Awesome X Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Skal si meg enig i den. Det er enklere å si at man ikke liker t.eks. Gudfaren, enn det er å si at man ikke liker Tarantino. Men må si at fanboyene har roet seg ned i det siste. I perioden Kill Bill filmene kom ut var det nesten umulig å si at en ikke likte ham uten å få huden full. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, mulig Death Proof ga dem en smekk på pungen, men til gjengjeld syns jeg den filmen var trivelig, jeg da... Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Tarantino er dessverre blitt offer for en fanatisk fanboyisme jeg sjelden har sett maken til. Jeg likte ham ganske godt før, men etter at selotene gjorde sitt inntog, smalt døra igjen. Ja, ikke lite heller det. Det jeg misliker mest med Tarantino er at filmene, og ikke minst dialogen, ofte er til de grader overkule at det blir trøttende og irriterende. Hans siste film «Death Proof» lider ikke minst av dette. Skal si meg enig i den. Det er enklere å si at man ikke liker t.eks. Gudfaren, enn det er å si at man ikke liker Tarantino. Men må si at fanboyene har roet seg ned i det siste. I perioden Kill Bill filmene kom ut var det nesten umulig å si at en ikke likte ham uten å få huden full.Hadde samme problemet da TLotR-manien herjet som verst. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Edit: Jeg mente tre ganger Endret 11. mars 2008 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg så Back To The Future II i dag. Synes den var bra som underholdning. 6,5/10 Jeg skal se Frihetens Regn i morgen. Noe å glede meg til? Det har du, men jeg synes den er litt for strøken. Det var en spøk Har sett filmen 5 ganger nå. Men, hva mener du? For strøken? Jeg så Back To The Future II i dag. Synes den var bra som underholdning. 6,5/10 Jeg skal se Frihetens Regn i morgen. Noe å glede meg til? Det har du, men jeg synes den er litt for strøken. Det var en spøk Har sett filmen 3 ganger nå. Men hva mener du med for strøken? Ehm.. 3 eller 5? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Shawshank f.eks. er altfor perfekt, så perfekt at det nesten ikke er gøy. Blir nesten som disse Julliard-pianospillerene som spiller alle Beethovens stykker flawless. Quoter meg selv Endret 11. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Tarantino er dessverre blitt offer for en fanatisk fanboyisme jeg sjelden har sett maken til. Jeg likte ham ganske godt før, men etter at selotene gjorde sitt inntog, smalt døra igjen. Jeg rådigger Reservoir Dogs og til en viss grad Pulp Fiction også, men jeg sier meg enig i det at Tarantino nesten blir dyrket som en "Gud" i enkelte kretser. Death Proof og Jackie Brown og da særlig sistnevnte, er de filmene jeg liker minst av QT. Jackie Brown har lite for seg foruten musikken og kommentaren om AK-47, som forøvrig er genial Endret 11. mars 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Tarantino er dessverre blitt offer for en fanatisk fanboyisme jeg sjelden har sett maken til. Jeg likte ham ganske godt før, men etter at selotene gjorde sitt inntog, smalt døra igjen. Death Proof og Jackie Brown og da særlig sistnevnte, er de filmene jeg liker minst av QT. Jackie Brown har lite for seg foruten musikken og kommentaren om AK-47, som forøvrig er genial Det er faktisk mine favoritter Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Det er en ting jeg ikke skjønner...hvorfor "må" dere slutte å like en person eller regissør bare fordi plutselig andre også liker ham? Er det en automatikk i det? Sånn "åh nå begynner Tarantino å få FOR mange bra anmeldelser, faen heller da stenger jeg døra altså. Sorry mann". Han selv bryr seg jo katta hvem i Norge som ser på filmene hans, så det er jo ikke noen statement mot ham som person. Hvorfor bryr det dere at andre er fanboys av filmene og fyren? Du skal jo bare se filmene, ikke høre på alt pjattet folk snakker om. Er det ikke filmene det handler om lengre? Ingen tvinger dere til å lese hysteriske blogginnlegg om fyren. Blir jo som å slutte å like et band man har vært fan av i mange år fordi de begynner å selge plater istedet for å bare spille på den lokale ølbula 2 ganger i uka.. Du sier du smalt døra igjen etter at alle "fanboysene" kom, men hvorfor basere sin egen smak på hva andre måtte mene om fyren? Det er jo deg det handler om ikke dem. Endret 11. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 http://www.doomsdayiscoming.com/ Britisk av alle ting. Så faktisk litt..tja..den så grei ut. Konseptet er gjort x antall ganger før...får se om de har fått noe dugelig til =) Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det er en ting jeg ikke skjønner...hvorfor "må" dere slutte å like en person eller regissør bare fordi plutselig andre også liker ham? Er det en automatikk i det? Sånn "åh nå begynner Tarantino å få FOR mange bra anmeldelser, faen heller da stenger jeg døra altså. Sorry mann". Hvorfor bryr det DERE at andre er fanboys av filmene og fyren? Du skal jo bare se filmene, ikke høre på alt pjattet folk snakker om. Er det ikke filmene det handler om lengre? Blir jo som å slutte å like et band man har vært fan av i mange år fordi de begynner å selge plater istedet for å bare spille på den lokale ølbula 2 ganger i uka.. Det er ikke det at vi ikke likerpersonen, eller rettere sagt filmene, pga. at mange andre liker de, vi liker de rett og slett ikke. Jeg har aldri likt de. Det vi bemerket er at fanboyene har vært svært lydhøre av seg, og det er ikke bestandig hyggelig å få huden full. De har gjort det til normen å like filmene, samtidig som negativ kritikk har blitt et tabu. Det er dette vi bemerker endelig har roet seg. Vi kan nå kritisere t.eks. Tarantino i mye større grad. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Men er det ikke sånn at man ikke finner fanboys uten å oppsøke dem og utfordre dem? Du må jo liksom grave litt for å finne hardcore-folka. Er vel bare å la være, da. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) http://www.doomsdayiscoming.com/ Britisk av alle ting. Så faktisk litt..tja..den så grei ut. Konseptet er gjort x antall ganger før...får se om de har fått noe dugelig til =) Nei, forresten. Lenger ute i traileren fikk jeg dårlig inntrykk. Endret 11. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg bor dessverre ikke i en lukket hermetikkboks og blir beklageligvis påvirket av mine omgivelser og miljø. Tarantino-kirken er en meget sjelden variant og dens ekstremisme forklarer hvorfor jeg har fått avsmak for alt som har med det å gjøre, noe som også innebærer Tarantino himself og filmene hans. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Shawshank f.eks. er altfor perfekt, så perfekt at det nesten ikke er gøy. Blir nesten som disse Julliard-pianospillerene som spiller alle Beethovens stykker flawless. Quoter meg selv Vel, det der gir meg ikke så mye fornuft. Ervfilmen så bra gjennomført at den blir dårlig? Gidder du begrunne? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Men er det ikke sånn at man ikke finner fanboys uten å oppsøke dem og utfordre dem? Du må jo liksom grave litt for å finne hardcore-folka. Er vel bare å la være, da. Nei, ikke nødvendigvis. Under Kill Bill hypen var Tarantino fanboysen svært enkelt å oppdrive. På samme måte som LOTR fanboysen var svært aktive under LOTR hypen. En hver kritikk av filmene/regisører under hypene var som å banne i kirka. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Shawshank f.eks. er altfor perfekt, så perfekt at det nesten ikke er gøy. Blir nesten som disse Julliard-pianospillerene som spiller alle Beethovens stykker flawless. Quoter meg selv Vel, det der gir meg ikke så mye fornuft. Ervfilmen så bra gjennomført at den blir dårlig? Gidder du begrunne? Sier ikke at det er dårlig! Jeg synes Shawshank er en uhyre bra film, men den er så perfekt. Rett og slett for strøken, finnes ikke en eneste liten feil liksom. Som jeg nevnte over "Blir nesten som disse Julliard-pianospillerene som spiller alle Beethovens stykker flawless." Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jepp. Det er ikke sånn at jeg aktivt har gått inn for å finne fans, tvert i mot. Det var tilnærmet lik umulig å ikke få forkynnelsene presset opp i ansiktet. Da kaster man seg ikke uten videre inn i hyllestbølgen, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Mja det er vel sant..men jeg slutter ikke like Iron Maiden bare fordi masse fjortiser plutselig liker dem de siste årene. Jeg har likt dem siden 1989 så det teller liksom ikke at andre bryr seg også nå. Tenkte det var slik med filmer/regissører også. Endret 12. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Shawshank f.eks. er altfor perfekt, så perfekt at det nesten ikke er gøy. Blir nesten som disse Julliard-pianospillerene som spiller alle Beethovens stykker flawless. Quoter meg selv Vel, det der gir meg ikke så mye fornuft. Ervfilmen så bra gjennomført at den blir dårlig? Gidder du begrunne? Sier ikke at det er dårlig! Jeg synes Shawshank er en uhyre bra film, men den er så perfekt. Rett og slett for strøken, finnes ikke en eneste liten feil liksom. Som jeg nevnte over "Blir nesten som disse Julliard-pianospillerene som spiller alle Beethovens stykker flawless." Et bedre eksempel blir menneskelig symmetri. Målet er symmetri, men perfekt symmetri ansees som avskylig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå