Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Tarantino board

this disc set will be released in the united states sometime by the end of this year from what has been said. the disc set that is being released in JAPAN may not be worth your time or money because the menu titles are all in japanese. so if you wanna go out and learn japanese or already know it then feel free to pick it up. but it will be released in the USA because it is mentioned on the dvd of planet terror i got and is mentioned by tarantino and rodrigeuz on a website i saw. hope this helps some people out there.

HVA??? :realmad:

Jeg håper dette er kødd. :(

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japanere får alltid spesielle deals på CD'r (bonusspor) og DVD'r for å få folk til å kjøpe den ekte japanske versjonen istedet for å kjøpe en billig import fra USA. Musikk og filmer gitt ut i Japan er fortsatt dyrt for vanlige japanere, men det importeres amerikanske versjoner som går for mye lavere pris, og dette tjener ikke selskapet i Japan noe som helst på. Derfor slenges det på med bonuslåter og ekstra DVD'r.

Her er en lengre forklaring:

"The most frequently asked question I get is in regards to the Japanese bonus track issue.

After all, just about every Japanese release includes a bonus track. Why is this so?

Well, this situation goes back a long way and is a little more complicated.

To start - Japanese record labels still hold a lot of power. Not as much as a few years ago, but still, they can still shift a lot of copies of albums and are an important enough factor in most deals. In some instances, the advance from a Japanese label is vital to the overall deal in recording an album.

So, the labels have demands and they must be met. Why? The Japanese recording industry is a deregulated market. That means that anyone can sell anything from anywhere.

Record shops and wholesalers do not have to buy locally manufactured product from the local record labels.

As is well known, the Japanese CD price is very expensive - even for locals. Stores are free to source cheaper imports - from the USA and from Europe.

In the USA, if stores did this, the labels would cut them off at the knees! It was the same here in Australia for many years until recently. Back to that in a minute...

With cheaper imports available on the market, the Japanese labels add extra's to the local releases to entice consumers to buy their product. It works so well, these same labels end up exporting units to overseas collectors.

So, these labels add one, two, sometimes more bonus tracks, add special photo booklet's, stickers, guitar picks, expanded cases, special packaging and all of the above to ensure the local pressing is the one in demand.

They also have one other major trick up their sleave. They can and do enforce and advance release over other territories.

Generally, the label deals in Japan have a clause that stipulates that their release date (of any given album), must be at least four, sometimes 6 weeks in advance of any other territory.

In the recent case of a very well know singer - his solo album was not permitted to be released outside Japan for at least 8 weeks after the local release. It was a clause in the contract!

That gives the local labels time to saturate the market and in the few cases where no bonus tracks are available, at least no copies can be imported for a set time, until they are releases elsewhere."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Den Grindhouse-boksen sendes fra Amazon Japan den 21 denne måneden, gleder meg veldig til å se denne filmen.

Den sjette disken er annonsert som en Amazon Japan Exclusive sak.

Angående japansk menyspråk tar jeg det som en utfordring, kan jo bli artig.

Lenke til kommentar
The Mist var morro ja. Såg den i går og hadde det egentlig brukbart gjennom hele filmen. Avslutningen tok kaka. Kristen fundamentalist kunne godt vært spart for min del. Ble egentlig ganske trøttende og overdrevet i lengden. Likte dog uansett råskapen det greide å framheve i karakterene i filmen.

Ja de kunne egentlig ha kuttet ut hele greia med den kristen-fundamentalismen, men den skapte jo en kul replikk, mens ms. Carmody preker for sine undersåtter:

- Welcome to sesame street, todays word is expiation.

- Expiation! Expiaton! Halleluja!

:!:

Lenke til kommentar
Den Grindhouse-boksen sendes fra Amazon Japan den 21 denne måneden, gleder meg veldig til å se denne filmen.

Den sjette disken er annonsert som en Amazon Japan Exclusive sak.

Angående japansk menyspråk tar jeg det som en utfordring, kan jo bli artig.

Er stort sett ikke noe problemer, der er jo "bygd" opp på samme måte som her så hvis man har vært borti en dvd meny før så kommer man ganske langt :)

Hvis ikke så er det jo bare å kjøre Stevie Wonder metoden og bare lukke øynene og kjøre på så starter filmen etter en stund. Boksen er i hvertfall bestilt for en god stund siden...

Lenke til kommentar
Hva er det på de platene i midten?

Følgende er oppgitt som innhold i settet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Disc 1: Death Proof (Extended Film)

-English DTS, English DD, Japanese dub

-Japanese subtitles

-Japanese Theatrical/TV trailers

-Staff/Cast Profiles (Text)

-What is Grindhouse? (Text)

Disc 2: Planet Terror (Extended Film)

-English DTS, English DD, Japanese dub

-Japanese Subtitles

-Rodriguez commentary

-International/Japanese trailers

-Staff/Cast Profiles (Text)

-What is Grindhouse? (Text)

Disc 3: Death Proof bonus materials

-Special Message to Japan from Tarantino

-Staff and Cast interviews on Death Proof

-Stunts on Wheels: The Legendary Drivers of Death Proof (20:39)

-Introducing Zoë Bell (8:59)

-Kurt Russell as Stuntman Mike (9:34)

-Finding Quentin's Gals (21:14)

-The Uncut Version of "Baby, It's You" Performed by Mary Elizabeth Winstead (1:4Cool

-The Guys of Death Proof (8:16)

-Quentin's Greatest Collaborator: Editor Sally Menke (4:3Cool

-Double Dare Trailer (2:36)

Disc 4: Planet Terror bonus materials

-10-Minute Film School (11:52)

-The Badass Babes of Planet Terror (11:50)

-The Guys of Planet Terror (16:32)

-Casting Rebel (05:34)

-Sickos, Bullets and Explosions: The Stuns of Planet Terror (13:1Cool

-The Friend, The Doctor and The Real Estate Agent (6:42)

Disc 5: Grindhouse (191 minute theatrical cut)

-English DD, Japanese dub

-Japanese subtitles

Disc 6: Japanese only Grindhouse bonus disc (106 minutes)

-Grindhouse - US Trailer

-2006 San Diego Comicon

-Tarantino Interview (About the homages in Death Proof, About Planet Terror, Use of Music, Possible Sequel to Death Proof)

-Staff/Cast comments

-The Directors of the Fake Trailers

-Coments on past Grindhouse Films

-Making Of Planet Terror

Det har blitt sagt at Disc 6 er en Amazon Japan exclusive, hvorvidt det stemmer har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar
Hvis du leser min post over skjønner du hvorfor en disk er Japan exclusive.

:!:

Tror ikke du trenger prøve å belære meg om japanske spesialutgaver, har vel litt lengre ferdstid både med CD/DVD-er, import, og spesifikt japansk import en det du har. Leste også din opprinnelige post før du redigerte den.

Det jeg skrev var Amazon Japan exclusive.

Poenget var at særlig på DVD (ikke i så stor grad på CD'er, annet enn på seinere samlere) er det ikke så uvanlig at dette dukker opp på versjoner andre steder i verden etterhvert.

Lenke til kommentar

Nå er det nå sånn at du vet null og niks om hvilken erfaring jeg måtte ha med noe som helst, men men. Lite vits å gjøre dette til en "min tiss er lengre enn din tiss" konkurranse.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nå er det nå sånn at du vet null og niks om hvilken erfaring jeg måtte ha med noe som helst, men men.

Som sagt, jeg leste din opprinnelige forklaring (der du brukte 'piratkopier på hvert gatehjørne som begrunnelse'), og den tydet ikke på mye kunnskap om japanske forhold.

Og jeg begynte å importere ting før du ble født, CD'er da du var rundt 8, fra Japan da du var i slutten av tenårene.

Til EDIT'en din i tilsvaret, jeg er ikke interessert i tissen din, hverken lengde eller noe annet.

Lenke til kommentar
Klarer ikke må bestemme meg for om jeg skal kjøpe den pimpep japan-Grindhouse-boksen. Vet ikke om det blir stress med japan-meny eller ikke :p

Neppe mye stress med selve filmene (DTS er vanligvis merket med symbol, og symbolet for engelsk tale eller tekst er kortere enn for japansk så vidt jeg husker), ikke mange valgmuligheter, men diskene med ekstramateriale kan bli litt værre.

Men det skjer jo ikke noe galt uansett, er bare å¨trykke tilbake til meny.

Lenke til kommentar

Mulig det, men jeg har hatt enorme forventninger til andre filmer som er rundt like høyt på 250. Psycho er vel en av de få filmene jeg har hatt sinnsyke forventninger til, og den var faktisk bedre enn forventet :pRaiders var det ikke.

edit: Tror jeg skal se Goodfellas nå. Har ikke store forventninger, for jeg er ikke noen stor fan av slike gangster/mafia-filmer.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
IMDb Top 250: Er altfor mye rart på den listen til at jeg tar den særlig seriøst.

Den lista har aldri hatt noen særlig status utover det å angi hva som er populært blant IMDBs brukere - blant seriøse filmfolk er det nok andre lister som veier tyngre for å si det sånn. Er allikevel gøy å følge med på hva som kommmer med på en slik folkelig liste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...