edge Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 SÅ nettoppp The Longest Yard(nyversjonen). Syntes den var ball(haha, geddit? )efet. Utrolig kule slow motion-scener og mye god humor. Noe av det beste jeg har sett som involverer Adam Sandler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 SÅ nettoppp The Longest Yard(nyversjonen). Syntes den var ball(haha, geddit? )efet. Utrolig kule slow motion-scener og mye god humor. Noe av det beste jeg har sett som involverer Adam Sandler Orginalen er bedre,den brtiske versonen er ENDA bedre. Sandler har gjort klart bedre,du må se flere Sandler filmer,my friend Lenke til kommentar
CCola Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Syntes også Longest Yard (nyversjonen) var ganske kul egentlig. I tillegg til å være morsom, var den jo kuul og tøff. Men har hørt lovord om orginalen, som inneholder Vinny Jones?! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Orginalen er amerikansk med Burt Reynolds i hovedrollen. Den engelske remaken (Mean Machine) er med Vinnie Jones. Er enig med tidligere uttalelser om at den siste er den svakeste i rekken... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fuck!!!! i dag etter 5 år med online handling får jeg en lapp fra postens godssenter om at jeg har fått en ufortollet pakke, og at jeg måtte sende inn en lap for at de skulle fortolle den og andre pakker i fremtiden, hvorfor i helvete sender de meg det når de allerde i 5 år har drever å fortollet pakkene mine Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fuck!!!! i dag etter 5 år med online handling får jeg en lapp fra postens godssenter om at jeg har fått en ufortollet pakke, og at jeg måtte sende inn en lap for at de skulle fortolle den og andre pakker i fremtiden, hvorfor i helvete sender de meg det når de allerde i 5 år har drever å fortollet pakkene mine Fordi de vil føkke med hodet ditt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fuck!!!! i dag etter 5 år med online handling får jeg en lapp fra postens godssenter om at jeg har fått en ufortollet pakke, og at jeg måtte sende inn en lap for at de skulle fortolle den og andre pakker i fremtiden, hvorfor i helvete sender de meg det når de allerde i 5 år har drever å fortollet pakkene mine Fordi avsender har skrevet den som "gift" og da trenger de tillatelse for å se igjennom og fortolle pakken. Dette fordi de mistenker at det faktisk ikke er en gave, men heller et produkt som må fortolles. Slik var det i hvertfall for min del, da jeg fikk en pakke fra et sted, hvor jeg spesifikt ba om å de skulle skrive "gift" på pakken. Den fikk da status hos Postens sporingstjeneste som "stoppet i tollen", og da måtte jeg svare på en slik fullmakt om å fortolle varen. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 For å komme tilbake til I Am Legend Er det noen flere forandringer enn bare den alternative slutten? Tenker på 2-disc utgaven som kommer i USA, såvidt jeg har forstått ligger den bare som ekstramateriale på den europeiske versjonen og ikke som en egen versjon av filmen Når det gjelder den alternative slutten tror jeg at jeg likte den bedre, men det var noen ting som var svakere også. Sluttmonologen til Ana ble ikke så virkningsfull som i kinoversjonen, og jeg syns det var dumt de hadde tatt bort Redemption song til rulleteksten. Ellers så var den bedre i form av at den fikk frem poenget med at historien ikke ble så svart-hvitt som Dotten sier. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) For å komme tilbake til I Am Legend Er det noen flere forandringer enn bare den alternative slutten? Tenker på 2-disc utgaven som kommer i USA, såvidt jeg har forstått ligger den bare som ekstramateriale på den europeiske versjonen og ikke som en egen versjon av filmen Når det gjelder den alternative slutten tror jeg at jeg likte den bedre, men det var noen ting som var svakere også. Sluttmonologen til Ana ble ikke så virkningsfull som i kinoversjonen, og jeg syns det var dumt de hadde tatt bort Redemption song til rulleteksten. Ellers så var den bedre i form av at den fikk frem poenget med at historien ikke ble så svart-hvitt som Dotten sier. Nå er jo det snakk om at kanskje Neville kommer tilbake i en oppfølger, I Am Legend 2. Dette skulle ikke være prequel men sequel og hans tilbakekomst kunne forklares med at 'vi så aldri liket hans'. Blir spennende å se om Will Smith skriver under på en til film, han virket hvertfall veldig positiv til å være med igjen. Jeg synes dessuten at den alternative slutten ble for "happy end" for min del, han og dama kjører trygt av gårde. Er glad de hadde den slutten som jeg så på kino. Endret 8. mars 2008 av cinesque Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 SPOILERS FOLKENS! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Akkurat sett the golden compass, er det noen som vet om det er planlagt noen oppfølgere. historien fortsetter i filmen så vil gjerne se hvordan den ender. Ja vet det at det er bøker man kan lese men likte filmen og vil gjerne se den. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den alternative slutten var jo overlegen. Den fikk jo frem et av de store poengene (eller twist om man ønsker): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor At de infiserte så på Will Smiths karakter som monsteret. Ettersom han jaktet på dem, fanget dem og bedrev eksperiment på dem. Det fjerner helt svart/hvitt oppfatningen om at dette er en snill kar som bekjemper de slemme. Publikum må med ett vurdere hvem som virkelig er bad-guy. (selv om dette kunne kommet enda bedre frem). Med den slutten de gikk for i kinoversjonen så forsvinner jo dette elementet helt og det blir den tradisjonelle fremstillingen som er fullstendig svart/hvitt. I tillegg fjerner jo originalversjonen hele meningen med tittelen 'I Am Legend': Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tittelen på boka henspiller på at vampyrer er vesener fra legender/fantasi, mens ved bokas slutt innser Neville at han er blitt et myteomspunnet vesen for vampyrene, en legende, både som 'Det Siste Menneske' og som vampyrdreper, derav tittelen. 'Det siste menneske'-vinkelen forsvinner uansett i noen grad iom at Anna og Ethan dukker opp, men "Legenden om vampyrdreperen" krever at vampyrene fremstilles som såpass intelligente at man tror det kan oppstå myter og legender blant dem. Noe jeg ikke følte etter kinoversjonen). Nå er jo det snakk om at kanskje Neville kommer tilbake i en oppfølger, I Am Legend 2. Dette skulle ikke være prequel men sequel og hans tilbakekomst kunne forklares med at 'vi så aldri liket hans'. Blir spennende å se om Will Smith skriver under på en til film, han virket hvertfall veldig positiv til å være med igjen. Jeg synes dessuten at den alternative slutten ble for "happy end" for min del, han og dama kjører trygt av gårde. Er glad de hadde den slutten som jeg så på kino. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nå har jeg ikke sett hele den alternative versjonen ennå, bare slutten som lagt ut på nettet.Men 'Happy ending'? I kinoversjonen vet vi at deler av menneskeheten har overlevd, og reorganisert seg. I den alternative slutten har vi ingen kunnskap om at mer enn tre mennesker fremdeles lever (Annas kommentar over rulleteksten er ikke mer verdt enn når hun tidligere i kinoversjonen 'føler at det må være sant at det finnes flere der ute'. Tror begge versjonene hadde stått seg bedre uten voiceover på slutten uansett). Jeg tror jeg vet hvilken jeg oppfatter som mest 'happy ending'. Og det var vel også grunnen til at studioet valgte å begå ganske dyre om-innpillinger for å forandre den. Selv liker jeg den alternative slutten mye bedre (forbehold om at jeg ikke har sett den integrert i filmen ennå), men uansett suger zombievampyr-effektene ganske voldsomt. Skulle være straffbart å få til så dårlige effekter i en høybudsjettsfilm i 2007 (de som mener det ser bra ut har spilt for mye videospill og sett for lite på ekte menneskers fysikk og bevegelser). Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den alternative slutten var jo overlegen. Den fikk jo frem et av de store poengene (eller twist om man ønsker): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor At de infiserte så på Will Smiths karakter som monsteret. Ettersom han jaktet på dem, fanget dem og bedrev eksperiment på dem. Det fjerner helt svart/hvitt oppfatningen om at dette er en snill kar som bekjemper de slemme. Publikum må med ett vurdere hvem som virkelig er bad-guy. (selv om dette kunne kommet enda bedre frem). Med den slutten de gikk for i kinoversjonen så forsvinner jo dette elementet helt og det blir den tradisjonelle fremstillingen som er fullstendig svart/hvitt. I tillegg fjerner jo originalversjonen hele meningen med tittelen 'I Am Legend': Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tittelen på boka henspiller på at vampyrer er vesener fra legender/fantasi, mens ved bokas slutt innser Neville at han er blitt et myteomspunnet vesen for vampyrene, en legende, både som 'Det Siste Menneske' og som vampyrdreper, derav tittelen. 'Det siste menneske'-vinkelen forsvinner uansett i noen grad iom at Anna og Ethan dukker opp, men "Legenden om vampyrdreperen" krever at vampyrene fremstilles som såpass intelligente at man tror det kan oppstå myter og legender blant dem. Noe jeg ikke følte etter kinoversjonen). Nå er jo det snakk om at kanskje Neville kommer tilbake i en oppfølger, I Am Legend 2. Dette skulle ikke være prequel men sequel og hans tilbakekomst kunne forklares med at 'vi så aldri liket hans'. Blir spennende å se om Will Smith skriver under på en til film, han virket hvertfall veldig positiv til å være med igjen. Jeg synes dessuten at den alternative slutten ble for "happy end" for min del, han og dama kjører trygt av gårde. Er glad de hadde den slutten som jeg så på kino. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nå har jeg ikke sett hele den alternative versjonen ennå, bare slutten som lagt ut på nettet.Men 'Happy ending'? I kinoversjonen vet vi at deler av menneskeheten har overlevd, og reorganisert seg. I den alternative slutten har vi ingen kunnskap om at mer enn tre mennesker fremdeles lever (Annas kommentar over rulleteksten er ikke mer verdt enn når hun tidligere i kinoversjonen 'føler at det må være sant at det finnes flere der ute'. Tror begge versjonene hadde stått seg bedre uten voiceover på slutten uansett). Jeg tror jeg vet hvilken jeg oppfatter som mest 'happy ending'. Og det var vel også grunnen til at studioet valgte å begå ganske dyre om-innpillinger for å forandre den. Selv liker jeg den alternative slutten mye bedre (forbehold om at jeg ikke har sett den integrert i filmen ennå), men uansett suger zombievampyr-effektene ganske voldsomt. Skulle være straffbart å få til så dårlige effekter i en høybudsjettsfilm i 2007 (de som mener det ser bra ut har spilt for mye videospill og sett for lite på ekte menneskers fysikk og bevegelser). Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For å ta originalversjonen litt til forsvar så ødelegger den ikke meningen med tittelen, de har bare gjort om på den i forhold til boka. Neville dør - og har funnet kuren - altså han er en legende blant de gjenlevende menneskene. Kanskje ikke like slående som boken, men en bok er en bok, og en film er en film. En film må ikke nødvendigvis følge boken slavisk for å være en god film, det er viktig å kunne skille dette. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 I boka så er jo hun jenta en "Judas" hun bare lurer seg innpå Neville for å lure han med seg slik at "vampyrene" om vi skal kalle de det skal få tatt livet av han. Hadde foretrukket en film som var mye mer tro boken, men skal tilstå at jeg likte filmen også. Hele I am Legend navnet er jo fordi som en her sa tidligere Vampyrene er redd han fordi han kommer å kidnapper de å eksperimenterer på de. Han er for de, det Vampyrer er for oss. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For å ta originalversjonen litt til forsvar så ødelegger den ikke meningen med tittelen, de har bare gjort om på den i forhold til boka. Neville dør - og har funnet kuren - altså han er en legende blant de gjenlevende menneskene. Kanskje ikke like slående som boken, men en bok er en bok, og en film er en film. En film må ikke nødvendigvis følge boken slavisk for å være en god film, det er viktig å kunne skille dette. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bortsett fra at tittelen er utfra hans eget ståsted, og Neville tror ikke det finnes noen gjenlevende mennesker unntatt de to han har truffet å bli legende for. Tittelen er 'I Am Legend', ikke 'A Legend' eller 'He Was/Became a Legend'. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For å ta originalversjonen litt til forsvar så ødelegger den ikke meningen med tittelen, de har bare gjort om på den i forhold til boka. Neville dør - og har funnet kuren - altså han er en legende blant de gjenlevende menneskene. Kanskje ikke like slående som boken, men en bok er en bok, og en film er en film. En film må ikke nødvendigvis følge boken slavisk for å være en god film, det er viktig å kunne skille dette. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bortsett fra at tittelen er utfra hans eget ståsted, og Neville tror ikke det finnes noen gjenlevende mennesker unntatt de to han har truffet å bli legende for. Tittelen er 'I Am Legend', ikke 'A Legend' eller 'He Was/Became a Legend'. Greit nok, men det er Vampyrene han er en legende for, ikke seg selv. Han er den eneste levende menneske i boken. Hun jenta er halvinfisert eller noe sånt. Husker ikke helt. Veldig lenge siden jeg leste boka. Å kalle seg selv en Legende er jo bare teit. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Anbefaler "The Nines". Utrolig bra film. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For å ta originalversjonen litt til forsvar så ødelegger den ikke meningen med tittelen, de har bare gjort om på den i forhold til boka. Neville dør - og har funnet kuren - altså han er en legende blant de gjenlevende menneskene. Kanskje ikke like slående som boken, men en bok er en bok, og en film er en film. En film må ikke nødvendigvis følge boken slavisk for å være en god film, det er viktig å kunne skille dette. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bortsett fra at tittelen er utfra hans eget ståsted, og Neville tror ikke det finnes noen gjenlevende mennesker unntatt de to han har truffet å bli legende for. Tittelen er 'I Am Legend', ikke 'A Legend' eller 'He Was/Became a Legend'. Greit nok, men det er Vampyrene han er en legende for, ikke seg selv. Han er den eneste levende menneske i boken. Hun jenta er halvinfisert eller noe sånt. Husker ikke helt. Veldig lenge siden jeg leste boka. Å kalle seg selv en Legende er jo bare teit. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tittelen er 'I Am Legend', ikke 'I Am A Legend', det siste ville være å kalle seg selv en legende, der første er ikke (ville ikke fungere særlig på norsk, uttrykker brukes ikke likt her). Og ja, det er for vampyrene han er en legende, noe jeg også sa i posten Dmitrij svarte på. Men det er han selv som i boka innser at han har 'byttet plass' med vampyrene som myteomspunnet vesen.Litt tid siden jeg leste den selv, men slik jeg husker det: I boka er det to typer smittede, den ene rimelig hjerndøde vampyrer, den andre ikke. Denne siste typen har i noen grad overkommet skadevirkningene fra smitten, og organisert seg i et slags nytt samfunn. Men Neville har ikke sett/visst forskjell (engang visst at det fantes forskjellige reaksjoner på smitten), og lett opp og drept disse på lik linje med de vanlige vampyrene. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ME TOO!!! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Anbefaler "The Nines".Utrolig bra film. Så den her om dagen. Likte den også veldig godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå