Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Mulig det, men jeg har hatt enorme forventninger til andre filmer som er rundt like høyt på 250. Psycho er vel en av de få filmene jeg har hatt sinnsyke forventninger til, og den var faktisk bedre enn forventet :pRaiders var det ikke.

edit: Tror jeg skal se Goodfellas nå. Har ikke store forventninger, for jeg er ikke noen stor fan av slike gangster/mafia-filmer.

Scorsese er Scorsese. Liker du ikke historien og karakterene så kan du i hvert fall sette pris på den stødige regien, cinematografien, klippingen, skuespillerprestasjonene, musikken.En av mine favorittfilmer. Er mye bedre enn filmen han vant Oscar for i fjor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes Topp 250 lista stort sett er fornuftig, og har et bredt spekter av filmer fra de fleste sjangre og tidsaldre.

Sier meg enig i den. De fleste skal ikke ha noe problem å finne ca. 150 filmer de liker på denne listen, men de færreste vil like alle. Alle har stort sett noen sjangre de ikke liker, personlig liker jeg ikke krim, og da spesielt film-noir.

Lenke til kommentar

Når jeg en dag har sett 250/250, skal jeg krysse av for hvor mange jeg likte, og hvor mange jeg ikke likte. Hvilken reggisør er det som har flest filmer på den lista? Jeg tipper blindt på Hitchcock.

Når jeg en dag har sett 250/250, skal jeg krysse av for hvor mange jeg likte, og hvor mange jeg ikke likte. Hvilken reggisør er det som har flest filmer på den lista? Jeg tipper blindt på Hitchcock.

Lenke til kommentar

Kubrick er vel også rimelig sterkt representert. Er også en av dem som ikke likte film noir noe særlig, men for all del, ikke la det skremme deg bort fra å se "Double Indemnity". En absolutt glimrende film som endret mitt syn på sjangeren. Nå skal det sies at jeg liker krim, spesielt den britiske typen med Hitchcock i spissen.

Lenke til kommentar

Du ser filmer fort Vintermåne. Jeg mener å huske at den var på 96 eller noe sånn for noen dager siden. Har du hatt veldig lite å gjøre i helgen?

Forresten, hva synes folket om Requiem for a Dream. Den var virkelig sær, men jeg likte den meget godt. Det var som et vakkert kunstverk, man ikke gikk lei av å se på. Jeg satt noen ganger satt med et spørsmåltegn i pannerynkene uten at det gjorde filmen noe dårligere.

Lenke til kommentar
Forresten, hva synes folket om Requiem for a Dream. Den var virkelig sær, men jeg likte den meget godt. Det var som et vakkert kunstverk, man ikke gikk lei av å se på. Jeg satt noen ganger satt med et spørsmåltegn i pannerynkene uten at det gjorde filmen noe dårligere.

Likte du den, vil du også like Pi og The Fountain.

Lenke til kommentar

Jeg ser også endel filmer, men det er også mye dritt. Det er vel ca. en film om dagen.

Otth: Er de filmene også om narkotika?

Edit: Jeg elsker filmer om narkotika. Kjøpte meg Fear and Loathing in Las Vegas for 29kr. på plax.com i dag :D

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Da skal jeg kjøpe meg dem. Jeg orker ikke se nedlastede filmer lenger. Det er så grisedårlig kvalitet og det er mye hyggeligere å se filmene sammen med kompiser. Jeg kan faktisk takke dere her på forumet for at jeg har begynt å kjøpe filmer. Jeg ble inspirert av å se tråden der hvor folk legger ut bilder av DVD-samlingene sine.

Der er også mye billigere for meg å kjøpe film nå som jeg har fått meg Visa Electron fra Nordea. Da kan jeg nemlig betale på nett ;)

Lenke til kommentar
Det gikk ikke å sende forespørsel om hjelp til [email protected], da den er "unattended".

Noen som vet hvordan jeg kan få tak i de? Må jeg ringe?

(det gjelder invalid credit/debit card details)

Bump, ingen som vet?

Jeg kan nok trygt si at jeg ikke misliker en sjanger noe spesielt.

Vintermåne: Hitchcock har også laget middelmådige filmer, men ingen direkte dårlige. (av de jeg har sett)

Open Range var en rimelig god western, og slutten tok mildt sagt av. Eneste virkelige problemet jeg hadde med den var at Costners karakter i filmen skjøt vel en 10+ skudd med en 6-løper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...