De var ikke like kule nå som før og i hvertfall ikke like skumle. Pokker så treige playx.com har vært på øevering nå. Jeg fikk en mail av dem på søndag hvor de sa at jeg måtte belage meg på 3 dagers leveringstid. Nå er det gått 4. Endret 13. mars 2008 av Olum Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg skulle få American Gangster SteelBook'en idag jeg. Neida, fikk en Extended Version bare. Faen heller, jeg forhåndsbestilte, og betalte 15 pund. Nå, en uke etter, koster den samme DVDen 14 pund. Hva faen er poenget med å forhåndsbestille da?! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Historien i Memento svak? Det er vel heller for å sette oss inn i Leonard's psyke enn for å skjule en såkalt svak historie at fortellermåten er satt opp slik. Kan det ikke være begge deler? Og historien i Memento er ganske svak, hadde det ikke vært for den omvendte konologien ville den ikke vært verdt å se. *Irreversible-diskusjon*Filmen hadde mange bra scener der den vekslet mellom det vakre og det groteske, det stabile og det desorienterende kaos. Problemet for min del var at det også var en haug med scener som skulle bygge opp under dette, men ikke klarte det for min del. Når deler av filmen nesten ikke lot meg puste, og andre fullstendig ødela drivet og spenningsmomentet, mister filmen mye av kraften så mange andre mener den har, ihvertfall for min del. Dette klarte "Memento" å holde hele filmen igjennom. Derfor mener jeg "Memento" er en sterk film, mens "Irreversible" bare bruker sterke virkemidler. Det er så langt ifra en dårlig film, den når bare ikke helt opp for min del. Nå er det ca. tre år siden jeg så Irreversible, og enda lengre siden jeg å Memento, så filmene er ikke helt ferske. Kan si meg enig i at noen av scenene i Irreversible kanskje var litt unødvendige, men kan ikke si dette ødela filmen noe spesielt. Memento er en mer underholdene og spennende film som bruker effektive virkemidler, men den er på ingen måte noe følesesmessig sterk film, slik som Irreversible er, og den prøver ikke å være det heller. Jeg synes heller ikke det er særlig naturlig å sammenligne disse filmene, så og si det eneste de har til felles er den omvendte kronologien. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Historien i Memento svak? Det er vel heller for å sette oss inn i Leonard's psyke enn for å skjule en såkalt svak historie at fortellermåten er satt opp slik. Kan det ikke være begge deler? Og historien i Memento er ganske svak, hadde det ikke vært for den omvendte konologien ville den ikke vært verdt å se. Jeg synes det er stor forskjell på en enkel og en svak historie. Memento sin er definitivt ikke det sistnevnte. Faktisk er det en ganske så intrikat, liten mordgåte med en stor tvist de har nøstet inn der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Historien i Memento er laaangt i fra svak. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Historien hadde ikke vært noe særlig i riktig rekkefølge fordi den store tvisten, som er knallsterk, kommer i begynnelsen. Den er, som sagt, laaangt ifra svak - den er bare ikke konvensjonell og ville derfor ikke fungert som rett frem som en linær film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Fortalt på en annen måte, kunne den funket andre veien også. Jeg tenker A Beautiful Mind. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hulken så sabla fet ut! Tror Norton kommer til og gjøre det bra i denne Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Noen som har noen filmer som inneholder noe pedofili? Fordi det er en ting som jeg synes er ekstremt skummelt. F.eks, som scenen i Running Scared. Endret 13. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Uten å ha sett den, Lolita? Ut i fra det jeg har hørt om filmen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ja, pedoscenen i Running Scared er noe av det mest ubehagelige jeg har sett. Noen filmer med som tar noe utgangspunkt i pedofili er jo Mystic River, Hard Candy, The Woodsman og Sleepers. Tre av dem har faktisk Kevin Bacon i hovedrollen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tusen hjertelig Collect Mystic River var en veldig bra film. Hater pedofili mer enn noe annet. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Filmen Happiness er noe så spesielt som en svart komedie som blant annet rører innom pedofili. Ja jeg vet, det høres sykt ut å blande komiske elementer inn i en film med ett såpass alvorlig tema, men filmen er faktisk veldig sterk. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Historien hadde ikke vært noe særlig i riktig rekkefølge fordi den store tvisten, som er knallsterk, kommer i begynnelsen. Den er, som sagt, laaangt ifra svak - den er bare ikke konvensjonell og ville derfor ikke fungert som rett frem som en linær film. Mitt poeng nøyaktig. Det er fortellermåten som gjør filmen, ikke historien. Det blir dermed feil å si, som en sa tidligere, at Memento var en sterk film mens Irreversible var en film med sterke virkemidler. Tilfellet er det motsatte, det er Memento som trenger sterke virkemidler, siden isolert sett er historien i filmen særdeles svak. Det er ikke tilfellet med Irreversible, historien er ikke avhengig av fortellermåten for kunne formidles. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Noen som har noen filmer som inneholder noe pedofili? Fordi det er en ting som jeg synes er ekstremt skummelt. F.eks, som scenen i Running Scared. Festen kan anbefales. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hun kvinnen i Running Scared så jeg i en annen rolle i en annen film her om dagen. Jeg kunne ikke se på, ihvertfall ikke alvorlig, fordi jeg bare forbindet hun med Running Scared Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tusen hjertelig Collect Mystic River var en veldig bra film. Hater pedofili mer enn noe annet. Javel. Mystic River er sjef-est. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hun kvinnen i Running Scared så jeg i en annen rolle i en annen film her om dagen. Jeg kunne ikke se på, ihvertfall ikke alvorlig, fordi jeg bare forbindet hun med Running Scared Freddy Kruger-dama? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Mitt poeng nøyaktig. Det er fortellermåten som gjør filmen, ikke historien. Det blir dermed feil å si, som en sa tidligere, at Memento var en sterk film mens Irreversible var en film med sterke virkemidler. Tilfellet er det motsatte, det er Memento som trenger sterke virkemidler, siden isolert sett er historien i filmen særdeles svak. Det er ikke tilfellet med Irreversible, historien er ikke avhengig av fortellermåten for kunne formidles. Ingen som betviler at Memento ville vært en langt mindre minneverdig film hvis den ikke hadde blitt fortalt baklengs. Det er jo det som tross alt gjør filmen ganske så unik. Problemet her er at du hevder historien er særdeles svak, noe jeg mener den definitivt ikke er. Det er som sagt forskjell på enkel og svak. Hun kvinnen i Running Scared så jeg i en annen rolle i en annen film her om dagen. Jeg kunne ikke se på, ihvertfall ikke alvorlig, fordi jeg bare forbindet hun med Running Scared :dontgetit Jeg må leve med dama hver uke i Lost jeg... Endret 13. mars 2008 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå