Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Ser ikke helt vitsen i at den samme regissøren lager en eksakt kopi av filmen, bare med nye skuespillere og en amerikansk setting. Ja, han har vel sagt noe pjatt om at det egentlig er en amerikansk historie, men likevel...

Filmen er en kommentar på voldsbruken i Hollywood og det voldselskende filmpublikumet, og den hadde som hensikt å treffe dette publikumet, men siden den var tyskspråklig oppnådde den ikke ønsket effekt. De som det var mening skulle se den, så den ikke.

Haneke forklarer ganske greit hvorfor han lager en eksakt kopi i artikkelen jeg linket til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intervjuet fikk han egentlig til å virke som en reell kuse, men det får så være. Jeg ble litt interessert i å se den originale Funny Games nå, så han oppnådde ihvertfall det. Det virker dog som han retter mye av kritikken sin mot nyere Hollywood-vold, men kommer ikke mye av det fra tidligere exploitation-filmer? Er det kun måten Hollywood uskadeliggjør volden som han er imot?

Litt interessant at Tim Roth, kjent fra Reservoir Dogs, er med i innspillingen. Jeg mener å huske at manuset til Reservoir Dogs og Natural Born Killers ble skrevet omtrent samtidig, av samme mann selvfølgelig. Forresten, er det noen som har sett denne og Irreversible, og kan fortelle litt om likheter og forskjeller?

Lenke til kommentar
Hvilken ending på "I am Legend" likte dere best?

Det var vel forholdsvis stor enighet om at den alternative var å foretrekke.

Men hvordan kunne de kjøre ut av Manhattan ? Sprengte de ikke bruene da ?

Skjønte du ikke at karakteren til Will Smith hadde reparert broen. :p

Endret av cun
Lenke til kommentar

Oi, det er 10 dvder på vei til meg nå, i posten. :blink:

1 forhåndsbestitlt, 2 som var "out of stock" og 4 som er kjøpt i tillegg.

Da samler vi opp: King Kong 3 Discs, The Gladiator 3 Discs, American Gangster SteelBox, Spirited Away, The Island og Quentin Tarantino boks som inneholder: KillBill 1 & 2, Reservoir Dogs, Jackie Brown og Pulp Fiction.

Noen som gleder seg, sa du?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Fra Play.com:

-Gladiator: Extended Special Edition (3 Discs) 50,50 krone.

-King Kong: Deluxe Extended Edition (2005) (3 Discs) 50,50 krone.

-Complete Tarantino Box Set: Kill Bill 1 & 2 / Pulp Fiction / Jackie Brown / Reservoir Dogs 182,50 krone.

- American Gangster: Steelbook (2 Discs) 152 kroner.

-The Island (2005) 50,50 krone.

Fra Platekompaniet:

-1 stk TEGNEFILM - Chihiro Og Heksene 69 kroner + 30 kroner frakt.

= ca. 585 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...